Gå til innhold

Kulturo: Transformers


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du riktig klok?!? 5/10 når Die Hard 4.0 får 7/10!

 

Nei, Transformers fortjener ikke 9/10 eller mer. Men filmen er bedre enn Die Hard 4.0, grunnen til at folk digger filmen er Bruce Wills og hans replikk. Men selveste filmen er fiasko, urealitisk osv.

 

Skam deg!

Lenke til kommentar

Filmen burde kanskje ha fått 6 av 10, men ikke noe mer. Filmen var artig den, men ikke noe mer. Altfor soft og filmen var tydeligvis laget også for minstemann slik at flest mulig kunne se den på kino. Noe som gjorde av filmen ikke fikk noe sjel. En sammenblanding av masse skvip. En slik film burde ha vært mye mer dyster.

Lenke til kommentar
Lar meg gjette, du digger Die Hard 4.0?

 

Transformers er ikke verdens beste men den er i hvert fall bedre enn Die Hard 4.0! Er lei at folk rakker filmen ned samt skyer opp Die Hard 4.0

Jeg forstår ikke hvor du får Die Hard 4.0 fra. Den filmen har ikke anmeldt engang, hverken på kino eller som DVD-utgivelse. Og jeg vil gjerne påpeke at dette er en DVD-utgivelse, og at det er den, og ikke bare filmen "Transformers" som får 5 av 10.
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke nevne hva jeg syns om karakteren, da dette egentlig er uvesentlig og alle har forskjellig smak, men en ting til dere i kulturo!

 

Hadde det vært en idé å nevne noe om bilde- og lyd-kvalitet på DVD/HD DVD/BD utgivelser heretter? Det er noe jeg virkelig savner hos dere.

Lenke til kommentar

Ehmm, poenget med flere utgivelser er jo at de som er samlere kan få kjøpe sin ultimate pakke, og de som bare vil se filmen kan kjøpe, filmen. Ser ikke grunnen til å trekke karakteren med 2-3 bare fordi de har lagd flere forskjellige utgivelser av den samme filmen.

 

Ellers så er jeg enig med anmelderen, det er en topp film som er fullpakket med action og klisjer, det beste er at alt passer godt sammen!

Lenke til kommentar
Er du riktig klok?!? 5/10 når Die Hard 4.0 får 7/10!

 

Nei, Transformers fortjener ikke 9/10 eller mer. Men filmen er bedre enn Die Hard 4.0, grunnen til at folk digger filmen er Bruce Wills og hans replikk. Men selveste filmen er fiasko, urealitisk osv.

 

Skam deg!

Arti at du rakker ned på Die Hard 4.0 som urealistisk, samtidig som du mener Transformers er en bedre film.

Kjempe roboter fra yttre rom er jo mye mer realistisk enn at Willis redder verdene :)

 

Rent filmatisk er det ikke nevneverdig å utsette på "Transformers". Det Bay og Co dog skal ha pungsmekk for er det imponerende pengejaget bak DVD-utgivelsene av denne filmen.
Mener at Bay fortjener smekk på pung av mye mer enn det (og mer smekk på pung =).

Syns det kunne hold med kun 2 utgivelser jeg.

En "vanlig" med filmen og evt extra matriell, og en "fanboi"-utgivelse med en spesial versjon av filmen med mye mindre LaBeouf, mye mere transformers (særdeles Prime), og kanskje Megan Fox i en liten bikini for godt mål under extra matriel :grin:

Lenke til kommentar

jeg oppretta denne tråden da filmen gikk på kino, og reaksjonene da var ganske anderledes i forhold til hva dere sier nå.

 

jeg har kjøpt metal utgaven selv, fikk den i går, og synes fremdeles at filmen er like bra. og jeg så den 2 ganger på kino.

 

det at den kommer i 3 utgaver er kanskje litt mye, men det er veldig positivt at alle tre blir utgitt med en gang, i motsetning til mange andre utgivelser der superduper utgaven kommer flere mnder etter release, slik at film elskere nesten føler seg tvunget tilå kjøpe den to ganger for å få den extra spesielle utgaven man hadde lyst på fra dag 1.

 

har selv opplevd dette mange ganger og mer enn 1 gang har jeg endt opp med å kjøpe samme film 2 ganger :hrm:

 

kino anmeldelsen fikk 6, så det at dvd utgaven fikk 5 er ikke unormalt. men jeg føler at det blir for svakt, det er plenti andre filmer som er langt dårligere på underholdning som får bedre score.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
kino anmeldelsen fikk 6, så det at dvd utgaven fikk 5 er ikke unormalt. men jeg føler at det blir for svakt, det er plenti andre filmer som er langt dårligere på underholdning som får bedre score.

 

Du kan ikke generalisere på den måten. Det er din mening, på samme måte som (den velfortjente) karakteren i artikkelen er anmelderens mening. Forskjellen på deg og anmelderen er at han begrunner sin karaktersetting.

Lenke til kommentar

selfølgelig kan jeg generalisere på den måten, i følge deg så gjorde jeg det akkurat ;)

 

det er ganske vanlig at en film får et hakk svakere karakter på dvd framfor kino, men rett og slett fordi film er best på kino.

 

greit nok at jeg ikke begrunner karakteren min, men jeg har lært meg det at det har så lite å si i den store sammenhengen, folk jeg kjenner drar ikke å ser en film fordi jeg sier at den er

bra, de ser den fordi de vil se den.

 

derfor begrenser jeg meg til å si hvor bra jeg føler at den er, og så får folk heller gjøre opp sin egen mening.

 

men om du vil ha en begrunnelse så les tråden jeg linka til. jeg og dotten har ganske like meninger om filmen.

 

eneste jeg skulle ønske var at flere kunne se slike filmer for det det er, dvs en popkornfilm. vil du gå dypere til verks så se en dypere film. man bør ikke overalanysere og klage på detaljer i en slik film som transformers føre du har sitti i director stolen selv. mener jeg da

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
selfølgelig kan jeg generalisere på den måten, i følge deg så gjorde jeg det akkurat ;)

 

Det betyr ikke at det er noe poeng å gjøre det. Selvfølgelig kan du, men du oppnår ingenting.

 

det er ganske vanlig at en film får et hakk svakere karakter på dvd framfor kino, men rett og slett fordi film er best på kino.

 

Dette er nå ganske subjektivt. Jeg liker å se film hjemme.

 

greit nok at jeg ikke begrunner karakteren min, men jeg har lært meg det at det har så lite å si i den store sammenhengen, folk jeg kjenner drar ikke å ser en film fordi jeg sier at den er

bra, de ser den fordi de vil se den.

 

Så du mener at en karakter er viktigere enn en begrunnelse? Du tror heller at folk vil lese "denne filmen gir jeg 5" i stedet for "denne filmen var middelmådig, fordi..."?

 

men om du vil ha en begrunnelse så les tråden jeg linka til. jeg og dotten har ganske like meninger om filmen.

 

Dotten er Transformers-fanboy, jeg vet.

 

eneste jeg skulle ønske var at flere kunne se slike filmer for det det er, dvs en popkornfilm. vil du gå dypere til verks så se en dypere film. man bør ikke overalanysere og klage på detaljer i en slik film som transformers føre du har sitti i director stolen selv. mener jeg da

 

Så en anmelder skal ikke begrunne hvorfor en popcornfilm er dårlig/bra fordi det er en popcornfilm? Jeg er enig i at man ikke skal overanalysere, men det betyr ikke at man skal ignorere alle de smådetaljene som trekker filmen opp eller ned.

Lenke til kommentar

jeg føler at filmer som transformers får dårligere anmeldelser enn de burde fåptt fordi anmeldere har en tendens til å slakte store urealistiske hollywood filmer. det er nok av eksempler. armageddon, fantastic 4, x-men, underworld osv.

 

men nå er jeg glad i den type film, så de som liker drama og denslags føler det sikkert likt for sine filmer.

 

selfølgelig kan jeg generalisere på den måten, i følge deg så gjorde jeg det akkurat

 

Det betyr ikke at det er noe poeng å gjøre det. Selvfølgelig kan du, men du oppnår ingenting.

jeg mente egentlig ikke å generalisere, jeg bare påpekte noe jeg synes skjer alt for ofte.

 

Dette er nå ganske subjektivt. Jeg liker å se film hjemme.

det gjør jeg også, men filmen er alltid bedre på kino for min del

 

Så du mener at en karakter er viktigere enn en begrunnelse? Du tror heller at folk vil lese "denne filmen gir jeg 5" i stedet for "denne filmen var middelmådig, fordi..."?

greit nok, om du formulerer det sånn så blir det jo feil. poenget mitt var at jeg gir filmen terning 6 og anbefaler den til alle jeg mener vil like den. om andre vil gi en bedre begrunnelse så er det helt greit. (begrunnelser er ikke min sterkeste side ;))

 

Så en anmelder skal ikke begrunne hvorfor en popcornfilm er dårlig/bra fordi det er en popcornfilm? Jeg er enig i at man ikke skal overanalysere, men det betyr ikke at man skal ignorere alle de smådetaljene som trekker filmen opp eller ned.

jo selvfølgelig skal de si om filmen er bra eller dårlig, ut i fra sin egen mening. jeg mener bare at popkornfilmer ikke fortjener å få en slutt karrakter basert kun på små detaljer som har lite eller ingenting å si for helheten. dette gjelder uansett om filmen er superbra eller megaråtten.

 

 

men folk er forskjellige, bortsett fra de fleste anmeldere da :p de tenker stort sett likt, gir stort sett de samem filmene like karaterer og slakter stort sett de samme filmene. jeg skulle bare ønske at det var noen som anmeldte en film som transformers og ga den en karater som skiller seg ut i fra andre litt oftere.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...