Bjornivar Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hei Jeg synes viftestøyen av maskinen min er vel overdreven, selv nå den ikke jobber. Har sjekket i cpu-z og der kjører den opp mot 2,4GHz konstant. Skal ikke den gire ned til lavere multiplier når den ikke jobber? Lenke til kommentar
carwash Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Min kjører på stort sett på laveste hastighet og jeg plages derfor mest med harddiskstøy når jeg er på lesesal. Vifta snurrer opp en gang i blant, men sjeldent veldig støyende. Kjører linux på maskina og har derfor ingen erfaringer med den i windows. Du har helt rett i at den skal klokke ned når den belastes lite. Kan det tenkes at du har noe som sitter og spiser cpu som du ikke vet om? Simen Lenke til kommentar
Bjornivar Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Nei det ser ikke slik ut, ser på prosessmåler at den ligger rundt 5 prosent, er det noe man må innstalere, eller skal det funke etter innstalasjon? Lenke til kommentar
araziel Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) For det første, girer den aldri ned? I så fall er det nok prosessordriver/powerscheme e.l i windows. Hvis ikke: Sjekk ut Notebook Hardware Control eller RMClock for å undervolte prosessor og/eller begrense vifte (google undervolting etc så har noen sikkert gode ideer for hva du kan teste på din prosessor), foretrekker NHC pga viftestyringsmulighetene selv, men den støttes ikke på alle pcer (sjekk forumene deres). Bruker NHC på min nc8000 som bråkte uansett om jeg hadde den låst på 600Mhz pga alt for lav toleranse på temp før vifta slo inn. Fikk volten ned ganske drastisk og økte tempen viften starter på til rundt 50 grader. Nå hører jeg bare harddisken Endret 9. desember 2007 av araziel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå