Stigma Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Det under er på engelsk pga. jeg har spurt på et annet engelskspråklig forum og jeg anntar at de fleste her inne leser engelsk såpass godt at det ikek er verdt å bruke tid på å skrive alt igjen på norsk. Dere trenger altså ikke svare på engelsk eller noe sånt Hey all, I have a question for the veteran phasecooler users: Is it critcally important to use dielectric grease or similar under the CPU to fill the airpockets between the pins when phasecooling to below freezing, or is it just an extra precaution? The thing is I would like to test a different motherboard to see if I should make a swap, but I don't want to mess it up more than nessecary. Since the rest of my insulation around the socket is held together without the need for dielectric grease or other messy stuff (my own homemeade neoprene design), I am wondering if it is considered safe or suicide to not fill the gap under the CPU. I have never tried myself since I tend to be on the cautios side when it comes to insulating. I guess in theory, as long as no additional air gets in under the CPU (which it won't using my insulation method), it shouldn't generate any condensation, but I'd rather not bet the life of the motherboard and my (exellent overclocking) CPU on just my own guess. So, i would like for your experiences with this: have you ever phasecooled without grease in the socket, and was there a problem with it? Do you usually bother with doing this? All feedback appreciated EDIT: her er linken til Xtremesystems tråden min, I tilfelle noen har lyst å lese svarene jeg har fått der: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...810#post2603810 -Stigma Endret 5. desember 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Vil tro det er risikabelt å ha vaselin eller annen dielectric grease ned blandt pinnene pga skjørheten til pinnene i s775. Min erfaring er at det er likså greit å droppe det da rommet under cpu er såpass lite at den luften som er der ikke er nok til å skade socket, samt dersom området rundt socket er skikkelig isolert så vil den luften også bli kjølt ned. De to fasene jeg har jobbet med har ikke hatt problemer med å kjøre over lengre tid (den ene maskinen kjører 24/7) uten beskyttelse og kan ikke se noen skade på hovedkortene som har stått i den. Dessuten tror jeg det er mer eller mindre umulig å få gjort socket skikkelig ren (slik at det er mulig å få RMA på ett kort) dersom man bruker grease og kortet blir ødelagt. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Nei, det er ikke vits. Jeg gjorde det alltid før, men etter å ha sett hovedkort som det ikke har blitt gjort på selv under LN2 så ser jeg ikke poenget lenger. Med såpass mye press på cpuen så blir det ganske lufttett i socketen. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Av det lille eg har kjørt med tørris har ikkje eg hatt isolasjon undere CPUen, eller i midten. Men det avr dog litt vaselin etter forgie bruker av hket, med det var for det meste på eine sida, og den andre var det ikkej så mykje teikn på vaselin. Men hket fungerte, så øydela eg det, ikkje korleis, det er så flaut..... Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Av det lille eg har kjørt med tørris har ikkje eg hatt isolasjon undere CPUen, eller i midten. Men det avr dog litt vaselin etter forgie bruker av hket, med det var for det meste på eine sida, og den andre var det ikkej så mykje teikn på vaselin. Men hket fungerte, så øydela eg det, ikkje korleis, det er så flaut..... Få høre Sorry OT! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå