Gå til innhold

Student(Gamer) PC rundt 12k (Helst 10k)

Anbefalte innlegg

Hey skal skaffe meg en bærbar pc nå som jeg til neste år skal begynne på Vidergående skole.

Så jeg tenkte at vis jeg først skal kjøpe meg en bærbar vil jeg ha en ordentlig en.

Den skal kunne spille CS:S,BF2,((kanskje Crysis)), ja osv.

Vil helst ha dx10 og pcen må ikke lagge.

Grafikkkort: Minst 250mb (helst med dx10, 8600(vil ikke ha 8400tror jeg)kan også ha 7600++ siden dx10 ikke er så sykt viktig. hd2600 ++)

Minne: Minst 2048mb 667mhz (helst 800mhz)

Harddisk: Minst 60gb 5400rpm (helst 7200mhz!!)

Skjrem: Minst 17" - widescreen - 1440 x 900 (helst større med høyere oppløsning!)

helst norsk tastatur, trenger ikke mus.

Pris: MAX 14'000,- helst under 12'000,- hadde vert fint med en til 10'000,-

Husk at de kravene over kan selvfølgelig endres litt på for å få en billigere bærbar.

Å by the way, Den må kunne brukes i et klasse rom så den ikke bråker noe sykt.

Vis det ikke er mulig med slike grafikkort får jeg gå for en med mindre.... :/

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk!

Nå står det mellom:

Asus C90S

Asus G2S

Eller en konfiguert pc fra multicom, er litt usikker på å bestille fra dem, siden jeg har dårlig erfaring med kundeservice og leveringstid fra dem.. pcene virker veldig billige i forhold til komponenter, men så vet jeg heller ikke hvilken ram, hdd osv. de setter i pcen, men kan jo alltis bytte?

Føler at først nevnte er beste valget!

Takk for all hjelp ;)

Endret av tehextinct
Lenke til kommentar
mulighet for 4 gb minne.....667.....riktignok..

Støtter PM965 noe raskere enn 667mhz?

EDIT: sorry, var et ledende spørsmål. 667mhz er det raskeste minnet du kan ha på PM965 (PM965 spec)

EDIT2: så for å gjøre dette litt on-topic :blush: ser at Amentio reklamerer med 800mhz-DDR2 på C90, men så vidt jeg vet støtter ikke 945G-express mer enn 667mhz. Det skal imidlertid nevnes at det ikke er den helt store forskjellen i ytelse mellom 667 og 800mhz DDR2

Endret av Olarg
Lenke til kommentar
jepp, hmm....merkelig med den PC-en fra amentio, CPU: E6600...viste ikke at denne fantes på bærbare?

Uansett....PC-en fra multicom er bra, utrolig bra...men den er ikke like god å skrive på

Joda d finnes stasjonære cpu i bærbare, men de har mer varme utvikling og den bærbaren har 4 vifter som kjøler bak(link), ganske stille i følge en review jeg så, du kan starte dem op raskere under gaming, men de skal fortsatt være ganske stille.

Og kan jeg sette et 8(8/7)00m kort i en Asus C90S eller hva kan jeg oppgradere skjermkortet mot?

Nyere kort krever jo høyere W og bios update eller noe?

Endret av tehextinct
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...