Gå til innhold

Kjøpe PS3- 40 gb eller 60 gb?

Mathiasman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ulemper med 40GB utgaven:

- 40GB Harddisk mot 60GB

- 2 stk USB porter mot 4 stk

- Ingen minnekort leser

- Ingen mulighet for spilling av PS1 og PS2 spill

Men ellers er det jo samme ytelsen osv :)

"- Ingen mulighet for spilling av PS1 og PS2 spill"

feil, man kan spille PS1 spill

Lenke til kommentar
Ulemper med 40GB utgaven:

- 40GB Harddisk mot 60GB

- 2 stk USB porter mot 4 stk

- Ingen minnekort leser

- Ingen mulighet for spilling av PS1 og PS2 spill

Men ellers er det jo samme ytelsen osv :)

Eneste ulempen er jo at man ikke kan spille PS2 spill.

Alt det andre kan man gjøre noe med etterhvert som behovet kommer. For min del er jeg litt short med penger rett før jul, så da satser jeg på ps3 40 gig.

Setter inn 250gig harddisk når behovet for det kommer, som jo er mye større enn 60 gig som de fleste kommer til å bytte ut etterhvert sikkert.

Har man bruk for flere enn 2 usb porter kan man investere i en USB hub.

Minnekort leser får man også via usb porten om det sku være nødvendig (ikke sikker på om dette vil fungere)

Man KAN spille PS1 spill, dog ikke PS2.. Jeg har aldri hatt PS, så jeg har ingen PS2 spill. Skal også primært bruke den som mediasenter og BR spiller. Blir også moro når det kommer nye spill til PS3 :)

Marius

Endret av marjusen
Lenke til kommentar

Ja, du kan kjøpe en USB hub, men det vil ikke gi samme ytelsen. Noen ting krever mer kraft fra USB porten enn en USB hub klarer å gi, men tror ikke dette vil bli noe problem. Om du kan koble en minnekort leser til via USB er jeg ikke sikker på, noen som vet?

Personlig satser jeg på 60GB, grunnet jeg vil kunne spille mine PS2 spill på den. Harddisken kommer jeg sikkert til å skifte uansett. Kan jeg bruke ekstern harddisk på PS3?

Edit: Nei, PS1 spill skal ikke funke på 40GB versjonen.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
Ja, du kan kjøpe en USB hub, men det vil ikke gi samme ytelsen. Noen ting krever mer kraft fra USB porten enn en USB hub klarer å gi, men tror ikke dette vil bli noe problem. Om du kan koble en minnekort leser til via USB er jeg ikke sikker på, noen som vet?

Personlig satser jeg på 60GB, grunnet jeg vil kunne spille mine PS2 spill på den. Harddisken kommer jeg sikkert til å skifte uansett. Kan jeg bruke ekstern harddisk på PS3?

Edit: Nei, PS1 spill skal ikke funke på 40GB versjonen.

Usb huber har da samme ytelse som vanlig USB 2.0 - Og jeg tviler sterkt på at du treng mer enn 480 mbit/s.

Sku i utgangspunktet ikke være noe problem å koble en minnekortlesert på usb porten. De pleier å oppføre seg som eksterne harddisker. Og det går fint å koble en ekstern harddisk på PS3 via USB porten!!

Har man masse masse PS2 spill kan jeg jo se at det lønner seg å kjøpe 60gig versjonen. Men har du ikke hatt PS før er det vel ingen vits. Vet det finnes dårlig med utvalg av spill, men det kommer vel en del på nyåret tenker jeg:)

Joooda, nå må vi slutte å diskutere om det funker med PS1 spill på PS3. Det fungerer og jeg har lest om mange om har sjekket dett og faktisk testet dette. Det fungerer utmerket. Det som ikke fungerer er PS2 spill da PS2 chippen er fjernet pluss noe software greier. Men altså, PS1 spill fungerer utmerket med emulator!!!!

Marius

Lenke til kommentar

Om du har en USB hub med 2 utganger, vil begge utgangene samlet ha like mye kraft som en utgang fra din PS3. Normalt ikke et problem, men om du har ekstern harddisk kan det bli trøbbel, spesielt om den bruker USBen som strømkilde.

Edit: Men er enig i at om du kun skal bruke den til PS3 spill, er det liten vits med 60GB.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
Om du har en USB hub med 2 utganger, vil begge utgangene samlet ha like mye kraft som en utgang fra din PS3. Normalt ikke et problem, men om du har ekstern harddisk kan det bli trøbbel, spesielt om den bruker USBen som strømkilde.

Edit: Men er enig i at om du kun skal bruke den til PS3 spill, er det liten vits med 60GB.

Joda, ser den at du da vil dele hastigheten ut på usb huben, men da er det litt lurt å tenke seg til hva du kobler til på hvilken port...har du to eksterne harddisker kjører du ikke begge på huben, men kanskje en på den ene utgnangen og den andre på huben sammen med utstdyr du ikke nødrvendigvis bruker samtidig. Dessuten er det vel stort sett bare filoverføring som treng maks ytelsen på usb 2.0

Lenke til kommentar

Jeg kan herved bekrefte at PS1-spill funker på 40GB-utgaven, har i allefall testet med 2 spill, og begge har fungert knirkefritt så langt. De to jeg har prøvd heter NFS: Porsche 2000 og Streetfighter the Movie (spillet, ikke filmen selv om det høres sånn ut), i tilfelle noen lurte.

Kan i samme slengen nevne at 60GB-utgavens PS2-emulator ikke støtter alle PS2-spill, faktisk er det ganske mange som ikke fungerer helt som de skal i følge Sonys egen oversikt.

http://faq.eu.playstation.com/bc/bcGames.h...30?locale=no_NO

De fleste PS2-spill funker riktignok fint så vidt jeg har skjønt, men prioriterer man skikkelig PS2-støtte kan det kanskje være lurere å kjøpe en ekte PS2 + en 40GB PS3 sammenliknet med å kun kjøpe en 60GB PS3. Har man en PS2 stående fra før burde jo valget være enkelt, med mindre det er snakk om et knalltilbud på PS3 60GB da.

Når det gjelder strømforbruk på USB-hub, så bør vel ikke dette være noe problem hvis man velger en USB-hub med egen strømforsyning vil jeg tro?

Kan også bekrefte at USB-basert minnekortleser funker på PS3 40GB, har testet med en SD-kort-leser fra SanDisk selv. :)

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...