NetromH Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Det er mulig jeg spør dumt nå, men jeg er helt ny på LCD-skjermer, så bær over med meg. Jeg har nettopp kjøpt en Samsung Syncmaster 226BW. Den ser bra ut, men det er én ting jeg stusser over: I enkelte sammenhenger får svarte bokstaver, tall og andre tegn et rød- eller rosaskjær. Så vidt jeg kan se, gjelder det ikke i nettleseren min -- når jeg ser på nettaviser, f.eks., er svarte bokstaver på hvit bakgrunn helt skarpe og fine. Men i Windows (Vista) har bokstaver i menyer en rød "glorie". Det er særlig tydelig på loddrette streker, som i b, d, k, h osv. Det gjelder f.eks. i menyen jeg får opp hvis jeg høyreklikker på skrivebordet, eller hvis jeg spiller en CD med Windows Media Player, får bokstavene i sangtitlene et sånt rødskjær. Eller det som står i adressefeltet og nedtrekksmenyen(e) i Internet Explorer. Hva kommer dette av? Er det mulig å fikse? Det skal vel ikke være sånn? For ordens skyld: Jeg har slått av ClearType. Lenke til kommentar
NetromH Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg kan visst besvare mitt eget spørsmål: Kalibrering var løsningen! Det hjalp betraktelig. Som sagt: Jeg er ny på dette. ;-) Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Anbefaler deg å sjekke ut Cleartype bedre. Du vil få valg der du skal vælge den som ser best ut, og det hjalp meg. Samtidig ser det MYE bedre ut med skrift på LCD-skjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå