Gå til innhold

Kjøpe 27k pc.. Når er det smartest å kjøpe?(før jul eller i januarsalget?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en PC til litt over 26 laken.. og jeg vil selvfølgelig kjøpe når det er billigst..

Blir det billigst nå før jul eller bør jeg kjøpe litt utpå nyåret i januar eller noe mens både 8800GTX skal fases ut og når det er januar salg?

Hvis det er billigere i januar med salg og utfasing av skjermkort.. Hvor mye billigere omtrent og er det verdt å vente på? Kan linke oppsettet om noen skulle trenge det..

PS.. skal kjøre 8800GTX i SLI.. (og skifte ut GTX med 8800GT eller GTS av nye sorten er uaktuelt )

oppsettet

Håper noen som har god greie eller jobber i komplett/amentio har noen gode pengesparende triks på lur til meg :)

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm....synes ikke oppsettet ditt var uuutrolig imponerende til å koste 26 lapper..

Har et lignende, med antec p190 med 1.2 kilowatt psu....Asus Maximus SE x38, 4 GB Crucial BallistiX PC8500, 8800 GTX med ny kjøler, Samsug 245B, 500 GB Samsung Spinpiont. Dette kostet meg i unerkant av 18 lapper...

BTW: Kjøpte 8800 brukt...

men du bør vente til etter, fordi da kommer jo somsagt 8800 GTS og de skal vist være bedre enn 8800 ultra. Og det sier vell sitt. Vent!

Pluss så kommer Intels ny Penrey...

Lenke til kommentar

Hvor mye tror du jeg vil spare på å vente til Januar? f.eks når 8800GTX er nesten helt faset ut og nye prosessorfamilien til Intel kommer? tror du det blir nok til at jeg kanskje kan bytte Q6600 med en Q9450 og fortsatt ende på omtrent samme pris? eller mindre?

Lenke til kommentar
Hvor mye tror du jeg vil spare på å vente til Januar? f.eks når 8800GTX er nesten helt faset ut og nye prosessorfamilien til Intel kommer? tror du det blir nok til at jeg kanskje kan bytte Q6600 med en Q9450 og fortsatt ende på omtrent samme pris? eller mindre?

tja, vet egentlig ikke helt. du kommer ihvertfall til å spare ved å kjøpe 2 GTS kort, og du sparer over 2 lapper på det, kanskje 3.....Og kanskje en Q9450 blir en 1 lapp dyrer.....

Da har du spart ihvertfall en lapp...og det blir nok mer.....

BTW: ville heller valgt crucial BallistiX Pc8500.....du sparer over 500 kroner på det å...pluss at de er mye mye bedre..

koster vell 600 kroner per sett på komplett.no...så en lapp er da spart på det å!

Lenke til kommentar
tja, vet egentlig ikke helt. du kommer ihvertfall til å spare ved å kjøpe 2 GTS kort, og du sparer over 2 lapper på det, kanskje 3.....Og kanskje en Q9450 blir en 1 lapp dyrer.....

BTW: ville heller valgt crucial BallistiX Pc8500.....du sparer over 500 kroner på det å...pluss at de er mye mye bedre..

koster vell 600 kroner per sett på komplett.no...så en lapp er da spart på det å!

En god grunn for å holde seg til GTX/Ultra er hvis man går med planer om å kjøre trippel-SLi når det kommer. Det er kun 8800GTX og Ultra kortene som har to SLi tilkoblinger og ergo kun disse kortene som kan brukes i trippel-SLi pr idag.

Lenke til kommentar

Og det der med en 22", høres litt dut ut å velge 22" når du skal ha 2 extrem skjermkort i sli...og kun velge 22"..

Dessuten er 22" dårlige! Hvis du ser på kontrasten litt, så klarer du å se det, uansett, 22" er en degradert 24"....og det sier vell sitt...

ville anbefalt en Dell 24" Ultrashap hvis du gidderå bruke 6-7 lapper på kun en skjerm, eller bare bruke fornuften å kjøpe en Samsung 245B...den er uuuutrolig god...har en selv....

Kjempe bra....men eneste minuset er utførelsen, den føles billig ut, merkelig av samsung, alle mine LCD Skjermer har vært samsung og uuutrolig god utførelse.....utrolig..

siste skjermen min, fikk noen never av meg etter noen heftige fighter i BF2....ja, jeg slår i skjermen, og det er ikke pusekatt slag...og fikk kun en eneste pixel feil, og det var ikke p.g.a slag, men p.g.a at jeg en gang brukte en kule penn og stakk hardt inn i skjermen.....

haha

En god grunn for å holde seg til GTX/Ultra er hvis man går med planer om å kjøre trippel-SLi når det kommer. Det er kun 8800GTX og Ultra kortene som har to SLi tilkoblinger og ergo kun disse kortene som kan brukes i trippel-SLi pr idag.

ok, vi lever i nåtia...tror ikke trippel SLi blir tilgjengelig før i 2009...og hvis du skal ha trippel sli må du ha nytt hovedkort, garantert.....og når hovedkortet skal oppgraders, veit alle hva som skjer...da blir hele PC-en byttet ut.....

og det nye GTS knuser 8800 ultra...og er billigere...

så det er ikke bare å holde seg til det, GTS er billigere....

Lenke til kommentar
joda.. 24" samsung 245B har vært vurdert.. men leste testen på hardware.no og da fikk jeg plutselig ikke særlig lyst på den allikevel..

hehe, nå må man også skille mellom to ting innenfor skjerm verden å da, man kan dele skjermer i to kat. : 1. videoredigerings Skjerm og Gamer skjerm..

merkelig nok ble 24" tommern fra Samsung målt opp mot Videoredigering.....og den er absolutt ikke målt til dette...det er en ren gamer skjerm...null etterslep osv.

BTW: så er videoredigerings skjermer ofte dyre og kommer fra EIZO......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...