khvm Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hei. Har en bekjent, som driver aktivt kjøp og salg av klokker. Han spør ofte folk om de er interessert i å kjøpe klokke, for så å skaffe dem. Dette må han jo selvfølgelig gjøre med gevinst. Men det store spørsmålet er; Hvordan kan han kjøpe/skaffe dyre klokker som Tag Heuer, Rolex, Bulgari o.l (nye), for så å selge dem en gevinst? De er jo helt klart ikke falske. Noen som har noen tips/erfaringer med dette? Kan man virkelig f.eks kjøpe klokker fra statene eller et annet land i verden så mye billigere enn i Norge, og samtidig da selge dem dyrere? Han må jo ha en kontakt? Takker for svar. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Kontakter i Kina, som alle andre som selger dyre merkevarer under disk i Norge Lenke til kommentar
khvm Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Ja, men da er det vel fake? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Min rolex fra Kina kostet meg 80 kroner, og den ser identisk ut for det utrente øyet. Så om jeg selger den for 5-6000 så er det vel en ganske grei fortjeneste. Endret 5. desember 2007 av Hille Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Min rolex fra Kina kostet meg 80 kroner, og den ser identisk ut for det utrente øyet. Tvilsomt Så om jeg selger den for 5-6000 så er det vel en ganske grei fortjeneste. Joda, men det heter svindel på godt norsk, og er straffbart. Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Rolex og de andre store er svært kresne når det gjelder distribusjonskanaler. Det er ikke bare å smekke sammen en nettbutikk og tro man får selge rolex-klokker. Å selge falske varer vil jeg på det sterkeste advare mot. Det er særdeles ulovlig, og man kan ikke regne med å slippe unna. Driv lovlig eller finn en jobb Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hvordan vet du at ikke de er falske? Går du bare ut fra det, eller kan han dokumentere det? Kinesiske kopier kan i noen tilfeller være veldig gode. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hvordan vet du at ikke de er falske? Går du bare ut fra det, eller kan han dokumentere det? Kinesiske kopier kan i noen tilfeller være veldig gode. Var det jeg prøvde å si tidligere i tråden. Var en jeg kjenner som hadde med seg klokken ti urmaker, og han ble overgidd over hvor bra kopi det egentlig var. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 vet ikke om noen av disse klokkene produseres i Kina til vanlig. Det som jeg har hørt er at mange fabrikker i Kina som lager dyre merketing, produserer et eller flere ekstra opplag utover det de egentlig skal. Dermed sendes det ofte ut slike partier med helt ekte vare, men til en slikk og ingenting til sammenligning. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Han trikser seg vel unna moms, lett å tjene flere tusenlapper da. Store marginer her, det er ikke akkurat stor konkurranse om å selge Rolex her i landet, og det SKAL være dyrt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå