Gå til innhold

Kjøling av Radeon 9700!?

Cyrus86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Desverre så passer ikke disse kjølerene til Radeon 9700 kortene, avstanden mellom festene er større på 9700 enn det TT ORB'ene tillater så du må nok se etter en annen løsning.

Det du kan gjøre derimot er å anskaffe seg en liten socket 370 kjøler og modifisere denne, mer effektivt og mindre støyende enn en ORB.

Mitt valg for modding: http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=J...AC313C&toc=3810

Lenke til kommentar

okey, men går det ann å feste denne med lim eller?

Hadde tenkt til å kjøpe et termometer også som sakl festes på baksiden, men går det ann å feste med bostik/blue tech (sånn som man fester plakater på veggen med.. For det leter ikke strøm og det burde klistre seg godt fast og du kan ta den løs så mange ganger du vill..

Håper å få svar fortest mulig :)

På fårhånd takk! :D

Lenke til kommentar

Kameraet mitt er desverre føkka, så jeg får ikke sendt bilder.

Har festa en 80mm vifte på den gamle cpu kjøleren min. Kjøleren kom sammen med en 60mm papst vifte. Når jeg skrudde av den gamle kjøleren så fant jeg 4 skruehull (!). Jeg trakk strips igjennom 3 av disse og opp i skruehullene på den nye vifta. Så strammet jeg diagonalt først, også den siste stripsen. Dette sitter som f.

Skjermkortet mitt er originalt uten vifte. Kjøleribba som sitter der er festa i kortet i hvert sitt motstående hjørne. Jeg trakk stripsen under ribba, rundt hvert av de 2 gjennomgående festene. Så festa jeg stripsene i 2 skruehull på 60mm vifta og stramma. Sitter veldig bra fast!

Er bare å kikke seg litt rundt inne i kabinettet, så finner man en løsning!

Lykke til

Mvh

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...