Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan selge klokker med gevinst?

khvm

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en bekjent, som driver aktivt kjøp og salg av klokker. Han spør ofte folk om de er interessert i å kjøpe klokke, for så å skaffe dem. Dette må han jo selvfølgelig gjøre med gevinst. Men det store spørsmålet er; Hvordan kan han kjøpe/skaffe dyre klokker som Tag Heuer, Rolex, Bulgari o.l (nye), for så å selge dem en gevinst?

De er jo helt klart ikke falske. Noen som har noen tips/erfaringer med dette? Kan man virkelig f.eks kjøpe klokker fra statene eller et annet land i verden så mye billigere enn i Norge, og samtidig da selge dem dyrere? Han må jo ha en kontakt?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min rolex fra Kina kostet meg 80 kroner, og den ser identisk ut for det utrente øyet.

Tvilsomt

Så om jeg selger den for 5-6000 så er det vel en ganske grei fortjeneste. :)

Joda, men det heter svindel på godt norsk, og er straffbart.

Lenke til kommentar

Rolex og de andre store er svært kresne når det gjelder distribusjonskanaler. Det er ikke bare å smekke sammen en nettbutikk og tro man får selge rolex-klokker.

Å selge falske varer vil jeg på det sterkeste advare mot. Det er særdeles ulovlig, og man kan ikke regne med å slippe unna. Driv lovlig eller finn en jobb :)

Lenke til kommentar

vet ikke om noen av disse klokkene produseres i Kina til vanlig. Det som jeg har hørt er at mange fabrikker i Kina som lager dyre merketing, produserer et eller flere ekstra opplag utover det de egentlig skal. Dermed sendes det ofte ut slike partier med helt ekte vare, men til en slikk og ingenting til sammenligning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...