Gå til innhold

De ultimate ørepluggene til max 5000 kr

Brunøye

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ute etter noen steike gode øreplugger.

Vet mange har sport om det, men tenkte og lage en tråd før de aller beste ørepluggene som er å får kjøpt!

Jeg har da en Ipod (som faktisk fungerer)

Så har jeg gode øreklokker, men disse er store, klomsette og ikke noe og ha med seg når man skal på bussen osv osv.

Så no skal jeg ha gode øreplugger.

Prisgrensen er på 5000 kr. Så da må det finnes mye bra! (ja vet det er overkill, men en plass må man vel sette grensen :p )

Har sed på noen få.

AKG K324P Pris kr 595,

Ultimate Ears triple.fi 10 Pro Pris kr 2995

DENON AH-C700 Pris kr 1498

DENON AH-C551 Pris kr 748

SENNHEISER CX300 Pris kr 648

Hva skal man velge?

Det er som sakt en Ipod som skal drive disse.

Det jeg er krever av ørepluggene er at dem spiller VELDIG høyt (godt med høy musikk og hører litt dårligt :whistle: )

Selv om dem skal spille høyt må det være kvalitet. Må være veldig fin og god lyd som kommer ut av dem.

At dem demper mest mulig støy er jo veldig pluss da.

Det jeg hører på er alt fra country til rock, egentlig alt untat opra og sånt.

Kan av og til være fint og høre på litt klasisk. Man får jo av og til sånt tultak også.

så hva mener dere passer best?

Hva hadde dere valgt?

Og begrunn gjærne med et litt utfylende svar. :)

Kom gjørne med andre tips en dem jeg har kommet med.

Pris har ikke noe å si, så lenge det er kvalitetsprodukt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du faktisk har en grense på fem tusen kroner, så burde du nesten strekke budsjettet enda litt, og satse på plugger støpt for ørene dine, noe som :

http://www.headphone.com/products/headphon...s-ue-10-pro.php

Det er en haug penger, men da skal du også få noe som er ultimat.

headphone.com er ikke av de billigste, så det er vel noen steder du får det litt billigere...

Edit: Produsentens hjemmeside: http://www.ultimateears.com/_ultimateears/...description.php

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar

Utsende er jo viktig.

Men men dem Sinen linktet til virket jo jævela bra da!

Har selv hørselsvern som er noe nesten lik dem. Støypes i øre. Hører ikke noe når jeg har dem i :grin: .

Så blir vel noen sånne på meg ja. (men må vente til etter jul :p )

Men vil også ha noen som ser penere ut!

Så bare kom med flere tips.

Takker før svar :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv Shure SE530, som jeg er meget godt fornøyd med.

Helt utrolig bra lyd og isolasjon. Dessuten følger det med mange forskjellige gummidingser slik at du kan finne noe som passer akkurat dine ører. Det er faktisk veldig viktig.

De som støpes etter dine egne øreganger passer selvfølgelig best, men de koster mye og blir litt vanskelige å selge videre hvis du blir lei. :-)

Du burde ta en titt her: http://www.earphonesolutions.com/

De har mye bra info om slike øreplugger, og de har en "Best earphones" liste, som selvfølgelig toppes av SE530. :-)

Skal vel ta denne lista med noen klyper salt, dog.

Lenke til kommentar

Kort og godt:

Ørepropper til fem tusen er greit nok, finnes folk som er mange ganger verre ang. lyd, men jeg leser med skepsis at du skal drive dem med en iPod. MP3-spillere generelt vil aldri prestere å levere en lydkvalitet som er svinedyre ørepropper verdig, selv med det dyreste og beste i kombinasjon med tapsløst format.

Til fem tusen kroner ville jeg kanskje kjøpt et par gode propper til rundt tusenlappen, samt en ny spiller som holder følge med det den pumper lyden ut av.

Shure er vel ikke nevnt enda, så jeg kan vel i det minste gi et tips om at de kan være verdt en titt. Har propper i mange prisklasser, alt fra "budsjett" til "lottomillionær".

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Kort og godt:

Ørepropper til fem tusen er greit nok, finnes folk som er mange ganger verre ang. lyd, men jeg leser med skepsis at du skal drive dem med en iPod. MP3-spillere generelt vil aldri prestere å levere en lydkvalitet som er svinedyre ørepropper verdig, selv med det dyreste og beste i kombinasjon med tapsløst format.

Til fem tusen kroner ville jeg kanskje kjøpt et par gode propper til rundt tusenlappen, samt en ny spiller som holder følge med det den pumper lyden ut av.

Shure er vel ikke nevnt enda, så jeg kan vel i det minste gi et tips om at de kan være verdt en titt. Har propper i mange prisklasser, alt fra "budsjett" til "lottomillionær".

Du har rett.

Derfør jeg kjøper meg ny mp3 spiller i morgen.

Blir en D2, Så da blir det bedre saker.

Selv om man kanskje ikke merker at noen til 5000 kr er så mye bedre en noen til feks 2500, så synes jeg det er vert og legge mer penger i. Er jo gøy og vite man har det beste :) . Og at alle andre ikke har det samme

Lenke til kommentar

Er vel snakk om å forbedre og få det høyere.

Mest brukt for headset som ikke er så lettdrevne.

Å bruke 5k for mp3 filer syns jeg er litt drøyt. Fungerer omtrent like bra med passe bra øretelefoner som sitter godt i øret. De skal tross alt brukes uten at det gjør vondt for øret ditt.

Lenke til kommentar

Har bestilt sånne ørepropper som er direkte avstøpning av ørene mine :)

Blir jævela dyrt, koster jo og få støpt her i norge, så fakt, så det dem tar, så fakt hit, så toll om moms. hehe.

Men blir gøy og prøve dem ut da :)

Har også kjøpt meg noen billige til 700 kr siden jeg glemte mine hodetelefoner hjemme.

Dem funket helt greit, så blir spennende og se hvor mye bedre disse som er spesiallaget er en dem billige i butikken :p

Lenke til kommentar
Har bestilt sånne ørepropper som er direkte avstøpning av ørene mine :)

Blir jævela dyrt, koster jo og få støpt her i norge, så fakt, så det dem tar, så fakt hit, så toll om moms. hehe.

Men blir gøy og prøve dem ut da :)

Har også kjøpt meg noen billige til 700 kr siden jeg glemte mine hodetelefoner hjemme.

Dem funket helt greit, så blir spennende og se hvor mye bedre disse som er spesiallaget er en dem billige i butikken :p

Har og kjøpt nokre billige til 700...hoho.

Det er bra du fokuserer på godt lydutstyr, det er eg veldig fan av. Har sjølv nokre formstøpte (modifiserte hørselsvernpluggar) liggande, med litt musikk på høyrer eg null og niks.

Var skeptisk når eg såg du hadde iPod og skulle bruke 5000 på øyrepluggar, men når eg såg du hadde kjøpt D2 vart eg beroliga, det er ein av dei beste spelarane på markedet i dag, men lyd i toppklassen.

Lenke til kommentar
Så link til disse i stad, og kunne ikke dy meg :p

Det gjør vel ikke noe å legge til 40 000 på budsjettet ?

Lurer på om lydkvaliteten lever opp til prisen. Prisen er jo kun på grunn av edelsteinane, er ikkje sikkert lydkomponentane er eksepsjonelle.

Men så er vel folk som kjøper den slags meir opptatt av det visuelle. Ikkje er det in-ear heller, må ha det for å få litt trykk på pluggane og halde dei på plass.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

var på hjem og fritidsmessa på lillestrøm i høst, phillips hadde stand. der hadde de IEMs med juveler, tror det var en tusenlapp for dem, og et tilsvarende kjede3 med 1GB minnepenn. lydkvaliteten var ifølge de på standen "helt på topp" ;) hehe, ja det skal du få meg til å tro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...