Gå til innhold

Epox EP-8RDA6+pro minnekonfigurasjon

JKJK

Anbefalte innlegg

Hei.

Har dette gamle socket A hovedkortet:

http://www.epox.com.tw/eng/products_content.php?ps=235

Sliter med minnefeil, og har prøvd 2 forskjellige typer minnebrikker uten at det hjelper (memtest86 feiler samme faen hva jeg gjør). Så litt nermere på websiden til epox, og der står det følgende:

System Memory:

Three 184-pin DDR SDRAM DIMM sockets

Support single-sided or double-sided 2.5v DDR-266/333/400 DIMMs with dual channel architecture in 128/256/512Mb technologies

Support Asynchronous clocking mode between FSB and DIMM

Support up to 3 GB system memory

Jeg har (alltid) hatt 2stk 1GB brikker i... kan det være dette som er problemet, ettersom det står

Support single-sided or double-sided 2.5v DDR-266/333/400 DIMMs with dual channel architecture in 128/256/512Mb technologies
...?

Men samtidig, hvis så er tilfelle, så er det jo ikke mulig å få mer enn 1,5GB ram på 3 sloter hvis man bare kan bruke 512 brikker. Noen som har forklaring på dette?

Har tidligere prøvd disse brikkene uten hell..

Pr dags dato er det disse brikkene som står i. Har fått tips om at GEIL brikker er hugne på spenninga. Har prøvd å sette opp denne uten endring.

Har en XP 2500+ barton på kortet, multiplikatorklokket til 2800+ (har ikke noe å si om jeg setter cpu til standard hastighet).

Kan noen hjelpe? Er avhengig av at den gamle traveren holder med en stund til, gjerne uten minnefeil og bluescreens.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...