EkanTrike Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Vil først bare si jeg ikke er sikker på om den passer inn under denne kategorien. Men jeg prøver. Problemet er at jeg sliter med og kjøre .mkv filmer altså HD filmer på pcen. Det har seg slikt at det ofte "lagger" og lyden blir hengende etter osv. Det enesete som hjelper littegrann men minimalt er om jeg lukker uTorrent helt og samme med MSN, og ingenting annet oppe og gå. Men skal det liksom være slikt? Skal det være så tungt og kjøre en slik film? Kan ramse opp litt PC fakta om min PC her: Intel P4 3.0ghz OCZ PC3200 DDR400 4024gb totalt Sapphire ATI X1950PRO 512MB AGP Egen WD Raptor 74.8Gb disk til windows Ellers er det en del harddisker i denne pcen og noen IDE/Sata kontrollere i pcen. Codec pakken jeg bruker blir kalt: Combined-Community-Codec-Pack-2007-07-22 Vett ikke om det kan være noe så enkelt som at codecen er elendig? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Tipper problemet er at Codec er elendig eller at CPU ikke henger helt med. forsøkt med K-lite codec pakken, den har i alle fall fungert helt glimrende for meg med Media Player classic Endret 5. desember 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Moppskaft Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg trodde selv at Combined-Community-Codec-Pack var en god codec pakke. Lenke til kommentar
elpinoino Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Nå mener jeg å huske at mkv faktisk anbefaler CCCP pakka. Noe av spørsmålet er vel hvilken oppløsning filmene er i. Jeg har samme skjermkort bare PCI-E(8800GT kort i posten), og jeg klarer å spille av alt av 720P og det meste 1080I, har dog problemer med 1080P, jeg har prøvd en menge avspillere og mange forskjellige codecs. I perioden jeg har prøvd så har jeg vært innom XP, Vista og Linux, så jeg er mest tilbøyelig til å tro at det er skjermkortet som skranter. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg trodde ikke skjermkortene på disse gjorde så mye? i.e. de støtter ikke hardware aksellerasjon? Da gjøres mer eller mindre hele jobben av CPU (å vise 1920x1080 pixler bør ikke være problem for skjermkortet i utgangspunktet?). Her tror jeg det er problemet egentlig... for treig CPU? i alle fall for Full HD-- Lenke til kommentar
elpinoino Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Jeg trodde ikke skjermkortene på disse gjorde så mye? i.e. de støtter ikke hardware aksellerasjon?Da gjøres mer eller mindre hele jobben av CPU (å vise 1920x1080 pixler bør ikke være problem for skjermkortet i utgangspunktet?). Her tror jeg det er problemet egentlig... for treig CPU? i alle fall for Full HD-- Glemte for min egen del å nevne at jeg har AMD X2 6000+ og DDR2 4GB, så ser ikke så mange svakheter der akkurat. Endret 5. desember 2007 av kristian.k Lenke til kommentar
Herminator Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Det er ikke skjermkortet som skranter. Det er CPU som sannsynligvis ikke takler mere enn 720p. Takler den ikke dette heller, kan det være codec. Men den skal være grei den codec pakken der. Evt om du har stilt inn på noe feil osv? Ellers bare prøv å last ned nyeste ffdshow og nyeste mpc. Ingen skjermkort som har skikkelig støtte for mkv accelering uansett, er er det ren cpu kraft som gjelder. Enda enklere, last ned vlc og prøv med den. Funker ikke det så er det med stor sannsylighet at cpu er for dårlig... Lenke til kommentar
Mayhem Soap Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Prøv CoreAVC (koster ikke mange $, tror jeg betalte 8 eller 9) sammen med Media Player Classic. Det er en god combo med svake CPU'er. Lenke til kommentar
josef_stalin Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Det er sannsynligvis CPU som er begrensningen her. CCCP er den beste codec pakken du kan bruke, ikke la noen lure deg til å installere noe annet. Hvis klippene du ønsker å spille av bruker H.264 video (aka AVC) bør du prøve å installere CoreAVC dekoderen (og disable H.264 dekoding i ffdshow) CoreAVC er en overnaturlig effektiv H.264 dekoder. Den har bare softwarebasert dekoding, men bruker likevel mindre cputid enn de fleste hardwarebaserte løsninger. Ulempen er at den er payware. EDIT: Ouch, Mayhem beat me to it.. Endret 5. desember 2007 av josef_stalin Lenke til kommentar
EkanTrike Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Er nok pcen er jeg redd for ja. Ser ut til at jeg får kjøpe en stue pc da: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=874049 Lenke til kommentar
Nator Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) CoreAVC er lite cpu-krevende. Prøv den. Den er inkludert gratis i quicktime alternative pakken og fungerer veldig bra med Media Player Classic: http://www.free-codecs.com/download/QuickT...Alternative.htm Endret 5. desember 2007 av tommyms Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Har prøvd alt i tråden her og min hakker fortsatt på 1080 filmer.. Jeg har e6600, p5w dh, 4g ddr2 6400, 8800gts 640mb , windows xp 32 bit. Er det bare filmene som er så krevende at dem er "uspillbare" eller er det noe galt med pcen min? Det som er irriterende er at cpu bruken er kun på 40-50% og jeg kan drive av med andre ting uten at det forverrer hakkingen og lyd etterslep. Endret 5. desember 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg trodde ikke skjermkortene på disse gjorde så mye? i.e. de støtter ikke hardware aksellerasjon?Da gjøres mer eller mindre hele jobben av CPU (å vise 1920x1080 pixler bør ikke være problem for skjermkortet i utgangspunktet?). Her tror jeg det er problemet egentlig... for treig CPU? i alle fall for Full HD-- Glemte for min egen del å nevne at jeg har AMD X2 6000+ og DDR2 4GB, så ser ikke så mange svakheter der akkurat. ikke deg, trådstarter. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Du har mer enn bra nok maskinvare. Hva slags harddisk bruker du, og har du konfigurert at Media Player Classic skal decode med CoreAVC (slik at du ser den i listen som du får opp når du høyreklikker mens du ser på filmen)? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Du har mer enn bra nok maskinvare. Hva slags harddisk bruker du, og har du konfigurert at Media Player Classic skal decode med CoreAVC (slik at du ser den i listen som du får opp når du høyreklikker mens du ser på filmen)? Litt usikker på om du mener trådstartern eller meg. Det jeg spiller med nå er zoom player med Hali media spitter og ffdshow.. Har prøvd CoreAVC men syntes det ble værre men mulig jeg ikke fikk aktivrert "coreavc codeken" Har wdc 500gb 7200rpm eller noe slikt "CoreAVC (slik at du ser den i listen som du får opp når du høyreklikker mens du ser på filmen)?" Finner ikke ut av det, hvordan ser jeg det? (legger ved bilde) Lenke til kommentar
solskogen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Kan du installere VLC(som har "egne" codecs) og se om du sliter der og? Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) VLC har like dårlig ytelse som ffshow, så det er liten vits. Selv bruker jeg CoreAVC, og er kjempefornøyd med det. Edit: * For å se hvilken filter/codec som brukes, se hva som popper ut av "Filter >"-menyen når du høyreklikker * Har du full akselerering på? Videoen din vises jo i printscreen, noe som er uvanlig. Sjekk at du bruker DirectDraw-akselerering (Høyreklikk skrivebord -> egenskaper -> instillinger -> avansert -> feilsøking: sett maskinvareakselerasjon til full). * Prøv evt. å endre output-modus i Media Player Classic: View->Options->Playback->Output, System Default fungerer som regel, men prøv gjerne de andre også. Endret 5. desember 2007 av CCTSM Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 VLC har like dårlig ytelse som ffshow, så det er liten vits. Selv bruker jeg CoreAVC, og er kjempefornøyd med det. Edit: * For å se hvilken filter/codec som brukes, se hva som popper ut av "Filter >"-menyen når du høyreklikker * Har du full akselerering på? Videoen din vises jo i printscreen, noe som er uvanlig. Sjekk at du bruker DirectDraw-akselerering (Høyreklikk skrivebord -> egenskaper -> instillinger -> avansert -> feilsøking: sett maskinvareakselerasjon til full). * Prøv evt. å endre output-modus i Media Player Classic: View->Options->Playback->Output, System Default fungerer som regel, men prøv gjerne de andre også. deleta alt av codeker jeg hadde på pcen og prøvde coreavc isammen med media player classic og det var null tegn til hakking.. Men nå vises ikke subtitles selv om den vises i lista til Hali media splitter. Litt vanskelig å se på apocalypto uten subtitles :!: Lenke til kommentar
maedox Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Det store spørsmålet som jeg ikke kan se at noen har stilt; Har du installert siste driver til skjermkortet? edit: glem det - ser jo ut til at det ikke var problemet. Endret 5. desember 2007 av maedox Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 freddy, at CPU ligger på rett under 50% kan tyde på at du bruker en FFDShow versjon som ikke utnytter flere kjerner. Jeg vet at nye nightly builds av ffdshow tryouts drar nytte av flere kjerner. Aner ikke om det finnes en såkalt stable versjon som gjør det samme: http://sourceforge.net/project/showfiles.p...lease_id=439938 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå