Gå til innhold

Kulturo: Transformers


Anbefalte innlegg

hmm.

Likte denne filmen veldig bra. eneste jeg kan sette fingern på er at jeg likte ikke helt storyen med kuben.

at det var bare å komme borti den så ble det en robot. hvorfor ble ikke menneskene som tok på den robotter?

skulle helst at det var en litt annen story på hvordan kuben fungerer. ellers satt jeg i salen å tenkte WOW (ikke spillet). filmeffektene var helt overlegne. filmen hadde bra med action og sjeldent med kjedelige øyeblikk.

samspillet mellom gutt og jente var kanskje klisje, men synes det funka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
cubens energi gjør maskiner om til transformers. den kan også skape eller ødelegge verdner. det var jo tross alt allspark som skapte transformers og hjemverden deres.

nettopp ;) hehe men jeg liker ikke akkurat måten dette skjedde på :p

men sånn er kanskje storyen i tegneserian?

uannsett så synes nå jeg at filmen er super

Lenke til kommentar

Filmen på kino var en klar 10'er. Den første 10'er jeg kan huske å ha gitt på mange år. Ble 8 år igjen når jeg så filmen og jeg elsker at Bay tør å være såpass arrogant at han kjører på med sitt opplegg (som å vise fingeren til alle USA-haterne). Spielberg har helt rett i at Bay var som skapt for å lage denne filmen her. At det kommer mange utgivelser er ikke Bay sin feil, det er selskapet som avgjør. Kan nevnes at Bay en periode sa han ikke ville regissere oppfølgeren fordi Transformers ble HD-DVD exclusive. Trakk selvfølgelig den trusselen (trolig fremmet han den ruset) og han og Spielberg er klar til lage oppfølgeren.

 

Men jeg skjønner ikke denne karakteren. Hvilken DVD-utgivelse er det som er blitt anmeldt? Alle under ett? Den dårligste av dem?

 

Det finnes uttallige DVD-utgivelser av Star Wars, Bladerunner, LOTR osv. Hvilken av DVD utgivelsene ble her anmeldt og hvorfor i alle svimlende dager skal det være relevant på karakteren at det finnes andre DVD utgivelser? Det blir fryktelig vanskelig å anmelde DVD'er (ikke minst for leser å forholde seg til anmeldelsen) om man skal trekke inn andre DVD-versjoner av filmen når man konkluderer. I denne her så skjønner jeg ikke helt hvilken av DVD-utgivelsene som ble anmeldt engang. *lese igjen* :)

 

 

Og forresten:

Deceptocons :ohmy:

 

Decepticons ;)

 

Selve anmeldelsen var artig å lese, godt skrevet. Men forvirret av konklusjonen.

 

-Fanboy

 

Likte denne filmen veldig bra. eneste jeg kan sette fingern på er at jeg likte ikke helt storyen med kuben.

 

Kuben er stort sett kun filmens Macguffin. Obligatorisk for en slik uhøytidelig film.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet+19283741
Nå er det jo ikke filmen som får 5/10 men utgivelsen. Hva med å lese mer enn bare tallet på slutten ;)

Filmen er jo bra hollywood-underholdning, men en slik strippet utgivelse holder ikke mål.

 

Jeg la faktisk ikke merke til at det var utgivelsen av filmen som fikk den karakteren før du sa det. Syns dette burde komme mye klarere frem ett sted øverst i artikkelen samt i søkeresultatene.

Lenke til kommentar
Nå er det jo ikke filmen som får 5/10 men utgivelsen. Hva med å lese mer enn bare tallet på slutten ;)

Filmen er jo bra hollywood-underholdning, men en slik strippet utgivelse holder ikke mål.

 

Jeg la faktisk ikke merke til at det var utgivelsen av filmen som fikk den karakteren før du sa det. Syns dette burde komme mye klarere frem ett sted øverst i artikkelen samt i søkeresultatene.

 

Det er jo hele tre avsnitt i anmeldelsen som handler om at dette er utgivelsen vi anmelder, og ikke BARE selve filmen, og at det er derfor den får trekk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

EDIT:

 

Missforstod litt så bare glem inleggene mine.

Trodde du satte fokus på kun ekstra materialet på anmeldelsen.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Som jeg nevnte tidligere så kommer det ikke her frem hvilken av DVD-utgivelsene som ble anmeldt. Har fint lite å utsette på den jeg kjøpte, jeg elsket "dokumentaren" hvor de faktisk var ærlig nok til å si at Megan Fox ble hyret fordi hun var den hotteste de fant. Slikt vitner om integritet, da Bay her lager en film slik han ønsker den. Han er arrogant nok til å gjøre det, noe som gjør at mange hater han. Han ønsker å lage filmer slik endel i Hollywood vil ha dem, så han er heldig der da han slipper å gå på akkord med egne visjoner.

 

Det er jo ikke noe å forakte mannen for. Selv om det tidvis blir way over the top (Pearl Harbor var et vanvittig makkverk).

 

Masse elsk og hat her:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Er et artig fenomen den mannen der :)

Lenke til kommentar
Det Bay og Co dog skal ha pungsmekk for er det imponerende pengejaget bak DVD-utgivelsene av denne filmen. Det kommer ikke en, ikke to, men hele tre utgivelser av filmen, hvor den ene er kulere enn den andre. Denne standardutgaven har et pent cover både utvendig og inni, men det er også alt.

 

Kort sagt en komplett unødvendig utgivelse når "Transformers - Target Transforming Package" frister med intervjuer, stuntklipp og opptakssteder. Og selv sistnevnte blekner ved siden av den ultimate utgivelsen av filmen, såkalte "Transformers SCE", en metallboks med både Autobot og Decepticon logo prentet inn i metallet!

 

Her kommer det da tydelig frem at jeg har anmeldt standardutgaven av DVD-en, og at det finnes to fetere utgivelser utenom denne? Eller er det ikke tydelig nok?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...