Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 _bofh_: jeg tviler sterkt på at komplett som fremstår som en meget seriøs databutikk gjør en såpass stor tabbe at de ikke sender ut purringer og velger å gå til inkasso byrå når de er fullt klar over at det er den ene tingen som kan sette kjepper i hjulet for dem i saken. er absolutt ikke noe poeng å kommentere denne saken mer heller. for meg virker det som om personen kun er ute etter å skape litt trøbbel på forumet, og det har han jo klart først og fremst - blir varen sendt tilbake så får du en regning på frakt osv. for dette er da tapte utgifter for komplett, du får ikke en regning for hele produktet når du ikke tar imot det engang. - unnskyld, men jeg synes det virker så usannsynlig dumt at han ikke sender en mail med en gang og får avklart det hele på 5 min, det finnes ikke tvil om at komplett ville ha slått en strek over saken med en gang og kanskje tilogmed beklaget for det hele. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Du får ikke bare pakker i posten uten å bestille dah, du har vel vært på fylla og kommet hjem med halvrøkt "sak" i munnvika og tryna på pc'n og knotta. Eller no venner som har knotta litt mens du var på dass i 5 min? who knows... Anyway så er det bare teit å ringe inkasso, du må prate med komplett - sånn, nå har jeg spart deg for 50kr ekstra tlf regning, for det er komplett som eventuelt må trekke saken... Teit subject du har, skjønner at du :oops: 'er Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 ufo, gratulere, du har forstått sakens innhold 8) jeg er selv skuffet over de som uten grunn sier at han skal bestride inkasso kravet, virker som dere vil skaffe han mer trøbbel Hehe ... Ja, det er blitt veldig mye "Butikken har alltid feil"-tendenser her de siste månedene. Når noen "rapporterer" en ting her, så hopper man på det at kunden er fullstendig uskyldig og at butikken nærmest er onde mennesker. Det jeg savner er at man prøver å se saken fra flere sider, før man leser opp og vedtar at det er butikken som har gjort feil. Jeg håper ikke alle "råd" som blir gitt her på forumet blir prøvd ut i praksis uten å bli tenkt igjennom litt. Det vi får høre her, er VELDIG som regel totale subjektive meninger fra trådstartere... Det er slettes ikke alltid at kundene har rett. Av en eller annen magisk grunn, så tror jeg noen kunder prøver seg med en del ting. I tillegg til de, har vi dem som har misforstått hva de har krav på og hva butikken har rett til å ta seg betalt for. Sånt bør folk ha skrevet bak øret når man er på akkurat denne plassen av forumet. "Thou shall know thy rights" er vel et fint motto? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 ja, det blir liksom for lett det er en del som burde begynne å forstå at databutikkene ikke på noen som helst måte prøver å svindle sine kunder, de vil jo tjene mest mulig penger, og med et dårlig rykte så går omsetningen ned. komplett.no er så definitivt ikke noen bad-guys i denne saken. "thou shall know thy rights" er et meget fint motto :smile: Lenke til kommentar
_BOFH_ Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Enig med de her som synes komplett er en prefessionell aktør. Personlig har jeg aldri hatt noe trøbbel med dem, og er en godt fornøyd kunde. Men jeg innser at selv komplett kan gjøre feil og bæsje litt på leggen iblant. Jeg sier bare at det dere driver med er antagelser og spekulasjoner i hva stakkeren som åpnet posten (og som - jeg skal gi dere det - har vært merkelig fraverende siden) faktisk har gjort, og hva han har mottatt av purringer/brev/telefonsamtaler/mailer/brev levert med brevdue - whatever Når det er sagt er jeg også helt uenig i tittelen på tråden, han har jo liksom dømt komplett nord og ned før diskusjonen har begynt... Så jeg tror jeg slutter meg til den som sa (orker ikke sjekke hvem - jeg er blitt så gammel at på denne tiden av døgnet begynmer jeg å bli trøtt - lol) at det ikke er noe poeng i å diskutere saken videre før mr. zardash_ kommer med litt mer utfyllende info. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 ja, det blir liksom for lett det er en del som burde begynne å forstå at databutikkene ikke på noen som helst måte prøver å svindle sine kunder, de vil jo tjene mest mulig penger, og med et dårlig rykte så går omsetningen ned. komplett.no er så definitivt ikke noen bad-guys i denne saken. "thou shall know thy rights" er et meget fint motto :smile: Det stemmer komplett har ikke gjort noe dritt i denne saken, men uttalsene dine er fortsatt i sin helhet feilaktig (forutsatt at topic-starter har lagt alle fakta på bordet). Fakta er dette: Komplett kommer ingen vei i retten, siden de må bevise at han bestilt det, det er kjipt for komplett når slikt skjer, men det er rett og slett bare synd for de. Innsenderen har ikke akkurat gjort saken enklere, men han har fortsatt ikke gjort noe strengt tatt ulovlig, det er veldig enkelt å si at man har lært å ignorere regninger man ikke skulle ha fått (dette er jo tilogmed anbefalt i forbindelse med svindelfirmaer som selger kataloger og slikt). Så han vil ikke tape en rettsak (og det vil aldri starte noen), kravet er 600 og det blir lite trolig mer enn 2000 spenn innen "tiden for rettsak" er inne, og det gidder de ikke. Forøvrig har jeg ikke noe annet forakt for inkassoselskaper og deres tvilsomme trusselmetoder de kjører på folk. AtW Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Det mangler ikke på "gode råd" om hvordan sleipe seg unna? Den eneste som har hatt en nogenlude oppegående holdning og moral i tråden her, er ThomasM, og han får til overmål kritikk av mod. Jeg tror "zardash_" har håpet på at det skulle koke bort i kål'n. Han er ikke den første som er så tett i pappen til å tro at alt blir glemt. Man mottar ikke bare 1, men 2 hentelapper fra Posten. (hvis man ike er rask til å løse ut pakka). Dette har Posten i sine arkiver, så det kan dokumenteres. Purringer til zardash_ adresse fra Komplett blir også arkivert. Hvor sannsynlig er det at Posten, Komplett, har holdt på i månedvis å sendt brev, uten at zardash_ har mottatt de? Men når inkassokravet kommer til samme adresse, da blir det liv i bingen.. Åssen kan dere tro på denna historia folkens?? *rest my case* Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Det mangler ikke på "gode råd" om hvordan sleipe seg unna? Den eneste som har hatt en nogenlude oppegående holdning og moral i tråden her, er ThomasM, og han får til overmål kritikk av mod. .... Åssen kan dere tro på denna historia folkens?? *rest my case* Det er ikke snakk om å sleipe seg unna. Hvorfor skal han belastes får at han har fått en pakke som han ikke har bestillt? Hvis du får tilsendt en boks med murstein ut av det blå, gidder du å betale returportoen da? Nei sannsynligvis ikke, det er komplett sitt problem at noen har fått en pakke de ikke skal ha, ikke kunden. I tilegg er alle råd her gitt under forutsetningen at fyren snakker sant, og ingen av rådene er særlig heldig å følge om han ikke har sitt på det tørre. Det har ingenting med moral å gjøre at man ikke gidder å betale for feil andre folk gjør. En kamerat av meg kom oppi noe lignede, fikk et produkt han ikke hadde bestillt, han nektet å betale, og sa at om de ville ha produktet fikk de komme å hente det eller betale returprotoen til han. Hva er galt med dette? Ingenting, fordi det er meningsløst å belaste privatpersoner for slike feil. AtW Lenke til kommentar
formann Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Må bare si meg enig med ATWindsor her... og hvorfor ikke elle andre gjør det skjønner jeg faen ikke... til dere som ikke har skjønt argumentene .. blei det for mye å lese for dere? gikk dere i surr? Eller leker dere dumme? Ikke han sin feil, så han skal ikke betale en øre. Hvor forbanna vanskelig er det å fatte? Om dere fortsatt mener at han skal betale for andres feil, så vil jeg gjerne ha navn og adresse av dere, for da skal jeg gjøre en liten fakturerings feil, som dere skal få lov til å betale for. Lenke til kommentar
IceC00| Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Var borti en lignende sak med www.cdon.com engang. Fakta fra saken: Jeg og en kamerat bestilte sammen 2 eksemplarer av 2 album. Pakken kommer med et eksemplar av hver plate. Vi fatkureres for 4 plater altså det vi har bestilt, det står ingenting om rest ordre eller noe sånt. Jeg ringer til cdon.com kundeservice for å prøve å ordne opp i saken. De sier jeg skal vente med å betale til jeg får de platene jeg mangler så skal de sende så fort som mulig. Etter veldig lang tid får jeg purring, ringer igjen får beskjed om å ignorere purringen og vente på platene. Dette gjentar seg noen ganger så blir det stille. Enter veldig lang tid får jeg innkasso. Kaster meg over telefonen for å ordne opp engang for alle. cdon.com påstår de ikke har noe med saken å gjøre lenger Innkasso folka vil ikke samarbeide. Etter gjentatte telefoner til innkasso folka går det med på å sende meg en regning på de varene jeg fatkisk har mottat og saken er ute av verden. Måtte bruke en ganske uvennlig tone mopt innkasso folka til slutt for å få til dette. opplyste de om at jeg ikke var fylt 18 enda og trua de med politianmeldelse for svindel osv. Kan vel legge til at jeg ikke har handla på cdon etter dette. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Hvor forbanna vanskelig er det å fatte? Om dere fortsatt mener at han skal betale for andres feil, så vil jeg gjerne ha navn og adresse av dere, for da skal jeg gjøre en liten fakturerings feil, som dere skal få lov til å betale for. Ja, la oss si du bestillte en pakke fra Komplett til mitt navn/adresse. Den dagen hentelappen hentelappen fra postkontoret ramla ned i postkassa mi, ville jeg temmlig raskt ha kontaktet Komplett for å rydde opp i det!! Hva ville du gjort da formann? Sittet på ræva i flere måneder uten å foreta deg en dritt?? Og så fått inkasso 6 måneder senere, akuratt som zardash? VÅKN OPP! Lenke til kommentar
qdos Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Det at zardash_ viser såpass liten interesse til å bidra til oppklaring av egen sak selv her i forumet, tyder nok på at viljen til å oppklare saken ovenfor Komplett også var en smule laber... Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 lykke til til både komplett, inkassobyrået og zardash_... måtte den beste part vinne. vanskelig å si hvordan dette vil ende.. men det blir sikkert en rettferdig avgjørelse. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Slik går du fram: ring inkassoselskapet å si at du motsetter deg kravet, de vil enten gi seg (lite sannsynlig), eller purre og true deg med rettsak i ca ett halvt år. Det er bare å ignorere alt de sier, de kommer sikkert til å kreve at du politianmelder, det trenger du ikke å gjøre. Hvis de maser mye, så si at du vil fakturere 500 spenn for hvert brev du må sende til de (for arbeidet), siden du har bedre ting å gjøre enn å svare på brev fra de hele tiden. AtW ""Hvis de maser mye, så si at du vil fakturere 500 spenn for hvert brev du må sende til de (for arbeidet), siden du har bedre ting å gjøre enn å svare på brev fra de hele tiden. "" Er dette rådet seriøst ment? Herregud, stakkar'n vil jo bli stemplet som tulling! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 ""Hvis de maser mye, så si at du vil fakturere 500 spenn for hvert brev du må sende til de (for arbeidet), siden du har bedre ting å gjøre enn å svare på brev fra de hele tiden."" Er dette rådet seriøst ment? Herregud, stakkar'n vil jo bli stemplet som tulling! Nei stakkaren blir ikke stemplet som tulling, stakkaren blir stemplet som en fyr som gjør hva han kan for å lage bråk og styr for inkassoselskapet, og da finner de ut at det ikke er verd bryet, og det er ikke en dum ting å gjøre engang (selv om man sannsynligvis aldri ser snurten av pengene), man har tross alt bedre ting å gjøre enn å til stadighet skrive svar på brev i en sak du i utgangspunket ikke har noe med. AtW Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Foreslår at vi dropper denne tråden, i og med at Zardash_ enten kødder med oss alle, og vi burde derfor ikke gi ham gleden av å se oss krangle om dette, eller han rett og slett blåser i hva vi sier, så hvorfor skulle vi bry oss. Nuff' said Lenke til kommentar
MaxPain Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Synes det er for mye "bashing" av webshops på forumet, dette er vel heller en "privat" sak, og ikke en erfaring med hvordan webshopen er, og hvordan det er å handle der etc. OM du får inkasso, so what, hva tjener det resten av hw.no "forumets brukere" å få vite dette? Fiks dine egne saker, og skal du komme med en "webshoperfaring" så iallefall kom med noe saklig. Privatøkonomien din har ikke no med webshops å gjøre slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Hvor sannsynlig er det at posten aldri har sendt ut pakke lapp? Jeg handler ofte på qxl, ebay etc. og det har hendt meg en 2-3 ganger at jeg aldri har fått pakkelapp. dette er ganske frustrende når man må betale dobbel porto så dette er faktisk noe som skjer nå og da Hotbox, særlig er det irriternde når avsender befinner seg i USA. Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 maxpain: det kan jo være nyttig hvis det viser seg at de brukern denne type praksis ofte. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 I korte trekk; det er komplett som må bevise at han har bestilt pakken. -Så enkelt er det. Man skal ikke betale for noe man ikke har bestilt. At det kanskje koster litt arbeid, får så være, men det er viktig at folk ikke gir seg på slike ting. Om du har spørsmål om hvordan du skal gå frem, kan du jo kontakte jusstudentenes gratishjelp, eller hva det nå heter, vet ihvertfall at det finnes en gratistjeneste hvor du henvender deg til jusstudenter for at de skal få erfaring. Men mener bestemt at bevisbyrden ligger hos komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå