zardash_ Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 :oops: jeg fikk en regning hjem om at jeg måtte betale 600kr. jeg hadde bestilt en pakke fra dem som jeg ikke hadde hentet fra psoten. jeg verste var at jeg ikke hadde bestilt en pakke. dette skjedde i august. plustlig for et par dager siden får jeg en regning med inkasso. prøvde og snakke med komplett at det ikke var min feil men det hjalp ikke. de sa jeg måtte betale det uansett og jeg hadde bestilt det eller ikke. hva skal jeg gjøre?det er ikke moro og betale 600kr for moro skyld Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Vel, om du er sikker på at du har loven på din side, så foreslår jeg at du kontakter Forbrukerombudet. Eller TV2 Hjelper deg. Da får pipa som regel en anna låt. Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Du bør nok ta kontakt med inkasso selskapet, og så må de ta saken videre med Komplett. Vet ikke hvordan sånne saker behandles, men vil tro at de må kunne bevise på en eller annen måte at du har bestillit. Ved bestilling skal det vel sendes ut varsel fra komplett på mail om at varene er sendt osv. Og du skulle jo mottatt en hentelapp etter at varene var ankommet postkontoret der du bor. Andy Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Dersom du får inkasso for å ikke ha hentet en pakke du aldri har bestilt - da er du med loven på din side! Etter mitt skjønn å dømme kan da ingen kreve deg for noe du ikke har vært delaktig i! Det blir jo det samme som om jeg skulle sendt en regning til en villt fremmed person fordi "jeg følte for det"... Forsøk å få komplett til å sende deg en kopi av kvittering/kjøpskontrakt eller andre viktige dokumenter. Dersom de ikke kan bevise at du har vært med på noen handel, har de da heller ingen sak! I første omgang kan du jo "true" på en høflig måte med forbrukerombud, forliksråd, tv2-hjelper-deg osv osv. Men vær sikker på at du har loven på din side! (men sånn som du fremstiller saken her, er jeg rimelig sikker på dette) - Og for Guds skyld - ikke betal noe før det motsatte er bevist! De kan vel nemlig ikke legge på ytterlige gebyrer så lenge en tvistesak pågår, mener jeg.... Lykke til! bfisk Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Etter min mening har du "driti i eget reir". Det er for seint å ta kontakt med Komplett når inkassokravet har kommet. Du har jo tross alt fått tilsendt et postoppkrav og purring på dette, og burde ha tatt affære den gang. Forundrer meg ikke at du har fått tilsendt ei regning lenge før inkassokravet på porto og gebyr for uavhentet pakke. Dette er i alle fall standard prossedyre. Med andre ord, du har fått flere sjanser. Dette blir nok en dyr lærpenge for deg, og la det bli en påminnelse om at du tar affære lenge, lenge før inkassoselskapet kommer inn i bildet. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Det første du må gjøre er å bestride kravet fra komplett, dette må du gjøre til inkasso selskapet, ellers kan inkassoselskapet kreve DEG for penger (og inkasso summen vil bare stige). Antar at det er noen som har opprettet en konto i ditt navn, med en email konto som du ikke bruker... Det er komplett som må bevise at det er DU som har gjort bestillingen, lite sannsynelig at de klarer det... Hvis du faktisk sitter her å juger så vær obs på at de sikkert har endel logger på hvordan bestillingen har blitt gjort osv osv isåfall er det bare å betale de 600 kronene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Slik går du fram: ring inkassoselskapet å si at du motsetter deg kravet, de vil enten gi seg (lite sannsynlig), eller purre og true deg med rettsak i ca ett halvt år. Det er bare å ignorere alt de sier, de kommer sikkert til å kreve at du politianmelder, det trenger du ikke å gjøre. Hvis de maser mye, så si at du vil fakturere 500 spenn for hvert brev du må sende til de (for arbeidet), siden du har bedre ting å gjøre enn å svare på brev fra de hele tiden. I det siste brevet vil de sikkert true med å gå til rettsak/forliksråd (husk at forliksrådet ikke er rettskraftig), ignorer dette, og i det neste brevet vil det stå at de har henlagt saken, og at du ikke får anmerkning. Det viktig er å gjøre det klart at du motsetter deg kravet, da er bevisbyrden på dem, inkassoselskaper kjører hart på med trussler så lenge de klarer, men går nesten aldri til retten, ikke la dette virke på deg, bare ignorer pispreiket dems. Dette gjelder såklart BARE hvis du ikke har noe med bestillinga å gjøre, hvis du har noe med den å gjøre, så vil det være lite økonomisk gunstig å kjøre dette løpet. AtW Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hei. Når man bestiller varer fra f.eks. komplett eller psdata.no får man jo alltid tre-fire mailer fra dem som bekrefter din bestilling og lignende... Dette må det da finnes logger på en eller annen plass... Bare en tanke. Tronaldo Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Etter min mening har du "driti i eget reir". Det er for seint å ta kontakt med Komplett når inkassokravet har kommet. Du har jo tross alt fått tilsendt et postoppkrav og purring på dette, og burde ha tatt affære den gang. Forundrer meg ikke at du har fått tilsendt ei regning lenge før inkassokravet på porto og gebyr for uavhentet pakke. Dette er i alle fall standard prossedyre. Med andre ord, du har fått flere sjanser. Dette blir nok en dyr lærpenge for deg, og la det bli en påminnelse om at du tar affære lenge, lenge før inkassoselskapet kommer inn i bildet. Ikke vær dum, han skal ikke betale en dritt, det blir ikke dyrt om han holder på sitt (les at han ikke bestillte), inkassoselskaper kommer md trusler hele tiden, men gjennomfører de så og si aldri. Han burde kanskje ha tatt affære med engang, for å spare seg bryet med å få mas fra inkassoselskapet i ett halvt år, men det kommer ikke til å koste han noe. AtW Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 ATWindsor - bra liste! Gjort dette før eller? Hehehe... Tronaldo Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Det holder vel med et høflig brev der du forklarer situasjonen... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 ATWindsor - bra liste!Gjort dette før eller? Hehehe... Tronaldo Hehe, har vært borti lignende saker før ja . AtW Lenke til kommentar
Lef Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Som andre har sagt før her, så lenge du har ditt på det rene kan du motsette deg kravet. Den beste måten å takle dette på er først å ringe saksbehandleren i inkassobyrået, og gjøre rede for at du bestrider kravet og hvorfor. I tillegg sender du inkassobyrået et brev hvor du forteller det samme. HUSK ! Ta vare på all skriftlig korrespondanse du har i forbindelse med saken, og skriv opp når du snakket med dem og hva som ble sagt i samtalen(e). Når du bestrider kravet skriftlig, har IKKE inkassobyrået lov til å sende deg flere brev. Neste skritt som de da event må ta er å ta ut forliksklage (noe jeg tviler sterkt på at de gjør for 600 kr.). Hvis de dropper kravet, for all del husk på å be om en bekreftelse på at du ikke er registrert med noen betalingsanmerkninger i noen kredittopplysningsdatabaser. Så det er ingen grunn til å være bekymret :-) Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Bare ring inkassofirmaet og si at det er Komplett som ikke har gjordt jobben sin. De gidder ikke bruke tid og penger dersom de ikke har en sak... Så lenge du bestrider kravet, mener jeg at de ikke gjør noe.. Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Såvidt jeg vet pleier nettbutikkene å loggen IP'en til maskinene som bestiller. Det kan jo være en tanke å prøve å finne ut hvilken IP ting ble bestilt fra, og kanskje også e-mail adressen. De fleste nettbutikker sier jo også at de anmelder falske bestillinger, så det er litt rart at de ikke hører på deg når du sier at det er en falsk bestilling. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 noen andre som ikke heeelt tror på dette ? synes å huske det var et lignende topic som sa psdata suger, eller noe lignende, dette var tidligere i dag. først og fremst, enten er du komplett ( godt valg ja ) idiot eller så er du 13. det at du ikke har ordnet opp i dette før gjør at jeg håper du må betale,for dette kunne du selv ha ordnet opp i for lenge siden. skulle jeg i det hele tatt saken alvorlig skulle jeg likt å se mailen de sendte som sier, nei, selv om det ikke er du som har bestilt så skal du betale. det er ingenting som får meg til å tro at det stemmer, skulle det enn være, så tror jeg du har forklart deg MEGET dårlig i mailen du først sendte til dem. la meg ta en liten oppsummering, correct me if i`m wrong. - du får regning på 600kr på en pakke du aldri har bestilt - dette var i august - så for noen dager siden får du inkasso - først NÅ tar du kontakt. unnskyld. men er du HELT blåst, dette er på grensen til å være så totalt useriøst at det er til å gråte av. skulle dette i det hele tatt være sant så har du ingen sympati fra min side. hvorfor tok du ikke kontakt med det første du fikk regningen ? Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 la meg ta en liten oppsummering, correct me if i`m wrong. - du får regning på 600kr på en pakke du aldri har bestilt - dette var i august - så for noen dager siden får du inkasso - først NÅ tar du kontakt. unnskyld. men er du HELT blåst, dette er på grensen til å være så totalt useriøst at det er til å gråte av. skulle dette i det hele tatt være sant så har du ingen sympati fra min side. hvorfor tok du ikke kontakt med det første du fikk regningen ? Jeg jobber selv med inkasso (sitter på jobb nå forresten), og du har et poeng. Dette vil du, zardash_, bli presset på, og dersom inkassobyrået gjør en god jobb, så betaler du hovedbeløpet samt inkassosalæret Samtidig har du egentlig ditt på det rene ,sett at du tok kontakt med Komplett da du fikk opprinnelig faktura. Du kan kreve at de fremviser bestillingen, og at de beviser det er du som har bestilt dette. Kan de ikke dette, kan de bare trekke saken. Å ta saken inn for forliksrådet er bare tull. Dette koster inkasssobyrået 1300,-, så det sier seg selv at dette ikke er en løsning. Stå på dine krav, ikke la deg lure av sleipe og truende inkassofolk Lenke til kommentar
Zanlex Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg er rimelig sikker på at vår venn, zardash_, har bestillt denne varen. Han ordlegger seg så klønete at jeg tipper dette er tilfellet. Men, fortvil ikke kjære zardash_, Komplett Data har ingen mulighet til å bevise at det var du som kjøpte denne varen, fordi du har aldri vist frem gyldig legitimasjon til noen som helst når du registrerte deg som Komplett Data kunde. Eneste måten du kan sitte litt i baret på er om du har fast ip fra en isp som er registrert i _ditt_ navn OG denne er logget. Dette tviler jeg sterkt på at du har fordi du virker alt for ung til å få lov til å tegne noe som helst av abonnement. Kort versjon: Si: "It wasn't me." God Helg, barn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 er det INGEN av dere som leser det dere og han skriver ? altså, det er HAN som må betale, han slipper ikke unna.. det er litt seint å komme først nå og si, jeg har ikke bestilt noen vare fra dere..hadde han sendt mail til komplett MED EN GANG han fikk den FØRSTE regningen og vært høflig og forklart dette er en misforståelse, så hadde det ikke vært noe problem men når de sender en regning, han reagerer ikke, sender ingen mail for å forklare misforståelsen så kan dere jo tenke dere til hva komplett tror, joda, en løkring som nekter å betale, så sender de det til inkasso fordi de vil ha penger for varen... hvem forventer du skal betale for alt dette ? komplett som hadde all grunn til å tro at du nektet å betale ? eller inkasso byrået som gjorde jobben sin? og hvorfor krever de penger for varen ? dette gjør saken ENDA mer useriøs, hvorfor skal du betale full pris for en vare som lå på postkontoret under en uke før den ble sendt tilbake til komplett ? du skal vel bare betale eventuelle tap de har hatt, dvs frakt og EVENTUELT full pris i tilfelle det var få igjen av varen din på lager, da kan de dokumentere at de kunne ha solgt den varen til andre i mellomtiden mens problemet med deg eksisterte... you my friend, is a FUCKING MORON.. du kan like godt betale med EN GANG, ellers blir det dyrere for DEG. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 skulle dette havne i noen form for rettsak så taper du garantert, og du får saksomkostningene samtidig du ryker med EN gang deres advokat spør om hvorfor du aldri sendte mail for å forklare at dette er en stor misforståelse istedenfor å vente til inkasso folket står klar med vaselin og dildo, klar til å rævkjøre deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå