Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstegangskjøp bil, opp til 30k

ventura87

Anbefalte innlegg

Heisann, er i gang med å se meg rundt etter min første bil, endelig :)

Har tenkt litt på dette og vil jo selvsagt gjøre et så godt kjøp som mulig. Prisklassen jeg har tenkt ligger i 20-30k klassen, og her må jeg selvfølgelig kjøpe en litt gammel sliter. Saken er den at jeg har liten/ingen peiling på hva som er bra av gamle "slitere", hva som faktisk henger sammen etter x antall km på veien.

Jeg spør ikke nødvendigvis bare etter linker til finn.no på ok biler, men litt etter hvilke merker jeg bør se etter og hva jeg bør styre unna som førstegangskjøper med liten bilerfaring. Har letet litt på finn.no og må si jeg liker eldre VW Golf, mange av disse ligger også i en prisklasse som passer meg. Er eldre golfer smart å satse på? Eller graver jeg min egen grav? Er jo som gutter flest opptatt av raske biler osv, så er et stort pluss med litt guff i motoren, men er ikke ett absolutt krav. Andre ting jeg ser som interessante egenskaper er lavest mulig ant.km og forsikringspremie.

Er klar over at dette er høye krav for en bil i denne prisklassen, men er generelt ute etter noe som er av en viss kvalitet som gjerne sparker litt fra seg.

Endret av ventura87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke andre krav har du å komme med annet enn prisen? Er kollisjonssikkerhet viktig? Størrelse? Motorstørrelse?

Forresten, hvorfor ikke opprette en ny tråd noe lignende "Førstegangskjøp opp til 50.000 kr" da det har dukket opp mange slike tråder her de siste dagene, der de fleste ser etter biler i 20-50k kroners klassen? :)

Lenke til kommentar

Jeg sier som jeg alltid gjør, kjøp deg en Volvo. Om du synes 240 er grisestygg, så se på 740. Finn deg et bilde av en 740 og se på det noen ganger om dagen.

De går jo noenlunde greit om du kjøper en med 136 hesters motoren. Min har 116 og går jo greit den og, selv om jeg ikke kjører fra så mange :p Men vil nok tro jeg fliser fra gamle golfer.

Man får jo turbo versjoner og, men de koster vel flesk å forsikre.

Ellers så er jo Volvo sikre biler, og de faller ikke fra hverandre etter noen år akkurat.

Til 25-30k kan du få en veldig fin og velholdt gammel volvo :)

Bakhjulstrekk er jo kjekt også. Fin følelse å mestre sladding!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...