Gå til innhold

komplett er noen faenskaper

Anbefalte innlegg

skulle dette havne i noen form for rettsak så taper du garantert, og du får saksomkostningene samtidig :lol:

du ryker med EN gang deres advokat spør om hvorfor du aldri sendte mail for å forklare at dette er en stor misforståelse istedenfor å vente til inkasso folket står klar med vaselin og kvinnens beste venn, klar til å rævkjøre deg.

Spar deg, ThomasM. Det er sånne usaklige, lav-pannede innspill som gjør dette formumet bare mer og mer utrivelig.

zardash_, du har ingenting å frykte. Jeg har hatt mange saker som dette, og de ender ALLTID med seier for debitor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

øhm, leste du posten min like før ? hadde en liten sammenheng med den..

har du hatt mnge saker som AKKURAT denne før ?

gunnarhalle, spar MEG, les skikkelig igjennom hva han sier så fatter kanskje du også hva dette egentli går ut på...

tusen takk

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

1 - han mottar regning på 600 kr for en pakke han (ifølge han selv) aldri har bestilt, det bør i dette øyeblikket ringe en alarmbjelle i bakhodet som går ut på at du bør sende en mail til komplett for å rette opp misforståelsen.

2 - du ignorerer regningen, komplett som fra før tror det er du som har bestilt varen tror nå at du nekter å være samarbeidsvillig, de regner heller ikke med at det er noe problem siden ikke du har sendt mail for å klage på noe, de ser derfor på deg som en useriøs person som de akkurat har tapt penger på.

3 - du har fortsatt god tid på deg til å fikse dette, hva sa han ? han fikk regningen i august ? han har hatt et hav av tid til å rydde opp i dette rotetet. isteden ignorerer han dem, og regner med de automatisk betale.

etter å ha gjort grove feil så ender det opp med at det blir sendt til et inkasso byrå, og i øyeblikket de mottar brevet så ligger du dårlig an..

komplett kommer jo selvsagt til å nekte å betale for et ekstra minus i regnskapet som du har forårsaket, samme går for inkasso byrået, de gjør jo bare jobben sin.

du har ingen argumenter.

og jeg ser ikke helt hvordan du skal kunne slippe unna å betale.

alt du trengte å gjøre var å sende en mail i begynnelsen og forklare misforståelsen så ville alt vært i orden, husk at det er DU som har forårsaket det meste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

xist, det har jo ingenting med denne saken å gjøre ?

det er jo en GRUNN til at han har fått inkasso....

skulle han benytte seg av noe slikt så burde han gjort det med en eneste gang..

det er en stund siden august..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

spar meg for dette tøvet, vær så snill.

fyren lager et topic med overskriften "komplett er noen faenskaper"

han prøver å gi dem et dårlig rykte mens dere forsikrer han om at han har loven på sin side ?

han gir komplett dårlig rykte UTEN noen som helst form for grunn, skal vi fortsette å dulle med han ?

dakars litle pjokken, *kozeme*

går det bra ?

:o

dere burde heller ransake sjelen deres før dere sier noe mer til fyren, som dere sikkert skjønner så har ikke komplett gjort noe galt, så derfor vil det være taktisk DUMT å prøve å overtale han til å fortsette å nekte å betale..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

så er spørsmålet, er du enig i det jeg sier ?

eller mener du som resten at han burde gi fingern til inkasso byrået for så å oppnå høyere regning senere ?

Lenke til kommentar
:oops:  

jeg fikk en regning hjem om at jeg måtte betale 600kr.

jeg hadde bestilt en pakke fra dem som jeg ikke hadde hentet fra psoten.

jeg verste var at jeg ikke hadde bestilt en pakke.

dette skjedde i august.  

plustlig for et par dager siden får jeg en regning med inkasso.

prøvde og snakke  med komplett at det ikke var min feil men det hjalp ikke.  

de sa jeg måtte betale det uansett og jeg hadde bestilt det eller ikke.

hva skal jeg gjøre?det er ikke moro og betale 600kr for moro skyld

1. Ta kontakt med inkassoselskapet, og opplys dem om at du BESTRIDER dette kravet, ha gjerne et vitne til stede ved din telefon, noter navnet på den du snakker hos innkassoselskapet for senere referanse.

2. Ta kontakt med Komplett og opplys dem om at du har tatt kontakt med innkassoselskapet og bestridet deres ( Komplett's ) krav.

Be Komplett sende deg og Inkassoselskapet full dokumentasjon på kravet de mener å ha mot deg, samt beviser på at det er du som har bestilt denne pakken. Her trengs mer bevis en en datautskrift.

3. Nekter de stadig å gi seg, tar du igjen kontakt med inkassobyrået og DU forlanger kravet inn for rettstvist eller domstol, for det er noe helt annet når du forlanger dette inn en hvis det er "komplette idioter" som gjør det.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

det er jo hans skyld at saken endte med inkasso!

han kunne gitt beskjed med en gang så hadde aldri dette skjedd, hvorfor skal komplett "straffes" for at han ikke gidder å forklare at det er en misforståelse ?

Lenke til kommentar
du har ingen argumenter.  

og jeg ser ikke helt hvordan du skal kunne slippe unna å betale.  

alt du trengte å gjøre var å sende en mail i begynnelsen og forklare misforståelsen så ville alt vært i orden, husk at det er DU som har forårsaket det meste.

INGEN ARGUMENTER ?????. Har han ikke bestilt pakken, finnes det ingen grunn overhodet til at han skal betale, uansett hvor langt saken er kommet, og uansett hvilke utgifter komplett eller inkassoselskapet har hatt. Har ikke komplett noe gyldig krav mot han, så skal de ikke ha penger av han om de så bruker tusenvis av kroner på å prøve å drive inn dette kravet, Det blir som det ble sagt av en annen her som at jeg skulle sende deg en regning fordi jeg har lyst, og så sende denne til innkasso, bruke tusenvis av kroner for å prøve å inndrive regningen fra deg, og hvis jeg mislykkes, forlange at du betaler meg tilbake de pengene jeg har brukt på å forsøke å drive inn et uriktig krav mot deg. :o

Lenke til kommentar

dette skjedde i august.  

Hmm ... la meg prøve å få oppsummert "saken";

1.) Du fikk plutselig en hentelapp på noe du ikke hadde bestillt? Hvem i allverden sender DEG pakker, som bare DU kan hente ut?

- Du tar IKKE kontakt med Komplett.no og forklarer at du ikke har bestillt pakka? Feil kan skje og da er det veldig viktig at man sier ifra til butikken for å hindre at nettopp slike (evt.) misforståelser vokser over alle grenser. (Selv om jeg finner det totalt usannsynlig at noen bestiller ting til DEG med DIN adresse. Det er ikke noen vinn-situasjon for noen svindler, siden tinga må uansett betales for å få dem utlevert fra postkontoret pga. postoppkrav)

- Og for å gjøre det hele enda verre, så lar du bare posten sende pakka tilbake for Komplett's regning.

Wahey ! Da kan Komplett.no smekke deg over fingrene med returporto/saksomkostninger etc. = et har hundringser i regning.

- Så vifter du bare saken bort => regningen vokser ... og vokser. Jeg tipper Komplett har sendt deg et par purringer også, men de har vel heller du aldri fått? (Unnskyld om jeg virker noe spydig, men jeg syns denne saken virker til de grader usannsynlig)

Når de purringene kommer og beløpet vokser, så begynner det virkelig å brenne på dass. Og når Komplett smekker deg med et inkassokrav, så har vel hele dassen brent ned... ? Sorry mac, men sånn jeg tolker saken, er det beste du kan gjøre å betale regninga fortere enn swift-gulvvask og håpe at det ikke blir noen anmerkning på deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

altså, fyren har gjennom hele perioden oppført seg som om han var skyldig, det er ikke så enkelt at han skal kunne drite i å gi beskjed om at det er en misforståelse, for så at skal havne ved et inkasso byrå og til slutt i retten, for at han så sier, ædda bædda, jeg har ikke bestilt noe jeg.

det er helt greit at han ikke har bestilt varen, det er jo null problemer, men fyren gjør ikke akkurat nevneverdig innsats for å renvaske seg når han ikke prøver å forklare komplett om misforståelsen.

jeg er enig, selvfølgelig er det ingen grunn til at han skal betale for noe han aldri har bestilt, men uansett hvor langt saken er kommet ?

neppe, det er jo pga han at saken har havnet ved et inkasso byrå...

jeg forstår enda ikke hvorfor han ikke gjorde det så enkelt at han bare brukte 5 min på å finpusse en hyggelig imøtekommende mail til komplett der han forklarer misforståelsen, komplett hadde mest sannsynlig sagt at de forstår hva som har skjedd og sette en strek over saken, isteden så gir han komplett galt inntrykk ved å ikke betale eller ta kontakt med dem.

og det eksemplet ditt, finn på et som i det hele tatt ligner på denne saken her.

Lenke til kommentar

mange sinte mennesker her :D:D

som svar på topic'en sier jeg bare: Komplett.no er SUVERENE :D

flott og rask service.

samarbeidsvillige og ikke redd for og matche andres priser.

8)

GO GO Komplett. :woot:

Når det gjelder diskusjonen så gidder jeg ikke å delta da det er inkassobyrået sin avgjørelse om hvor langt de vil gå. :yes:

så som mange andre på dette forumet skriver jeg en masse tull som ikke har med saken og gjøre. :wink:

God natt!!

ps: klokka på forumet går feil klokka er: 00.58

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

ufo, gratulere, du har forstått sakens innhold 8)

jeg er selv skuffet over de som uten grunn sier at han skal bestride inkasso kravet, virker som dere vil skaffe han mer trøbbel.

det som er urovekkende er at det er blitt FOR enkelt å legge skylden rett over på nettbutikken du bestiller fra.

han finner opp den mest useriøse overskriften jeg har sett på dette forumet og vips, så er det en del folk som ikke gidder å lese mer enn første post, og får det for seg at komplett.no er en gjeng med udugelige folk som ikke kan stoles på..

Lenke til kommentar

zardash_

Ble Medlem: 07 Feb 2003

Jaha.. hmm.. men anyways, jeg blir ikke med i diskusjonen før vi får mere info. Zardash_, hvorfor svarer du ikke på kritikken? Kan du poste e-mailene fra Komplett? Fortelle enda mer om hendelsesforløpet? Har du fått purringer? Hva tenkte du da du lot pakken ligge på postkontoret? Hvorfor kontaktet du ikke Komplett?

Svarer du ikke på noe av dette, så kan du bare ha det så godt. Håper du svarer i morgen! :)

Lenke til kommentar
Eneste måten du kan sitte litt i baret på er om du har fast ip fra en isp som er registrert i _ditt_ navn OG denne er logget.

Man trenger ingen fast IP for å bli sporet. ISP'ene oppbevarer log'er på hvem som hadde hvilken IP når, så hvis Komplett finner ut hvilken IP som sendte inn bestillingen kan en ISP finne ut hvem IP'n tilhørte.

Lenke til kommentar

dette skjedde i august.  

OKAY folkens, la oss lese dette ENDA en gang, og la oss i utgangspunktet tro på at det zardash_ sier her er sant. (Det er nå engang slik lover og regler funker i de fleste land i disse dage)

For det han faktisk skriver er:

1. "jeg fikk en regning hjem om at jeg måtte betale 600kr" Dette tolker jeg som at han IKKE har fått lapp fra postvesenet om at det har kommet en pakke til ham, men at han kun har fått regningen. Forklaringen på regningen var ifølge komplett at det var en pakke han ikke hadde hentet.

2. "plustlig for et par dager siden får jeg en regning med inkasso" Dette tolker jeg dithen at vedkommende ikke har fått purringer, som han skulle ha fått - en sak skal aldri til inkasso uten at det har blitt utsendt purring der det står at saken vil bli videresendt til inkasso om betaling ikke skjer innen en viss dato.

Så ærlig talt folkens - dette er da ikke zardash_s skyld. Var det meg som fikk en slik regning ville jeg i første omgang muligens avskrive den som en ren feil og ikke gjøre noe før jeg fikk en purring. Når denne purringen aldri ankommer ville jeg ansett saken som ute av verden (ville da antatt at komplett hadde funnet ut at de hadde gjort en feil) og men min effektive teflonhjerne vill jeg ha glemt hele saken. Så ja, jeg ville også blitt litt pissed dersom jeg plutselig fikk et inkassovarsel i postkassen 4-5 måneder senere.

Men enig med de andre her at dersom du, zardash_, har noe som helst med denne bestillingen å gjøre, bør du betale asap!

Og ThomasM, gjør deg selv og oss andre en tjeneste og tenk deg om litt før du langer ut med ekle meldinger

Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...