Gå til innhold

Volumkontroll til xp home

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til et lite problem. Jeg avinstallerte volumkontrollen ( det lille høyttaler ikonet nede til høyre, der man kan justere lyden.) til mitt XP-home og nå klarer jeg ikke å finne den igjen.

Jeg tror jeg har prøvd det aller, aller meste uten å finne den. har søkt på Microsoft update uten å finne noe. det må nevnes at jeg ikke er hjemme for tiden, så jeg har ikke tilgang til recovery platen.

Jeg får bare en melding om at jeg må gå inn på "legg til maskinvare" og legge til volumkontroll/volum der, men finner den ikke.

og nå er jeg på grensen til å miste all min kontroll på sinnet mitt, så om ikke annet så hjelp meg slik at tastaturet får se en ny dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan avinstallerte du den? Fjernet du drivere til lydkortet?

Hvis du høyreklikker på "Min Datamaskin" og velger "behandle" og deretter "enhetsbehandling"

Sjekk der om alle drivere er installert. (om du har noen gule spørsmålstegn)

Hvis driveren ikke er installert skulle den dukke opp igjen ved og bare installere nye drivere.

Lenke til kommentar
Hvordan avinstallerte du den? Fjernet du drivere til lydkortet?

Hvis du høyreklikker på "Min Datamaskin" og velger "behandle" og deretter "enhetsbehandling"

Sjekk der om alle drivere er installert. (om du har noen gule spørsmålstegn)

Hvis driveren ikke er installert skulle den dukke opp igjen ved og bare installere nye drivere.

Avinstalerte den i "enhetshandling". Og nei, det er ingen gule spørsmål der.

har prøvd å få tak i drivere på Asus. ( asus A8N ) Men den lille høytaleren kommer ikke frem uansett hva f... jeg prøver på.

Lenke til kommentar
Så du kan ikke gå ut i Kontrollpanelet->Lyder og lydenheter, og under fanearket Volum, sette merke framfor "Vis volumikon på oppgavelinjen" ?

Takk for svar.

Nei, kan nok ikke det. alle alternativer er"grå". dvs jeg kan ikke gjøre noe med det. må vel bare krype til korset og reinstallere hele dritten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...