Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slakk og "giddaløs", skjer?

Mr. Bojangles

Anbefalte innlegg

For tiden er jeg utrolig giddaløs. Jeg er ikke deppa eller noe slikt, men jeg gidder bare ikke noe. F.eks. er ting som vanligvis er gøy, f.eks. være med kamerater; skru bil i garasjen og andre ting som egentlig ikke er noe fysisk anstrengende og egentlig er gøy, et utrolig ork. Jeg gidder rett og slett ikke.

Jeg kan sette meg i sofaen etter skolen, og så tenker jeg at jeg skal stikke ut en tur - men så blir det ikke noe av fordi jeg bare drøyer det i det uendelige. Eller jeg kan sette meg ned foran PC-en for å gjøre lekser, men bare utsette det og utsette det og bare sitte å høre musikk og surfe.

Jeg sover rundt 6,5-7 timer hver natt, og ofte etter skolen.

Hva kan det være? Noe jeg ikke fpr i meg i kosten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan nok ha noe å si med vintertiden, ja :p

Blir sånn selv også, iblant.

Men har du forandret noe på kostholdet? For noen måneder siden var jeg også slapp hele tiden, men det var da jeg levde på typisk "boksemat" som spaghetti ala capri, og annen hybelmat.

Men nå er det slutt på det :)

Lenke til kommentar

Du sover litt for lite vil jeg mene på. Hva med å prøve å sove 8-8,5 timer om natten ? Kanskje du er en av de personene som trenger mere søvn for å fungere på topp på dagen. Prøv også å spis litt fargerik frukt om jeg kan kalle det det ? Appelsiner o.l . Det hjelper hvertfall på mitt humør.

Lenke til kommentar
Du sover litt for lite vil jeg mene på. Hva med å prøve å sove 8-8,5 timer om natten ? Kanskje du er en av de personene som trenger mere søvn for å fungere på topp på dagen. Prøv også å spis litt fargerik frukt om jeg kan kalle det det ? Appelsiner o.l . Det hjelper hvertfall på mitt humør.

Jo, kanskje - men har liksom alltid sovet 5-6 timer hver natt, og det er ikke før de siste månedene jeg har merket dette. Kan prøve å sove litt mer, kanskje legge meg nå? Skal opp kl. 7. :cool:

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere så hjelper det mye å begynne å trene. Den vanskeligste delen er jo å begynne å trene da.. Det er jo ikke så lett når man først er blitt sånn. Men kjøp et par håndmanualer, og ta noen armhevinger for dagen. Da blir det mer liv!

Er selv i en slakk og giddaløs periode nå, har vært det en stund. Jeg vet at om jeg begynner å trene igjen så blir det mye bedre, men jeg gidder aldri og utsetter det alltid til "imorgen" :p

Sett på noe musikk som får liv i deg, det hjelper enten du skal trene eller bare vil være litt mindre giddaløs mens du sitter foran dataen. Jeg har f.eks lyst til å spille lotro nå, men gidder ikke starte det.

Menmen, det ordner seg imorgen. For da skal jeg begynne å trene igjen :)

Lenke til kommentar

Godt at jeg ikke er den eneste som har det sånn. Trente mye helt inn til sommerferien, men nå er jeg slapp som pokker. Får aldri sove på nattestid heller.. noe som går utover både skole og skolearbeid :(

Er 17 og går andreåret på videregående hvis noen måtte lure.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...