Gå til innhold

Bra og lett menylaging + kjapp burning

Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på med et DVD-prosjekt der jeg skal brenne opp mot 100 DVD-er. Jeg har prøvd en DVD med Magix Edit Pro, og jeg fant ikke ut hvordan jeg laget meny. Så når jeg burna ble det bare en meny på starten der du kunne trykke "spill av", ingenting mer. Jeg skal ha en intro som starter automatisk, og så skal det komme en meny, og på den menyen skal options være "play" og "scene valg"

Noen som kan med Magix , eller evt vet om et enkelt og bra program for hurtig burning og enkle menyer osv?

Hilsen en kis med dårlig tid:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei pairox,

Når du er ferdig med redigeringen, må du sette kapittelmerker der du ønsker det med Shift/Enter. De vises øverst på timeline som et lite blått kvadrat. Så går du til 'Burn CD'. For menyformen velger du ' Movie and chapter menu', og får opp et forslag med det antall kapitler du har valgt. Dobbeltklikk i hvert enkelt kapittelvindu, så kan du velge bildet som skal vises der, og du kan f. eks legge til undertekst, velge farge mm.

Så klikker du 'Introvideo', og finner den filen du skal bruke. Du kan bruke stubber i disse formatene: AVI, MPG, MXV og VOB. Klikk på pilen ved Introknappen så spilles introen fram til menyen. Dette virker greit her hos meg.

Skal du lage mange kopier, er vel det enkleste å lage en original med Magix og kopiere den med f. eks. Nero, eller det brennerprogrammet du bruker. Lykke til !

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg bruker (fortsatt) Ulead DVD Moviefactory til menylaging når det skal gå kjapt, de nyeste modellene er md motion etc i menyen.

Så bruker jeg nero (Burn image DVD) som støtter intill 12 brennere! og jeg har 4 stk. Da brenner jeg 100 stk på et par timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...