Gå til innhold

filming, capture, rendre og brenne på dvd.

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et sony hdr fx1, og bruker sony vegas 8 til redigering og nero til brenning

Jeg vil lage en film der filmen er så lite komprimert som mulig og best mulig kvalitet! Den skal filmes, legges inn på dataen, redigeres, rendres og brennes på dvd. Jeg filmer i HDV format.

Så lurer hvilke innstillinger skal jeg ha når jeg capturerer med sony vegas capture?

Etter jeg har redigert hvilkene innstillinger skal jeg ha når jeg rendrer filmen?

Ok, nå er filmen rendret er det noe spesielt man skal gjøre når man brenner? Bruker nero! Får å beholde HD kvaliteten, skal jeg da brenne på en spesiel plate?

Et annet spørsmål; Hvilket format skal jeg rendre i hvis jeg skal legge ut filmen på internett i grei kvalitet.

Kanskje litt noob å spørre om det her men det er så mye man kan stille inn på vegas osv. PAL, widescreen, og format.

Takk for svar!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier DVD, mener du en DVD-video kompatibel plate som vil spille av i vanlige DVD-spillere som folk har i stua ?

9800 kbps er absolutt max da inkl lyd.

Hvis du bare skal spille det av på vanlig PC (/ Xbox 360) kan du rendre ut i VC-1 slik at det får plass på en DVD.

Google spec'en på hva PS3 og Xbox 360 tar av formater hvis dette er interessant å vise noe på disse boksene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...