Gå til innhold

Driverproblemer 8800 GTS, drop på 5000 i 3dMark06

PaulKemp

Anbefalte innlegg

Hjelp! Score på 5000 i 3dMark - Hva skjer?

Jeg hadde overklokket mitt 8800 GTS kort i RivaTurner og alt var vel. Brukte da driver forceware 169.09 for Vista64. Jeg likte ytelsen og konsentrerte meg om overklokking av cpuen.

En dag så jeg det hadde kommet nye drivere fra forceware, nemlig 169.12, så jeg oppdaterte. Etter reboot virket seff ikke RivaTurner. Jeg fikk beskjed om at 'current driver is not supported'. Neivel tenkte jeg, får vel installere 169.09 igjen da.

Nå har jeg prøvd å avinstallere/installere driveren og RivaTurner flere ganger men jeg får alikevel ikke til å klokke kortet. Selv om jeg har samme driver og versjon av RivaT som det tidligere virket med.

Setter pris på alle innspill!

post-135668-1196847745_thumb.jpg

post-135668-1196847752_thumb.jpg

post-135668-1196847756_thumb.jpg

Endret av PaulKemp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Prøvde det nå, alt ser likt ut som på skjermdumpene over. Det som er rart er at det samme kommer opp i RivaTurner. Det går rett og slett ikke an å klokke mer. Selv om jeg rebooter for å detecte.

Det er verdt å nevne at jeg nå fikk 9300 i 3dMark. Jeg misteker at dette kan være scoren uten klokket skjermkort. Tror du det? At -1200 points kan skyldes skjermkort? Det er en ganske markant nedgang fra tidligere.

Lenke til kommentar
Hei. Prøvde det nå, alt ser likt ut som på skjermdumpene over. Det som er rart er at det samme kommer opp i RivaTurner. Det går rett og slett ikke an å klokke mer. Selv om jeg rebooter for å detecte.

Det er verdt å nevne at jeg nå fikk 9300 i 3dMark. Jeg misteker at dette kan være scoren uten klokket skjermkort. Tror du det? At -1200 points kan skyldes skjermkort? Det er en ganske markant nedgang fra tidligere.

Det kan virke som det er scoren uten klokk ja. Høres veldig sannsynlig ut på det kortet. Prøvd å klokke med annet program enn Rivatuner?

Lenke til kommentar

Nei, jeg gidder ikke holde på i Ntune og ATI Tools virker ikke på 64bit OS. Er det noen andre jeg kan bruke? Har vurdert å legge inn XP 32 bit for benchmarking uansett men, det tar tid å få iverksatt akkurat det der. Tung vei!

Hvor lang tid pleier RivaTuner å bruke på å slippe oppdatert programvare til nye forceware drivere? Er dette et problem som bare jeg har?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Prøver igjen, lenge siden det har vært liv i posten. Sliter enda med det samme problemet.

GPU MHz er fryktelig lav og jeg får ikke satt den opp. Har prøvd flere drivere uten noe annet reslutat. Har mistet muligheten til å stille på noe i RivaTurner og andre lignendende program.

Noen ideer? Vil det hjelpe å flashe bios feks? Merkelig at kortet ikke oppjusterer seg ved reinstallering av ny driver...

post-135668-1199571160_thumb.jpg

post-135668-1199571166_thumb.jpg

Endret av PaulKemp
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...