Zary Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg skulle på data party til en venn da dette skjedde.. Vi hadde lagt min 17" under en av høytallerane, å etter å ha tatt den med inn var den heltforjævelig å se på.. "!Fylt av rengbuens frager!" Noen som har noe tips hvordan jeg kan gjøre den bedre eller helt "klar" igjen .. Med fine farger.. Jeg har sett at det har gitt seg litt i starten .. Men nå skjer det ikke noe.. Den er å blir i rengbuens frager Uanzett-_- Hlp me out here ppl :-] mvh Zary [Mats-J] Lenke til kommentar
XaTrIx Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Fjern allt av høytaler, forsterkere og magneter vekk fra skjermen. Se om du finner funksjonen "Degauss" på skjermen. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Sjekk på OSDen til skjermen (der du kan stille inn alt mulig med bilde og hummer og kanari og gudenevethva; det displayet på skjermen vet du; med tilhørende knapper evt rullehjul) om du kan finne noe som heter "Degauss" eller "Avmagnetisér". Så og si alle skjermer av nyere dato har denne funksjonen. Dersom det bare er ikoner og ikke tekst, pleier ikonet å være en magnet i en sirkel, med en strek over; nesten som et U-sving forbudt skilt bfisk Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Vel.. Hjelper det da? Alle skjermer degausser automatisk når du slår den på. Den kan være du har fått en kronisk regnbuefeil. Det eneste som hjelper er nok en ny skjerm. Evt. en LCD? Lenke til kommentar
Zary Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Seff den knappen har jeg brukt nokså mange ganger nå .. Men nei, det er større skader. Så jeg lure på om noen vet hva jeg kan gjøre da !-! ?! Har snakket med en venn å han har sånn passe peil.. Men er ikke hjemme nå, han sa noe med det at det gikk an å åpne skjermen ?! Men det trenger "PRESISJON Å PREFEKSJON" .. Det var altså vanskelig å gjøre det.. Mvh Zary [Mats-J] Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 La skjermen stå HELT av (frakoplet og alt) i veldig lang tid. (Kanskje en helg, uke eller mer). Og selvsagt langt unna magneter! Dette kan hjelpe. Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 du kan jo lage en omvendt magnet med en stor spole og koble på strøm. har gjort det på TVen en del ganger, funker helt genialt med en gang.... Lenke til kommentar
Zary Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 La skjermen stå HELT av (frakoplet og alt) i veldig lang tid. (Kanskje en helg, uke eller mer). Og selvsagt langt unna magneter! Dette kan hjelpe. Har prøvd funker ikke.. Den sto helt alene i Ca en månde Ble halveis værre .. den har blitt bedre av å stå på .. Men bruker den ikke så mye da.. Jeg å min bror deler på en 17" (som er hans) Nå skal vi begge på lan lixom det er så slit å sitter på den "Rengbua skjermen" mvh Zary [Mats-J] Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 La skjermen stå HELT av (frakoplet og alt) i veldig lang tid. (Kanskje en helg, uke eller mer). Og selvsagt langt unna magneter! Dette kan hjelpe. Har prøvd funker ikke.. Den sto helt alene i Ca en månde Ble halveis værre .. den har blitt bedre av å stå på .. Men bruker den ikke så mye da.. Jeg å min bror deler på en 17" (som er hans) Nå skal vi begge på lan lixom det er så slit å sitter på den "Rengbua skjermen" mvh Zary [Mats-J] Du kan jo sende den til en Radio/TV/Video-reperatør? Jeg mener å huske at de skal ha utstyr for å 'avmagnetisere' skjermer. Lenke til kommentar
ThoooR Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 du kan jo lage en omvendt magnet med en stor spole og koble på strøm. har gjort det på TVen en del ganger, funker helt genialt med en gang.... -Dette fungerer meget bra, du kan jo dra til en lokal eøektronikk-reperatør sjappe og spørre om å få låne en slik elektromagnet, da de sikkert har det liggende :wink: Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 du kan jo lage en omvendt magnet med en stor spole og koble på strøm. har gjort det på TVen en del ganger, funker helt genialt med en gang.... -Dette fungerer meget bra, du kan jo dra til en lokal eøektronikk-reperatør sjappe og spørre om å få låne en slik elektromagnet, da de sikkert har det liggende :wink: Det er akkurat slik degauss-spolen i skjermen fungerer, men denne metoden er en del kraftigere (hvis man ikke tar sikringen). Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 En idiotvenn av meg greide å komme bort i Tv'en min med en magnet. Etter dette har det alltid vært en lilla "flekk" på Tv-bildet, men nå, sånn ca. 5 år etter det skjedde, er bildet normalt igjen! Bare fire år å vente Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 magneter og skjermer ja....hehe har hatt mange hyggelige og mindre hyggelige stunder med de... Små magneter, eller skrujern med magnet foran er morsomt, evt. små høytalere, men de store er det verre med... En venn av meg hadde ein gammal TV som konstant var rosalilla i toppen, det tok sin tid før vi fant ut at den store høytaleren oppå TVen kanskje ikkje burde vert der Har forøvrig ikkje hatt så store problemer at den har blitt regnbue resten av livet... som det er sagt er elektromagnet og degauss det samme, men styrken kan såklart varierers på ein elektomagnet, men det bør ikkje vere for høy....Snakk med noen som har litt peil innen skjermer ol., det er nok lurt før du fyrer opp ein elektromagnet foran skjermen din. og glem å ta av skalet, har prøvd det sjølv med ein skjerm som knitret, putret og røyk, det er så mye transistorer, motstander og dritt inni der at det er håpløst, du kan uansett ikkje fixe noe trur eg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå