ASCIWhite Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Jeg skal bygge HTPC etter nyttår fordi min gamle htpc sliter med hi-def. I den anledning skal jeg spesialdesigne frontdeksel i tykk aluminium! Skal først få noen til og CNC fronten til meg, og deretter sende inn til lasergravering. Endelig design ble laget idag. Legger ved komponenter som skal i pc`n og frontdeksel som skal lages. Eneste jeg mangler nå er penger (hehe) Kabinettet blir et Antec NSK2480 380W psu. (veldig lett og skifte front på) Har bestilt on/off button fra Hong Kong. EDIT: I handlelisten står en intern dvd-rom. Men den skal byttes til ekstern! Her er original kabinettet Her er custom fronten ON/OFF button med hvitt lys Handleliste for htpc Nyeste Conax kort for Canal Digital Endret 5. desember 2007 av ASCIWhite Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hadde sett døds bra ut hvis du får det til. Go Go Go Lenke til kommentar
kalg Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Det blir jo knallstilig da! Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Glemte og si at kjølingen innvendig blir Schythe Ninja mini kjørt passivt, det er zalman heatpipe på skjermkortet, c: driven skal i Scythe silent drive innkapsling og viftene i maskinen (2x120) skal byttes ut med Noctua 800 vifter. Med tiden kommer psu til og skiftes ut med en vifteløs psu. 1Tb disken skal vist være støysvak, og den kommer bare til og levere ut film. Så knatring tror jeg ikke blir noe problem. C: driven blir jo stille som en mus i og med at det er en spinpoint 166 + lydskjerming Gleder meg Men som sagt mangler money til etter nyttår! Digital Everywhere kortet er testet mot norsk Canal Digital. Og skal fungere veldig bra! Endret 5. desember 2007 av ASCIWhite Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Ville droppet den Scytce quite drive-saken. Har lett et par reviews av den, og det er penger ut av vinduet... Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Ville droppet den Scytce quite drive-saken. Har lett et par reviews av den, og det er penger ut av vinduet... Okay Good to know... Fjerne den fra handlelista (og spare nesten 400,-) Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Har 2 stk Samsung Spinpoint i min HTPC (400 og 500 GB). De plager ingen med støy for å si det på en moderat måte. Skal du kjøre Scythe passivt, kan det være lurt å underklokke CPU noe. Det blir uansett nok kraft til formålet, med den CPU-en og det skjermkortet. Til og med mitt P4 oppsett kjører greitt med Zoomplayer og ffdshow filtere (oppskalering). Lenke til kommentar
techs Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Eller gå ned et hakk i CPU (E6600?) og dermed også spare penger Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Det der er ikke Antec 2480 - dessverre. Ser ut som en NSK2480/Fusion hybrid.... Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Vel det finnes ingen innvendige forskjeller på dem i alle fall Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg ville gått ned på CPU, og heller valgt et ati 3850 med custom kjøler. Denne har hd-dekoder i hardware, så da trenger man ikke en så kraftig cpu som du har valgt, og man slipper varmeutvikling fra den om man velger en som er spesielt energieffektiv. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Jeg ville gått ned på CPU, og heller valgt et ati 3850 med custom kjøler. Denne har hd-dekoder i hardware, så da trenger man ikke en så kraftig cpu som du har valgt, og man slipper varmeutvikling fra den om man velger en som er spesielt energieffektiv. Okay.. Det eneste er at tv-kortet krever dobbeltkjerne, så da regner jeg med at det trenger litt ghz juice også... HD2600XT har også hardware dekoder for HD materiale. Så jeg regner med at det skal kunne funke veldig godt. Dessuten er det en god del kortere og mindre watt sugen en HD3850? Er det ikke? Er det noe og hente på og bruke "allendale" fremfor "conroe" kjernen? Endret 6. desember 2007 av ASCIWhite Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Du sier at du skal få noen til å CNC fornten for deg? Er det noen kompiser som du kjenner og har tilgang til CNC freser, eller skal du la et firma gjøre det for deg? Om du har planer om å gå for sistnevte, så må du regne med å ut med noen lapper for å få det gjort, bare så du er klar over det... Men ser veldig bra ut, tengnet fronten selv? Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Du sier at du skal få noen til å CNC fornten for deg? Er det noen kompiser som du kjenner og har tilgang til CNC freser, eller skal du la et firma gjøre det for deg? Om du har planer om å gå for sistnevte, så må du regne med å ut med noen lapper for å få det gjort, bare så du er klar over det... Men ser veldig bra ut, tengnet fronten selv? Tegnet fronten selv ja Laget i photoshop. Skallen med vingene har jeg "stjålet" men husker ikke hvor Jeg håpte jeg skulle få en kompis av en kompis til og gjøre det (er ikke sikker på om det går iorden enda, men håper det) Det er jo kun aluminiumsplata som skal på cnc resten skal lasergraveres.. Endret 6. desember 2007 av ASCIWhite Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Stilig prosjekt! hvor mye må du ut med for den nye frontplaten tror du? og hvorfor ikke heller 2x750GB HDD i RAID? er vel bedre det...? Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Stilig prosjekt! hvor mye må du ut med for den nye frontplaten tror du? og hvorfor ikke heller 2x750GB HDD i RAID? er vel bedre det...? Joda.. Men jeg er redd for og miste dataene i raid... Faktisk så har jeg byttet 1tb disken med 2 i handlelisten 750 (billigere var det og) Jeg kan gjerne ha 2 "partisjoner" isteden for en stor... Håper jeg slipper unna med en og en halv høvding for fronten. Men vet ikke enda. Det hadde bare vært fett og få det til. Glir bedre sammen med AV utstyret da Endret 7. desember 2007 av ASCIWhite Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Miste dataene i raid? Husker ikke hvilken av raid-typene det er, men en av de gjør slik at den ene er et "mirror" av den andre... For alt jeg vet visste du dette her og jeg har misforstått deg, så ikke ta dette som en spydig kommentar Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Miste dataene i raid? Husker ikke hvilken av raid-typene det er, men en av de gjør slik at den ene er et "mirror" av den andre... For alt jeg vet visste du dette her og jeg har misforstått deg, så ikke ta dette som en spydig kommentar Kjører du i raid 0 så har du en stor disk. MEN om en av dem går til h***** så mister du alt. Skal du kjøre mirroring som du foreslår så har du en disk til speiling og en til data. Det vil da si at 2x750 disker bare blir 750. Men om du kjører raid 0 får du 1.5Tb Ikke noe gøyalt med kun 750 når du kan ha 1.5tb. Men jeg kan godt kjøre 2x750 delt på to uten raid. Det er no prob... Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Miste dataene i raid? Husker ikke hvilken av raid-typene det er, men en av de gjør slik at den ene er et "mirror" av den andre... For alt jeg vet visste du dette her og jeg har misforstått deg, så ikke ta dette som en spydig kommentar Kjører du i raid 0 så har du en stor disk. MEN om en av dem går til h***** så mister du alt. Skal du kjøre mirroring som du foreslår så har du en disk til speiling og en til data. Det vil da si at 2x750 disker bare blir 750. Men om du kjører raid 0 får du 1.5Tb Ikke noe gøyalt med kun 750 når du kan ha 1.5tb. Men jeg kan godt kjøre 2x750 delt på to uten raid. Det er no prob... Mener at det går an å kombinere også, så du kan ha en mirror disk til det viktige, og en med fart og spenning! Vil jo selvsagt "mist" tilsvarende det du speiler da... Lenke til kommentar
HAG Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Raid5 med tre disker kan bli en "mellomting": Plassen til disk en pluss nr to, hastighet som en disk (tror eg), men det kan bli varme med tre stykker som "jobber samtidig". "Redninga" med raid5 er at om en disk "dør" har man alle data, og når den "døde" er erstatta med en som fungerer har man alle data i behold og et "innskudd" i "banken" i tilfelle nye "dødsfall". - Problemet er at en kun kan utnytte 2/3 av diskplassen og at alle tre må være like store, ellers blir plassen lik den minste ganger to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå