PaulKemp Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Hjelp! Score på 5000 i 3dMark - Hva skjer? Jeg hadde overklokket mitt 8800 GTS kort i RivaTurner og alt var vel. Brukte da driver forceware 169.09 for Vista64. Jeg likte ytelsen og konsentrerte meg om overklokking av cpuen. En dag så jeg det hadde kommet nye drivere fra forceware, nemlig 169.12, så jeg oppdaterte. Etter reboot virket seff ikke RivaTurner. Jeg fikk beskjed om at 'current driver is not supported'. Neivel tenkte jeg, får vel installere 169.09 igjen da. Nå har jeg prøvd å avinstallere/installere driveren og RivaTurner flere ganger men jeg får alikevel ikke til å klokke kortet. Selv om jeg har samme driver og versjon av RivaT som det tidligere virket med. Setter pris på alle innspill! Endret 5. desember 2007 av PaulKemp Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hei. Prøv å kjør en Systemgjenoppretting og velg datoen før det ble kluss. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Hei. Prøvde det nå, alt ser likt ut som på skjermdumpene over. Det som er rart er at det samme kommer opp i RivaTurner. Det går rett og slett ikke an å klokke mer. Selv om jeg rebooter for å detecte. Det er verdt å nevne at jeg nå fikk 9300 i 3dMark. Jeg misteker at dette kan være scoren uten klokket skjermkort. Tror du det? At -1200 points kan skyldes skjermkort? Det er en ganske markant nedgang fra tidligere. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hei. Prøvde det nå, alt ser likt ut som på skjermdumpene over. Det som er rart er at det samme kommer opp i RivaTurner. Det går rett og slett ikke an å klokke mer. Selv om jeg rebooter for å detecte. Det er verdt å nevne at jeg nå fikk 9300 i 3dMark. Jeg misteker at dette kan være scoren uten klokket skjermkort. Tror du det? At -1200 points kan skyldes skjermkort? Det er en ganske markant nedgang fra tidligere. Det kan virke som det er scoren uten klokk ja. Høres veldig sannsynlig ut på det kortet. Prøvd å klokke med annet program enn Rivatuner? Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Nei, jeg gidder ikke holde på i Ntune og ATI Tools virker ikke på 64bit OS. Er det noen andre jeg kan bruke? Har vurdert å legge inn XP 32 bit for benchmarking uansett men, det tar tid å få iverksatt akkurat det der. Tung vei! Hvor lang tid pleier RivaTuner å bruke på å slippe oppdatert programvare til nye forceware drivere? Er dette et problem som bare jeg har? Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Prøver igjen, lenge siden det har vært liv i posten. Sliter enda med det samme problemet. GPU MHz er fryktelig lav og jeg får ikke satt den opp. Har prøvd flere drivere uten noe annet reslutat. Har mistet muligheten til å stille på noe i RivaTurner og andre lignendende program. Noen ideer? Vil det hjelpe å flashe bios feks? Merkelig at kortet ikke oppjusterer seg ved reinstallering av ny driver... Endret 5. januar 2008 av PaulKemp Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) gå tilbake til gamle drivern da ? viss du ikke hadde noe problemer med den ,, det hadde i værtfall jeg gjort! evnt legge inn ny bios ??? kanskje det hjelper Endret 6. januar 2008 av Nokia_dell Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Å gå tilbake hjelper ikke, jeg prøvde å legge inn den driveren som en gang virket, men den virket ikke igjen. Spørs om jeg må legge inn ny bios, må jeg lage biosen selv eller finner jeg de på nett? Lenke til kommentar
PublicEnemy Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Biosen finner du på hjemmesiden til hovedkort produsenten din. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Nei, biosen på hovedkortet er ok og oppdatert. Det er evt biosen på skjermkortet det er noe feil med. Den vet jeg ikke hvordan jeg fikser. Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 bios til skjermkortet finner du på siden til produsentetn av skjermkortet ditt som regel ,, fins noen tools som lar deg flashe den i windows,, også de på gamle måten via dos ,, fins flere poster om dette emne Lenke til kommentar
PublicEnemy Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Nei, biosen på hovedkortet er ok og oppdatert. Det er evt biosen på skjermkortet det er noe feil med. Den vet jeg ikke hvordan jeg fikser. Ah, var litt for rask i svingene der, stemmer det som Nokia_dell sier Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Da har jeg endelig fått kortet mitt til å fungere igjen. Windows Uninstaller tok tydeligvis ikke med seg alle filene som måtte til for å fjerne alle rester av drivere, så jeg installerte gratisprogrammet Revo Uninstaller. Når jeg tok bort alle restene av Nvidia og i tillegg avinstallerte driveren i Vista virket det når jeg la inn den nyeste forceware driveren. Herlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå