zandzpider Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 hvordan kompilere ny kernel med dual støtte ? (smp) skal jeg skrive for no ? Kjører clarkconnect 1,2 den har r.h 7.3 kjernen men ikke dual støtte Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Ok, jeg er "grønn" på Linux, men er det ikke lurest å bytte til en distro/versjon som HAR dual støtte? Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 nei for skal bruke den til router og den her er bygd for det ? Lenke til kommentar
rks Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Mulig jeg har misforstått, men skal du ha en kernel med støtte for 2 CPUer? Til en router?? :o Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Last ned ny kjerne fra www.kernel.org å kompiler ny kjerne. Alle distroer har i praksis SMP-støtte, det handler bare om det er kompilert inn i kjernen. Dj_offset: Klikket på linken i signaturen din og jeg må si QuickDC ser enormt bra ut! Håper jeg får testet det snart... Lykke til videre i programeringen! Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Heh, det er bra man har noe CPU idling til overs, men den maskina der vil jeg nok karakterisere som arbeidsledig.... Hva hvis han skal dele en 155Mb link for 200 brukere, da er den vel heller kanskje litt liten. (as if... ) Og RH7.3 kommer med en kernel med smp-støtte, det er ikke umulig at du kan plugge den rett inn uten noe videre. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Mulig jeg har misforstått, men skal du ha en kernel med støtte for 2 CPUer? Til en router?? :o ikke kun en router. men også en test maskin til å kjøre linux på. web server. shell. ftp. routing. firewall. proxy +++ Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hvorfor velge clarkconnect til noen annen boks enn en 486 uansett? Man kan jo ikke kjøre noe spesielt annet på det uansett. Personlig kjører jeg en p120 med FreeBSD, vanlig routing samt nat'ing og masse andre tjenester, og det fungerer helt ypperlig. Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 CC er jo veldig enkelt å sette opp da.. veldig nybegynnervennlig! Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 hmm.. jeg synes ikke cc var så.. enkelt da, den var så enkel at den ble vanskelig da.. men hvem er det som har sotte deg til jobben med å instalere cc, og dual cpu, uten at du kan å mekke egen kernel.. http://www.usit.uio.no/it/unix/linux/kjern...ompilering.html der finner du det ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå