Gå til innhold

Hvor kristen er egentlig jula?


Anbefalte innlegg

Jeg tror datidens "hekser" var kvinner som kunne mye om urter, om naturen, og om vår historiske arv, og at de ble drept som følge av dette...

 

Utrolig synd at du ikke leste lenger enn du quotet. Da hadde du kanskje lært noe i dag. Fatter ikke at det er mulig å bli så blind av egen fortreffelighet som det du fremstår. Hvorfor i all verden svarer du ikke på argumentasjon i stedet for å la den forbigå i stillhet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utrolig synd at du ikke leste lenger enn du quotet. Da hadde du kanskje lært noe i dag. Fatter ikke at det er mulig å bli så blind av egen fortreffelighet som det du fremstår. Hvorfor i all verden svarer du ikke på argumentasjon i stedet for å la den forbigå i stillhet?

Fordi, som du selv sa så var det off topic...

Og husk at jeg quotet det eneste "spørsmålet" ditt (resten var jo din teori om den saken).

....og fordi jeg ikke egentlig har satt meg inn i historien om Anne Pedersdotter...

 

Men om du vil vite det så synes jeg fortsatt det er veldig merkelig at du kan fraskrive ansvaret fra kristendommen for den uretten som ble påført våre forfedre...

 

Enten du vil det eller ikke så er det kristendommen, og tilhengerne av denne som førte krigen. Jeg fatter ikke hvorfor du kommer rekende med en wikipedia tekst om at kirken ikke sto bak heksejakten...

 

Mulig den katolske kirke ikke var innblandet, hva vet jeg...

 

Som jeg har prøvd å si, jeg bryr meg ikke om hvem av dem som gjorde det, så lenge de arbeider ut fra den "kristne tro" så er de alle i samme bås....

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...