Strofe Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 http://www.dagbladet.no/dinside/2007/12/04/520206.html Jeg har alltid stilt meg skeptisk til disse Colgate-reklamene. Er det ikke også slik at Colgate inneholder det farlige stoffet triklosan? Lenke til kommentar
eught Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Det er ikke alle tannkremene til Colgate som inneholder triclosan. Det er vel også andre produsenter som har tannkremer som inneholder dette stoffet (om de ikke har blitt pålagt å fjerne det). Triclosan er ikke farlig i seg selv, men det kan føre til at det utvikles bakterier som er resistente til flere typer antibiotika (ettersom triclosan er et anti-bakterielt stoff). Jeg synes det er greit at de avslutter dette samarbeidet, ettersom det sikkert er en del folk som faktisk tror på at tannlegene anbefaler Colgate fremfor andre merker. Personlig benytter jeg Colgate (karies kontroll), ettersom det utvilsomt er den som smaker best. Jeg har prøvd mange forskjellige tannkremer, og jeg synes at smaken er den eneste forskjellen. Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Du bruker en av de med triclosan? Jeg sluttet å kjøpe Colgate da jeg hørte at tannkremen inneholder dette stoffet. Nå går det i Aquarius. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg er også svært skeptisk til Colgate. Colgate har hatt søkelyset lenge nå både i Forbrukerinnspektørene på Nrk og andre fagblader. Grunnet de tannlegene i reklamen og at Norges tannlegeforbund anbefaler Colgate er at de har mottat ett lite honorar i følge FBI på Nrk. Jeg går for den gode gamle Norske Solidox heretter Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Personlig benytter jeg Colgate (karies kontroll), ettersom det utvilsomt er den som smaker best. Jeg har prøvd mange forskjellige tannkremer, og jeg synes at smaken er den eneste forskjellen. Eg er ikkje noko tannkremekspert, men eg ville ikkje valgt tannkrem ut frå kva som smakar best. Dei beste tannkremane kan være dei som ikkje smakar noko som helst. Det blir putta mykje unødvendig i tannkremen for at den skal smake godt. Zendium kjem eg til å bruke så lenge eg kan, den er stort sett smaklaus og utan såpe som er godt for tannkjøttet. Spesielt dei med munnsår (after) bør bruke Zendium. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Bra at Tannlegeforeningen tar avstand fra denne utidige sponsingen som er med på å føre forbrukerne bak lyset. De kutter jo også tyggis-sponsing samtidig. 'Alle' tror jo at Extra er en veldig 'sunn' tyggis, men det er den ikke. Den er akkurat lik som stort sett all annen sukkerfri tyggis. Forskjellen ligger i at de betalte Tannlegeforeningen en halv mill i året for å få 'godkjenning' og dermed kunne bruke foreningens logo i markedsføringen. Forkastelig egentlig, spør du meg - både fra tyggis/tannkremprodusentene, men kanskje mest av alt fra Tannlegeforeningen som lar seg kjøpe. Endret 4. desember 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Definitivt mest forkastelig av tannlegeforeningen. Lurer på om tannlegene også fikk betalt for å svare "ja" når pasientene spurte om Colgate var spesielt bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå