Expertgutt Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Hei Nå har Kadetten sovnet for godt og behovet for ny bruktbil har meldt seg for alvor. Jeg har behov for stasjonsvogn, og vil ha noe som ikke faller sammen. Og når deg gjør det er det greit at det er enkelt å skru på. Har en Mitsubishi Lancer stasjonsvog 96 1,6 glxii som har gått 170000 i siktet. Den skal på Eukontroll i januar (kan gjøres av selger) og går for ca 25000. Noen som har noe å si om denne modellen? Fatter hadde en 87 Galant som gjorde 3700000 før den sa takk for seg så har på en måte litt trua på Mitsubishi Takker for alle svar! Runar Endret 4. desember 2007 av Expertgutt Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 sett på opel omega? mye fine biler der til billig penge har selv en 89 omega glx som har dratt 500000 nå og går som ei klokke enda... på finn ligger det mange stvogn.. men flesteparten er automat... fattern har 97 2,5l vg cd den ha kosta knapt 3-4 tusen på 5 år å vedlikeholde... Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Be selger om å stå for eu-kontroll nå, så veit du at du ikke går på en smell i januar. Lenke til kommentar
Expertgutt Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Er mest interessert i japse egentlig...litt lei Opel nå Selgerne kan fikse Eu ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Har skrudd en del på Mitsubishi Carisma rundt den årsmodellen grunnet gearkassa.. Denne er produsert av renault.. sjekk det før du kjøper Lenke til kommentar
Revi Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Lancer 96 mod er en bra bil! I allefall teknisk sett. Har selv hatt 2 Lancere, en 98 mod stv og en 96 mod sedan. Aldri trøbbel med de bilene. Mine foreldre har hatt en 96 mod 4wd siden den var ny, aldri trøbbel. Når det kommer til komfort og sikkerhet, så er kanskje bildet litt anderledes, men sammenlignet med andre biler fra samme år, så er de nok ikke så helt ille. Rust skal heller ikke være noe problem. 1,6 literen har 113 HK og går bra. Så vidt meg bekjent så ble lanceren aldri produsert i samme fabrikk som Carisma, og jeg tror heller ikke gearkassen er like i disse bilene, slik at de problemene som Carismaen var befengt med har jeg aldri hørt om på Lancer. Lancer er etter min mening noe av det beste Mitsubishi har produsert, så hvis bilen er bra vedlikeholdt og har vært noenlunde fulgt med servicer, så løper du nok ingen stor risiko ved å kjøpe en slik. Lykke til! Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Er ikke mye renault på en 96 mod mitsubishi. Skrudde på en nylig og den hadde ikke renault kasse.(du ser det på venstre indre drivakselmansjett) Helt klart en god bil. Styr unna 4hjulstrekkeren pga dyre deler og lange ventetider. Hvis noen hadde anbefalt meg en omega istedenfor lancer hadde jeg ledd dem høyt opp i trynet! Omega har aldri vært en god bil i mine øyne og jeg har jobba på opel. Hvis den kun har kosta deg 3-4 lapper de site årene hadde jeg solgt den fort! Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Nei, du må aldri finne på og kjøpe en Omega. Der har du crap. Kjøper du en Lancer så har du nok bil i noen år til såfremst den ikke er kjørt til døde eller at rusten har tatt den. En EU kontroll før du kjøper kan lønne seg (evnt en NAF-test). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg skulle personlig heller hatt en omega enn lancer pga kjørekomfort og bakhjulstrekk, omega er også en mye større bil. Vectra eller Astra blir vel i samme størrelse, men dem er jo forhjulsdrevne igjen da... Men nå skrur jeg selv å opel deler er billige så... Jeg ville ikke kjøpt en vanlig lancer (kjøper ikke forhjulstrekkere) men en 4x4 som nevnt over kunne vert mer interesant. Ble utrulig negativ til Mitsubishi da jeg så den store Renault logoen på gearkassa på carisma gen 1. Det forklarer mye av gearkasse trøbbelet som Mitsubishi har hatt i lengre tid Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Nå er det jo uvesentlig hva slags girkasse som sitter i Carisma da det er en Lancer det er snakk om her. Jeg har en 95-modell som har gått 290 000 km, og den funker like fint ennå både hva gjelder girkasse og motor. Det eneste jeg har å utsette på den er dårlig komfort og elendig kollisjonssikkerhet. Men det er jo tross alt en billigbil da. Sjekk for rust og be selger ta EU-kontrollen så du er på den sikre siden. Hvis det er i orden har du en bil som bør holde i hvert fall 100 000 km til bare du behandler den pent. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Har skrudd en del på Mitsubishi Carisma rundt den årsmodellen grunnet gearkassa.. Denne er produsert av renault.. sjekk det før du kjøper ? Volvo v40 er bygd på Carisma, men mulig renault er inni bilde og men det har jeg ikke hørt før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå