HansHG Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hei Jeg har akkurat oppgradert maskinvaren min da dette var på høy tid. Det som er problemet er at maskin plutserlig slår seg av. Og når jeg booter så får jeg ei melding i oppstarten: "CPU is unworkable or has been changed. Please recheck - CPU SOFT MENU Press F1 to continue or DEL to enter BIOS" Hvis jeg trykker F1 går den inn i windows vista helt til den kutter igjen. Går jeg inn i BIOS og trykker save settings så får jeg ikke bootet den bare stopper i windows oppstarten, da må jeg resette cmos. Jeg har oppgradert det meste av hardwaren untatt min gode gamle chieftech PSU, kan det være den som roter til alt her ? Maskinvaren er som følger: Intel Q6600 Geil 2gb ddr2 800 MSI Radeon HD2600XT Samsung 500gb sata Abit IP35 Sony IDE dvd brenner 3år gammel Chieftech 400w PSU Lenke til kommentar
Gitaristen Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Prøv å sette RAM'en i skikkelig Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Prøv å sette RAM'en i skikkelig Kan det være det som forårsaker dette ? Jeg hadde problem med at de ikke satt ordentlig i sporet sitt ved første oppstart, men dyttet de bra inn da. Men jeg kan jo ta de ut en gang til og sette de skikkelig på plass en gang for alle hehe. Så du tror ikke at det er PSU som har for lite guffe ? Jeg regnet ut effekt forbruket på extremePSU før jeg kjøpte hardwaren og da skulle den egentlig holde. Lenke til kommentar
Gitaristen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Hehe... Men si ifra hvis det funka da! Endret 6. desember 2007 av Gitaristen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå