Ekspedisjonsfarer1 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Kan man bo på Svalbard og studere ved UiO eller NTNU? Endret 5. desember 2007 av Skagen Lenke til kommentar
mberger Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Du finner ut av mulighetene for studier på Svalbard på UNIS sine nettsider. Det er vel stort sett realfag det går i der. Lenke til kommentar
Ekspedisjonsfarer1 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Mente heller at man tar en form for nettstudie. Ser ut som det er litt begrenset hvilke fag man kan ta ved UNIS. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Er det noen spesielle fagområder du ønsker å ta ved UiO, eller vil hvilket som helst nettstudie gjøre? Forøvrig kan du sikkert også hente emner fra UNIS i graden din fra UiO om du planlegger en bachelor eller master. Lenke til kommentar
Ekspedisjonsfarer1 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg vil studere matematikk, men hvis jeg kan hente emner fra UNIS i graden min fra UiO , er det jo ikke noe problem. Tenker jo først å ta en bachelor, og så master, osv. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Slik det er på NTNU må man ihvertfall ta minst ett år (60 sp) ved NTNU for å få en grad fra NTNU. Jeg regner med UiO har noe lignende, som betyr at du ikke kan ta f.eks alle 3 årene ved UNiS om du tar en bachelor ved UiO. Når det gjelder master vet jeg ikke helt hvordan reglene er med å hente emner fra andre skoler/universiteter. Lenke til kommentar
Ekspedisjonsfarer1 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Så man kan ta f.eks. et år ved UNiS, og to ved UiO (med tanke på bachelor)? I så fall er det glimrende. Takker for fine svar! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Vel, om du ønsker en grad fra UNiS men å studere i Oslo ved UiO kan du det ja. Eller omvendt. Men jeg anbefaler deg å kontakte UiO eller UNiS (det universitetet du ønsker graden ifra) og høre hvilke regler de opererer med for å ta emner ved andre universiteter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå