Gå til innhold

win xp vs win 2000

Anbefalte innlegg

Quote:

Så og si alt som blir klaga på(skins, windows msger, osv..) er det fullt mulig og slå av. Men det er jo forstålig at "avangserte" brukere har problemer med å slå av slike funksjoner da de ikke ligger på desktopen eller startmenyen.

Jeg har stor tro på at de fleste som ikke liker XP er folk som er slik du beskriver. Og det er ikke nok å si at XP er noe dritt fordi den har skins!

Jeg personlig har ikke noe imot w2k og XP. Men folk som kommer å sier at w9x og wME er bedre enn de to, driter seg ut i vinkel. Det er noe av det tåpligste jeg noen gang har hørt. ME er noe av det verste jeg har noen gang sett. Det er fullt av bugs og det krasjer verre enn hos NCAP (Som tester sikkerheten i biler)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Til de som sier at Xp er ustabilt, så er det bare svada. Ser dere har AMD systemer også, det nytter ikke å få noe med VIA chipsett stabilt :sad:

Det der VET du er feil i det du skrev det. Jeg har en AMD Duron 800 på et Asus A7V133 og i windows 2000 har jeg ikke hatt EN kræsj uansett hva jeg setter på av stress test saker.

Quote:

Dessuten får man XP uten aktiveringstull

Joda, selvsagt kan man laste ned Devils0wn corp, men la oss holde oss til de lovlige kopiene da. Innse at det er ekstremt få personer som har WindowsXP uten aktiveringsplikten lovlig. Dermed står fortsatt XP igjen med at du må aktivere det og kjøpe ny lisens en gang i blandt

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-11 14:45, SintBrus skrev:

...jeg har stor tro på at de fleste som ikke liker XP er folk som er slik du beskriver. Og det er ikke nok å si at XP er noe dritt fordi den har skins...

Windows XP er faktisk litt tregere enn Windows 2000. Og den nye startmenyen er jo blit til sirkus agora...

Lenke til kommentar

Windows XP er faktisk litt tregere enn Windows 2000. Og den nye startmenyen er jo blit til sirkus agora...

som blant masse annet går an å skru av...

virker som dere sliter litt med generelle kunnskaper innenfor operativsystemer....

Dere klager jo bare på ting som det går an å skru av!

Du kan få winxp til å se akkurat likt ut som win2k om du vil. (hvorfor noen vil ha den stygge grå-fargen og firkantet opplegg er for meg uforståelig. Har et windows 1.01 skin som kanskje er til interesse for folk... :smile:)

At win2k er raskere enn winxp varierer nok fra folk til folk. men det er jo litt lurt å ha winXP drivere til skjermkort for å få de til å funke skikkelig..

Hos meg er WinXP en smule raskere enn 2k i spill.

Du som som at du har hatt en win98 maskin oppe i 100 dager: Du ser jo selv at det er noe som ikke stemmer i den påstanden...?

Du sier at den ikke blir mye brukt:

det er jo naturlig hvis den har stått på i mer enn et par timer. (prøv å trykke enter for å fjerne blåskjermen. det funker noen ganger)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-11 19:06, GeeZuZz skrev:

virker som dere sliter litt med generelle kunnskaper innenfor operativsystemer....

Dere klager jo bare på ting som det går an å skru av!

det er IMO en av XP's største svakheter. Du må skru av så sinnsvakt mye. Jeg følte at jeg satt i en "evighet" for å få XP slik jeg ville. Med Win2k så var det bare et par kjappe enkle ting som måtte gjøres.

Er bedre med et OS du selv må legge inn de få tingene du faktisk ønsker å ha enn å fjerne alt du ikke vil ha

Lenke til kommentar

Neida, du trenger ikke å skru av så mye. Hvis du vil ha kjedelig design, så velger du bare Classic et par steder..

Men, alt det nye med XP er jo bra da. Den nye startmenyen er myyye bedre, hvis dere bare tweaker den litt! sett på et fett skin, ta liten skrift og fjern my documents, my picture, my music osv..og ha bare det du vil der..

det ser sjef ut..og er det

bare ta en titt på noen XP skins sites...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-11 20:49, extreme skrev:

Neida, du trenger ikke å skru av så mye. Hvis du vil ha kjedelig design, så velger du bare Classic et par steder..

Men, alt det nye med XP er jo bra da. Den nye startmenyen er myyye bedre, hvis dere bare tweaker den litt! sett på et fett skin, ta liten skrift og fjern my documents, my picture, my music osv..og ha bare det du vil der..

det ser sjef ut..og er det

bare ta en titt på noen XP skins sites...

Jeg blåse i om det ser "fett" ut eller ikke, jeg vil ha det effektivt. Ryddig og effektivt.

Var mer enn bare å velge "classic" er par steder. Både i 2k og XP ble jeg nødt til å dille litt med regedit, men i XP følte jeg at det var så mye mer å gjøre.

Og er alt det nye i XP bra? CD brennings funksjonaliteten er jo latterlig dårlig før du setter den til ikke å lage et image av det som skal brennes først. Er riktignok enkelt å fikse det dersom du vet hvordan det gjøres, men for vanlige brukere så er CD brennings funksjonaliteten elendig.

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg blåse i om det ser "fett" ut eller ikke, jeg vil ha det effektivt. Ryddig og effektivt.

Akkurat, den nye startmenyen er MYE mer effektiv. Den browseren og det mail programmet du har satt opp, kommer automatisk opp øverst der. Under kommer programmene du har brukt mest (genialt). Her kan du seff velge hvor mange som skal komme opp...fra 1-10 eller.noe. Hvis du faktisk hadde giddi og satt deg ned for å prøve den, utforske de nye funksjonene og satt det opp til deg, så hadde du nok sagt noe annet ja.

Quote:

Var mer enn bare å velge "classic" er par steder. Både i 2k og XP ble jeg nødt til å dille litt med regedit, men i XP følte jeg at det var så mye mer å gjøre.

Nei, du trenger ikke å gå inn på regedit for å få classic mode på. Og få XP helt likt som 2k, tar maks 5-10 minutter......................

Quote:

Og er alt det nye i XP bra? CD brennings funksjonaliteten er jo latterlig dårlig før du setter den til ikke å lage et image av det som skal brennes først. Er riktignok enkelt å fikse det dersom du vet hvordan det gjøres, men for vanlige brukere så er CD brennings funksjonaliteten elendig.

Nei, cd-brenningsfunksjonen der er MEGET bra. Det gjør akkurat det den skal, nemlig å brenne cd'er. For de som ikke driver og kopierer de nyeste spillene ulovlig med clone cd, og ikke brenner 100 cd'er i uka, så funker den helt utmerket. Det er jo like lett som å kopiere en fil på harddisken.

Skjønner egentlig ikke hvorfor sånne som deg kritiserer XP sånn. De fleste har jo ikke grunnlag for å klage på noe som helst, grunnet manglende kunnskap og testing. Dessverre.

Lenke til kommentar

Quote:

det er IMO en av XP's største svakheter. Du må skru av så sinnsvakt mye. Jeg følte at jeg satt i en "evighet" for å få XP slik jeg ville. Med Win2k så var det bare et par kjappe enkle ting som måtte gjøres.

Er det så kjekt at alle har det samme? Microsoft laget et os fordi mange folk vil vere spesielle og mange er kresne. Derfor lagde de et os med mange valgmuligheter. Jeg skjønner ikke hva som tok så iherdig lang tid. Jeg trykte på noen knapper, og så var alt slik jeg ville det.

Lenke til kommentar

Quote:

Det er greit nok. Men i w2k så må man bruke et eksternt brenne program, hvorfor ikke gjør dette også i wXP ? Det er kjent for alle at Microsoft og alle andre software firmaer står veldig sterkt imot piratkopier. Derfor vil ikke microsoft at du kan ta en image, brenne denne og sende den videre.

Lenke til kommentar

Quote:

Akkurat, den nye startmenyen er MYE mer effektiv

Tja, etter å ha prøvd å venne meg til menyen i 1 og en halv måned så gav jeg opp. Akkurat som at jeg foretrekker å måtte dobbelklikke på ikoner framfor den "automatisk merking" saken som liksom skal være så effektiv. Dog, skjønner at noen liker den nye start menyen.

Quote:

Nei, du trenger ikke å gå inn på regedit for å få classic mode på. Og få XP helt likt som 2k, tar maks 5-10 minutter

Sikta til andre ting enn look'en på start menyen. Å få XP helt likt som 2000 var totalt umulig for meg og helt uinteresant. Skulle jeg ha det helt likt kunne jeg jo bare gå tilbake. Jeg gikk til XP for å finne forbedringer, dessverre fant jeg for mitt bruk færre forbedringer enn jeg fant ulemper.

Quote:

Nei, cd-brenningsfunksjonen der er MEGET bra. Det gjør akkurat det den skal, nemlig å brenne cd'er

Poenget mitt med at den er dårlig er at den først lager et image av filene som skal brennes før selve brenneprossessen skjer. Det er IMO utrolig klønete og dobler jo tiden det tar å brenne en CD dersom du har en relativt ny brenner. Det er ikke noe problem å brenne filene direkte, noe man altså kan sette den til å gjøre, men hvorfor er ikke det på som standard? De færreste brukerne vil forandre dette.

Quote:

Skjønner egentlig ikke hvorfor sånne som deg kritiserer XP sånn. De fleste har jo ikke grunnlag for å klage på noe som helst, grunnet manglende kunnskap og testing. Dessverre.

Etter å ha testa WinXP fra releasdate fram til forrige helg så føler jeg at jeg har et godt nok vurderingsgrunnlag. Tenk hvor kort de som skriver review av nye OS bruker på å teste produktet.

Å påstå at folk som har brukt Windows 2000 før XP og så uttaler seg negativt om XP har manglende grunnleggende kunnskaper er IMO litt småfrekt. Begrunn hvorfor den gruppen har mangler på grunnleggende kunnskaper.

Quote:

Er det så kjekt at alle har det samme? Microsoft laget et os fordi mange folk vil vere spesielle og mange er kresne. Derfor lagde de et os med mange valgmuligheter.

At et OS har mange funksjoner for ANDRE gjør det mindre oversiktlig og mindre bra for MEG. Som jeg sa i tidligere innlegg foretrekker jeg å få et strippa OS som jeg må legge til de få featursene jeg trenger istede for å måtte fjerne alle de jeg ikke trenger. Jeg liker mao også OS med valgmuligheter, men jeg foretrekker "ja takk det vil jeg ha" istede for "nei jeg ville ikke ha det heller". Akkurat som at jeg foretrekker å gå på elkjøp å handle en støvsuger når jeg trenger det i stede for å måtte jage vekk en haug dørselgere som presser på meg produkter jeg ikke vil ha.

Quote:

Det er greit nok. Men i w2k så må man bruke et eksternt brenne program, hvorfor ikke gjør dette også i wXP ?

Som sagt tidligere. Jeg foretrekker å legge til de få tingene jeg vil ha istede for å fjerne alle de jeg ikke vil ha. Nå er riktignok ikke CD-brennings funksjonen særlig i veien, men når den først er der så burde den vært bedre

Quote:

Det er kjent for alle at Microsoft og alle andre software firmaer står veldig sterkt imot piratkopier. Derfor vil ikke microsoft at du kan ta en image, brenne denne og sende den videre.

Vel det jeg kritiserte var at XP lager et image av det som skal brennes før den starter selve brenninga. Hvorfor lage dette imaget? Det er waste of time.

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-01-12 19:15 ]

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-01-12 19:20 ]

Lenke til kommentar

Hehe.. morsom diskusjon... Win2k eller win XP?`.. mens jeg sitter igjen med (gode?) gamle win 98 :razz:

AMD T-bird 850 :razz:

MSI KT7-Turbo :razz:

WDC 40 Gb 7200 :razz:

384 mb SDR (133mhz) hehe :razz:

Geforce 256 DDR :grin: :razz:

3D mark 2k 5800 :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Alt det du sier kan forandre på 5-10 minutter.

Nå har ikke jeg sagt alt jeg forandra på da og kommer heller ikke til å gjøre det da de fleste tingene er noe jeg ikke husker alt. De fleste av tingene oppdager jeg ikke at jeg vil endre på før jeg har brukt funksjonen noen ganger.

Quote:

Har fortsatt ikke kommet over noen som foretrekker 2k foran XP, men men, du skjønner det vel snart du også...

Tja, jeg er ikke alene om å finne 2k bedre enn XP så du kan ikke ha kommet over særlig mange personer. Tror aldri jeg skal tilbake til XP blandt annet fordi XP kræsja 2 ganger for meg. Det er 2 ganger mer enn 2000 har gjort og jeg har brukt 2000 klart lengre enn XP.

Quote:

mens jeg sitter igjen med (gode?) gamle win 98

kondolerer :wink: Både 2k og XP er utrolig mye bedre enn 98 IMHO

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-01-13 00:27 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...