Gå til innhold

win xp vs win 2000

Anbefalte innlegg

Ser på flere forum og har lest i flere artikler o.l at mange er misfornøyd med win xp.

Er dette folk som ikke har peil, dvs folk som ikke oppdatere drivere o.l?

Selv gikk jeg fra win 98 til xin xp og er strålende fornøyd.

Er det noen her som kan trekke fram eventuelle dårlige sider ved xp i forhold til xp.

Lurer også på hvilke funksjoner bruker av winxp er mest fornøyd med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste grunn til at jeg bruker winXP er at det er en viss "party effekt" over det, det er litt status i gjengen liksom...med egen logon screen og støtte for skins(ok...kan bruke windowblinds også men winXP er mere morro)

Når man har ghz prosessor og gb med ram må man jo finne noe å bruke det på :smile:

Har tidligere kjørt win2k og var storfornøyd, men winxp gjir likson litt eksta(raskere boot, dialup på 1 sek og heftig utsene+++). Eneste negative er en trist combinasjon av via, geforce og XP som gjir meg en error melding når jeg bruker visse versoner av drivere :sad:

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd XP, de negative sidene er som nevnt over små programmer som Microsoft har gjort alt for at du ikke skal kunne fjerne. Men det er bare å ta en tur innom http://www.tweakxp.com, der vil man finne løsninger på alle slike ting man vil bli kvitt. Jeg har fin tunet XP på min bærbare og stasjonære maskin og alt er som jeg vil ha det nå.

Messenger er ikke no problem å bli kvitt.

Telcontar

Lenke til kommentar

Kan jeg da se på meg selv som en heldig kar som sitter med via sitt kt 266 chipsett(4.35 driverene) ,GF 2 og XP og de nyeste driverene 23.11.....?

Var ikke dette problemet relatert KT 266a cipene da? Kan være at jeg ikke har fått med meg alt...? Bare lurer egentlig.

Lenke til kommentar

Hmm. dette er jo utrolig. ingen har slengt drit om XP i posten forløpig...

De som slenger drit om XP er de som har hørt av en venn som kjenner en fyr som kjenner en fyr som har en bror som har en onkel som har en kompis som kjenner en venn, som har hatt masse trøbbel med XP pga han sannsynligvis hadde hardware som XP ikke takler...

Det er veldig få av de som slenger drit om XP som har prøvd XP selv.

har prøvd XP siden før beta 2 kom ut (build 2428), og allerede da var det det beste, kuleste og mest stabile OS'et jeg har prøvd...

Poenget er: Prøv XP selv, og finn ut om det virker på DIN PC. hvis ikke, installer noe annet...

Lenke til kommentar

Hmm.. Selv skjønner jeg ikke helt vitsen med XP. Kjører selv Win2k, og er storfornøyd med det. (Har aldri måttet restarte pc'en :smile:) Liksom, jeg finner ikke noe nytt i XP som er viktig i forhold til win2k. Ikke noe nytt liksom..

Lenke til kommentar

Jeg skjønner vitsen, bortsett ifra at MS skal tjene "litt" penger, kan du kjøre spill i XP ca 99.9% av alle spill kan kjøres her, mens i 2000 opplevde ihvertfall jeg at hverken SP1 eller SP2 gjorde at jeg kunne kjøre alle spill

Dessuten er det mye mer fancy, det er ikke bare at det ser sånn ut...

Lenke til kommentar

XP er genialt! Og det er mere stabilt enn Win2k (XP er Win2k SP2 + en haug med bugfixes) (NT 5.1). På PC'en her har det aldri krasjet, og uptime hadde jeg på over 30 dager!

XP har også mange funksjoner som ikke 2000 har, som er veldig praktiske, bla. annet Compability mode, slik at man kan simulere win95,98,ME og 2000 (For programmer som ikke funker skikkelig). XP har Easy file sharing (Slik at det er like lett og dele filer som i win98). Tror ikke 2000 har det (husker ikke).

Mediaplayeren er jo blitt kjempebra, har byttet ut winamp nå, IE6 er jo et høydepunkt i seg selv og nyeste direct X er integrert..

Dessuten så har XP skins, det har ikke 2000! Det er mange råe skins man kan hente ned faktisk...

Lenke til kommentar

Jeg har nesten bare positive erfaringer med XP, untatt når det gjelder "Litt" gammal hardware. Fx. har jeg en del problem med den eldgammle scanneren min (Mustek P6000) som går på parralellport, og JAZPIPER`n min som også går på parallelport, er dette bugs på paralellport driveren min eller no? Dessuten nekter nettverket mellom pc`en min (WIN XP) og pc`en te fatter (WIN98) å funke i sammen, (det funker fint når pc`en min kjører WINME), det er sikkert bare jeg som ikke har peil, men hvis noen kan hjelpe så er jeg taknnemmlig!

Uansett, jeg er stortsett fornøyd med XP, jeg har bare meg selv å skylde på for at ikke alt funker 100%.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-07 09:22, extreme skrev:

XP er genialt! Og det er mere stabilt enn Win2k (XP er Win2k SP2 + en haug med bugfixes) (NT 5.1). På PC'en her har det aldri krasjet, og uptime hadde jeg på over 30 dager!

XP har også mange funksjoner som ikke 2000 har, som er veldig praktiske, bla. annet Compability mode, slik at man kan simulere win95,98,ME og 2000 (For programmer som ikke funker skikkelig). XP har Easy file sharing (Slik at det er like lett og dele filer som i win98). Tror ikke 2000 har det (husker ikke).

Mediaplayeren er jo blitt kjempebra, har byttet ut winamp nå, IE6 er jo et høydepunkt i seg selv og nyeste direct X er integrert..

Dessuten så har XP skins, det har ikke 2000! Det er mange råe skins man kan hente ned faktisk...

jaha.... så win2k er ustabilt nu p.g.a. alle sp og bugfixes.... greit det... du tror kanskje ikke disse små pakkene har hjulpet noe særlig nei... win2k har et prog apcompat eller no som simulerer de forskjellige win os-ene.... har selv aldri hatt noen problemer med win2kpro. ikke at jeg er motstander av win xp, men når du bynner å disse ned på win2k, blir jeg nesten litt sur.... :sad:

Lenke til kommentar

XP... endelig et Win OS som er skikkelig "multi user" Sitter sikkert noen linux / unix folk og humrer for seg selv nå (de har jo hatt den muligheten i "noen" år).

Det er jo litt digg å kunne logge seg inn med en annen bruker for å gjøre endringer, uten at den som satt der fra før trenger å lukke programmene sine.

remote assistant er ganske kul også..

Lenke til kommentar

Jobber med begge OS'ene selv, samt de resterende ...

Selv venter jeg med å bruke XP til det er 'modent' - det tok Win2000 6-10 måneder å bli modent. Xp er vel snart modent, dvs de fleste applikasjoner og drivere er på plass.

Det gjenstår fremdeles noen små hull som MS må tette - og en del smådyr kverking ...

Til sommeren er antagelig en fin tid å gå over tenker jeg ... :) Men det er som sagt min mening om saken :)

Lenke til kommentar

win2000 har også compatibility mode!

last ned compatibility update (tror det er den, mulig du bare trenger SP2)

i RUN skriv:

regsvr32 C:winntapppatchslayerui

der du bytte C: ut med hvor du har windowsen din that is.

og du får compatibility seksjon i hver snarvei!

Jeg liker win2000 best fordi den har minst problemer (ja får nok av dem!) og at den er bedre i spill, da winXP lager problemer med den standard mus drivern som ligger inn der (selv om det bare kan være vanesak for noen)

Lenke til kommentar

winxp er helt greit hvis det funker...noe det av og til ikke har gjort.

1. winxp jobbet som et uvær mot disken min selv om jeg idler og ikke har mer en 10% av aktivitetn i disken med win2k

2.winxp er litt for brukervennlig...har wizzards for alt..spesielt nettverk..og når disse wizzardene ikke fungerer slik de skal blir det problemer

3 winxp resetter filer og assoiasjoner til software. Ber man f.eks zoomplayer være standard for divx filmer så går det mindre enn ei uke så har den stillt seg tilbake til standard mediaplayer til å spille av divx...samme gjelder andre programmer.

4. det følger med programmer som ikke kan avinstaleres...som kan være greie for nybegynnere mens om stinker for litt mer erfarne brukere...disse kan ikke velges bort...fyfy microsoft.

Ellers er winxp helt ok...men jeg kommer til å bruke windows 2k frem til xp har fått minst en service pack helst 2 da regner jeg med at mesteparten av barnesykdommene er borte...akkurat slik det er med win2k nå

Lenke til kommentar

Det folk glemmer her, som overnevnte innlegg er at XP er Windows 2000 Med SP2 og masse bugfixes! (som fortsatt finnnes i 2000).

2000 er NT 5.0

Xp er NT 5.1

XP er ikke noe NYTT OS, det er en videreutvikling av 2000, så det er ikke engang snakk om noen barnesykdommer. Det er færre av de i XP enn i 2000.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-07 05:00, Hans Erling skrev:

Jeg skjønner vitsen, bortsett ifra at MS skal tjene "litt" penger, kan du kjøre spill i XP ca 99.9% av alle spill kan kjøres her, mens i 2000 opplevde ihvertfall jeg at hverken SP1 eller SP2 gjorde at jeg kunne kjøre alle spill

Dessuten er det mye mer fancy, det er ikke bare at det ser sånn ut...

Det er bullshit at Win2000 er dårlig til spill, det nytter ikke noe særli å oppgradere Service Packs til windows, det dere må gjøre er å laste updates til spilla ! Det er ikke microsoft som må gjøre os'et spillkompatibelt, det er spillfirmaene som må gjøre spilla kompatibelt med os'ene .. til dags dato har jeg kunn opplevd 2 av alle de spilla jeg har testa, som ikke har virka i 2000,ogdet var red alert 1, og battlezone 1.(gamle spill)

XP er for glorete og "barnslig" .. ok man kan disable det og få det til å ligne på 2000 mest mulig , men det er uprofesjonelt gjort å lage at Profesjonelt os , slik at det ser ut som noe en bruker i barnehagen... lekende hunder og tull og vas.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...