Gå til innhold

31GB ledig på ps3, hva er det som tar plass?

bennybanan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, nettop skaffet meg en PS3 40GB versjonen. Ser det bare er 31GB ledig, vet det ikke er nøyaktig 40GB, men 9GB forskjell på så lite var litt rart, så regner med det er noe innpå hdden som tar plass. Er det noe som går an å slette?

vel systemet tek nok opp litt plass..

eg har ikkje sjekka min ps3 60 gig...

men på x360 er kun 13 gig tilgjengelig av 20gb...

så det er nok normalt dessverre..

Lenke til kommentar

Husk at du aldri får like mye lagringsplass som det er oppgitt. En harddisk på f. eks 120GB kan f. eks vise seg å være på en rundt 110GB om man stapper den i PCen. (rett og slett fordi det er flere forskjellige systemer for å regne på antall GB)

Har selv en harddisk på 40GB, men den viser bare 31,5GB når den er nyformatert/partisjonert.

Lenke til kommentar
Husk at du aldri får like mye lagringsplass som det er oppgitt. En harddisk på f. eks 120GB kan f. eks vise seg å være på en rundt 110GB om man stapper den i PCen. (rett og slett fordi det er flere forskjellige systemer for å regne på antall GB)

Har selv en harddisk på 40GB, men den viser bare 31,5GB når den er nyformatert/partisjonert.

Er fullt klar over alt det der, men trodde ikke det kunne være så stor forskjell i så lav størrelse... Greit nok hvis det hadde vært en på over 100GB at det da forsvant noen, men ikke på 40GB.

Lenke til kommentar

trur eg hadde 55gb ledig plass på min ps3 når den var helt ny...kan godt hende eg tar feil her no..men eg meiner og hukse eg nett var innom system settings når eg starta den for første gang..då stod det 55gb..

tviler på att du finner noko og slette innpå der men..;)

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Er fullt klar over alt det der, men trodde ikke det kunne være så stor forskjell i så lav størrelse... Greit nok hvis det hadde vært en på over 100GB at det da forsvant noen, men ikke på 40GB.

ja, det skal ikke være SÅ stor forskjell på grunn av denne forskjellen i regnemåte, og jeg vet ikke hvorfor 40GB harddisken min bare ligger på 31,5GB. Noe annet må ligge bak. :ph34r:

Lenke til kommentar

Datamaskiner flest bruker at 1 GB = 1024 MB = 1024x1024 KB = 1024x1024x1024 B, mens harddiskprodusenter bruker 1 GB = 1000 MB osv. Tar man hensyn til dette sitter du igjen med 37,25 GB. Så tipper jeg Sony har reservert resten (ca 6 GB) til operativsystem o.l.

Lenke til kommentar
Hahaha, seriøst? Det blir rett og slett litt for dumt :p Men men, sony er sony.

ikke sony som lager harddiskene =)

Det er Sony som velger hvilke disker maskinen skal støtte.

Altså, når det gjelder HDD :p

men så gjelder dette alle type hardisker =P

Lenke til kommentar

uvitende :) Irrelevant å ta Sony inn dette problemet, Sony har INGEN TING med saken å gjøre. Harddisk er harddisk er mer riktig å si, 250gb betyr ikke at det er 250gib

Lenke til kommentar

uvitende :) Irrelevant å ta Sony inn dette problemet, Sony har INGEN TING med saken å gjøre. Harddisk er harddisk er mer riktig å si, 250gb betyr ikke at det er 250gib

250gb har forsåvidt ingen mening, ingen prefikser som har liten g som symbol. b står normalt for bit. 250GB derimot betyr 250 gigabyte. :)

Lenke til kommentar

Det er da ikke Sony sin feil at en harddisk ikke har all den lagringskapasiteten de sier den skal ha, det er harddiskprodusenten sin feil. Jeg kjøpte en 320GB HDD fra WD, ånei søren, den var ikke større en 298GB :roll: You see? Det har noe med at en KB = 1024 og noe greier...

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...