Gå til innhold

Erfaring med NetonNet?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe en TV til nærmere 12.000kr hos NetonNet. Men jeg har aldri hørt om de før, og er det en seriøs bedrift som man kan stole på?

Fant den i prisguide.no, og der pleier det jo å ligge troverdige sider.

Men noen som har gode eller dårlige erfaringer med de?

Endret av MacManus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok ha garantert meg på noen måter.

Selskapet er et NUF foretak (Norsk avdeling av Utenlands Foretak)

Dvs at regnskapene er unndratt offentligheten og de har ikke revisjonsplikt hvis omsetningen er under 5 millioner.

Ved konkursbegjæring kan du kun hente utlegg i aksjekapitalen.

Videre ser jeg at morselskapet i Sverige har en del betalingssaker på seg, men det ser ut som de er i ferd med å rydde opp.

Uansett er dette et NUF foretak og de er overrepresentert i usæriøse saker, dog betyr ikke dette at akkurat DETTE selskapet er useriøst. Jeg mener selv å ha hørt om dette, uten at jeg assossierer navnet med noe negativt så hvis noen har noen positive erfaringer så er det sikkert bare å handle.

Selskapet mitt ville dog aldri funnet på å gi dette selskapet kreditt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dere får håpe at dere ikke skal sende noe i retur dit. Ikke bare tok det lang tid å få varen jeg bestilte, men det tok godt over 1,5 måned å få tilbake penger på konto etter at de hadde hentet ut pakken. I tillegg så er alle du prater med svenske og virka ikke som alle hadde helt styring på hvor ting var hen.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei

Har nå prøvd flere ganger å bestille en JVC boks fra dette firma, men når jeg i kassen velger postoppkrav og deretter trykker på "Nêsta steg" får jeg feilmelding :

Følgende feil har oppstått:

*Inget fraktsâtt valt!

Har testet flere ganger, men får samme melding.

Har også prøvd å ringe de, men får ikke svar.

Noen som har tilsvarende erfaring?

Lenke til kommentar

bestilte telefon og noen småting hos dem.da jeg bestilte stod det at alt var på lager.ingen pakke kom,etter en uke etterlyste jeg pakken.fikk til svar at den ikke var sendt pga alle varene ikke var inne.jeg ga da besked om at det sto at alt var inne at jeg syntes det var utrolig dårlig at de ikke hadde gjedd besked osv-

fikk til svar at de beklaget så mye og at pakken blei sendt i dag og det som de ikke hadde fått på lager skulle de ettersende fraktfritt.dette var jo en grei løsning dær og da,men burde jo ikke hendt i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Hei

Har nå prøvd flere ganger å bestille en JVC boks fra dette firma, men når jeg i kassen velger postoppkrav og deretter trykker på "Nêsta steg" får jeg feilmelding :

*Inget fraktsâtt valt!

Postoppkrav kan du få på iallefall 2 måter, på døren eller servicepakke. Det er sikkert der du har glemt å velge

Lenke til kommentar
Hei

*Inget fraktsâtt valt!

Postoppkrav kan du få på iallefall 2 måter, på døren eller servicepakke. Det er sikkert der du har glemt å velge

Hei

Jeg kan ikke se at det er noen mulighet for valg av på døren eller servicepakke??

Før jeg krysser av på postoppkrav er det valg på service pakke til døren, men straks jeg velger postoppkrav forsvinner dette valget.

Sikkert noe jeg ikke ser!

Lenke til kommentar
Jeg ville nok ha garantert meg på noen måter.

Selskapet er et NUF foretak (Norsk avdeling av Utenlands Foretak)

Dvs at regnskapene er unndratt offentligheten og de har ikke revisjonsplikt hvis omsetningen er under 5 millioner.

Ved konkursbegjæring kan du kun hente utlegg i aksjekapitalen.

Videre ser jeg at morselskapet i Sverige har en del betalingssaker på seg, men det ser ut som de er i ferd med å rydde opp.

Uansett er dette et NUF foretak og de er overrepresentert i usæriøse saker, dog betyr ikke dette at akkurat DETTE selskapet er useriøst. Jeg mener selv å ha hørt om dette, uten at jeg assossierer navnet med noe negativt så hvis noen har noen positive erfaringer så er det sikkert bare å handle.

Selskapet mitt ville dog aldri funnet på å gi dette selskapet kreditt.

Du kan ikke hente utlegg i aksjekapitalen ved konkurs/insolvens. Gjelder uansett AS, NUF eller annet med begrenset ansvar. Begjærer selskapet konkurs behandles alle kreditorer likt i henhold til konkurslovens regler, dvs at noen er likere enn andre (staten).

Grunnen til at NetOnNet i Norge er et NUF er nok ene og alene av hensyn til korrekt håndtering av avgifter (mva) samt håndtere norsk forbrukerlovgivning. Avgiftene er nok grunnen til at et norsk datterselskap er etablert. Selskapet administreres av det svenske morselskapet og har ikke lager/kontor i Norge.

NetOnNet AB (morselskapet) er ellers et børsnotert svensk handelsselskap med en årsomsetning på ca 1.2 mrd svenske kroner. Selskapet ble etablert i 1999.

Tror nok kredittverdigheten til NetOnNet er relativt god. Den generelle ulempen med utenlandsk administrerte selskaper slik som Pixmania, NetOnNet med flere er manglende kunnskap om norsk lovgivning, support og frakttider. Selskapene har også en tendens til å bli lagt ned dersom man ikke lykkes, bare se på hva Komplett har avviklet av utenlandske "avdelinger". Ellers er risikoen knyttet til å kjøpe i små norske webshopper minst like stor.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt CD-spiller til bilen derfra og det gikk strålende. Ikke bare fikk jeg den fort, men det var jo minst 500kr billigere enn bilstereo.no, bilstereospes.no osv..

Ser ingen grunn til å IKKE kjøpe fra dem.

Bestill TV'n du :thumbup:

Edit: Hvis ting går treigt i verden er det fullt mulig (ganske viktig) å purre...og purre. Og purre igjen.

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar
NetOnNet AB (morselskapet) er ellers et børsnotert svensk handelsselskap med en årsomsetning på ca 1.2 mrd svenske kroner. Selskapet ble etablert i 1999.

NetOnNet eies av samme familie som også eier Siba (etb. 1951), Computer City (etb. 1992), Resurs Bank, Solid Forsikringer, Order og en rekke andre selskaper. De har absolutt beste kredittverdighet, og er blant de største i Norden innenfor detaljevarehandel.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
LEs tråden om hva som skjedde med SHG kunder. Hold deg nasjonalt.

Nå var det morselskapet som fikk problemer her, et selskap som er en "liten" fjert sammenlignet med NetOnNet. Hvordan det går med SHG sine norske kunder vet vi nå heller ikke, og vil ikke få svar på før om noe tid. Risikoen er vel så stor om man kjøper hos Netshop, Datakjeden med langt flere.

NetOnNet eies av samme familie som også eier Siba (etb. 1951), Computer City (etb. 1992), Resurs Bank, Solid Forsikringer, Order og en rekke andre selskaper. De har absolutt beste kredittverdighet, og er blant de største i Norden innenfor detaljevarehandel.

Bra at flere enn undertegnede sjekker opp hva/hvem som står bak et selskap. Men i dag er de altså børsnoterte, og har flere eiere en en familie. Personlig ville jeg ikke vært mer betenkt med å handle hos NetOnNet enn jeg vil være med å handle hos Komplett.

Lenke til kommentar
Bra at flere enn undertegnede sjekker opp hva/hvem som står bak et selskap. Men i dag er de altså børsnoterte, og har flere eiere en en familie.

Det er sant. Jeg var litt unøyaktig. Det mest korrekte er at eierne av Siba er blant de fire største aksjonærene i NetOnNet.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Hei

*Inget fraktsâtt valt!

Du må velge om du skal ha pakka på døra eller ikke. Se under der du valgte postoppkrav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...