Bruktbilen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Den klarer fint å stå på i flere dager uten at jeg rører den, men hvis jeg gjør noe som helst med maskinen så kan den få bluescreen. Enkelte ganger tar det lang tid, andre tar det 2 min etter jeg har startet den. Får mange forskjellige bluescreens, men alle peker til nv4_mini.sys, jeg har oppdatert til de seneste driverene, men det ser ikke ut til å gjøre noen forskjellig. Hva kan være problemet? Endret 5. desember 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Den klarer fint å stå på i flere dager uten at jeg rører den, men hvis jeg gjør noe som helst med maskinen så kan den få bluescreen. Enkelte ganger tar det lang tid, andre tar det 2 min etter jeg har startet den. Får mange forskjellige bluescreens, men alle peker til nv4_mini.sys, jeg har oppdatert til de seneste driverene, men det ser ikke ut til å gjøre noen forskjellig. Hva kan være problemet? Hvilket os, hvilken maskinvare? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Windows 2k, SP2 512mb ram GeForce2 ti AMD Duron prosessor (0.9) Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Windows 2k, SP2512mb ram GeForce2 ti AMD Duron prosessor (0.9) Ok. nv4 er trolig nvidia-relatert (jeg har ikke brukt windows på et år eller så, så jeg er litt rusten;)).. Er det nvidia-chipset i maskina? I så fall, har du husket å oppdatere de driverne? Dersom problemet vedvarer vil jeg tro at en reinstallasjon er det letteste.. Hva er det egentlig du bruker maskina til? Ser for meg at du ikke er en hardcore gamer Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Windows 2k, SP2512mb ram GeForce2 ti AMD Duron prosessor (0.9) Ok. nv4 er trolig nvidia-relatert (jeg har ikke brukt windows på et år eller så, så jeg er litt rusten;)).. Er det nvidia-chipset i maskina? I så fall, har du husket å oppdatere de driverne? Dersom problemet vedvarer vil jeg tro at en reinstallasjon er det letteste.. Hva er det egentlig du bruker maskina til? Ser for meg at du ikke er en hardcore gamer Den stasjonære maskinen bruker jeg bare til nedlasting og alt annet enn gaming, så har jeg en laptop som jeg bruker til spill. Nedlastingen går greit, da maskinen ikke stopper opp, men browsing osv går dårlig på den stasjonære, da jeg bare får bluescreen etter en stund. Ingen nvidia-chipset som jeg ser, men derimot oppdaget jeg at driverene til skjermen tydeligvis ikke fungerer korrekt... Kommer opp et "!" på Monitors i Device Manager, med erroren: "The drivers for this device are not installed.(Code 28)." Så får prøve å lirke meg frem til en Hansol display-driver. Edit: Sånn nå har jeg skjermdrivere(!), kan si ifra hvis jeg får samme problem. Endret 5. desember 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå