Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

detter ut fra nettverket hvert 15minutt

Anbefalte innlegg

Lurer på hvorfor jeg faller ut fra internettet nøyaktig hvert 15 minutt?

Routeren jeg bruker er en Cnet CWA-854. Bruker ett speedtouch modem fra telenor. Jeg har min pc på kabel, mens de to andre bærbare pcene er trådløs.

Jeg faller ut fra internett hvert 15minutt når jeg spiller feks. bf2142. msn logger seg på nytt hvert 15 minutt også.. hva er gale?

samme skjer med de bærbare som er trådløs.

har ikke innstalert noe som helst på noen av pcene av noe slag. må den settes opp? hvordan i så fall?

http://review.zdnet.com/wireless-access-po...719.html?tag=ut

Endret av Rambo82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må som regel sette opp ruteren for å få wlan stabilt.. kommer inn på ruteren ved å skrive ip adressen din i en nettleser...

veit du ikke hva ip adressen din er?:

start - kjør- skriv CMD og enter får opp svart boks: skriv ipconfig og så enter og så skriver du adressen du får inn i feks IE...

Lenke til kommentar

Det første å teste er om problemet ligger på din linje ut mot nettet, eller om det er et lokalt problem.

Koble en PC direkte på spedtouchen (uton din trådløse ruter), og enten test over en lengre periode, eller bruk pinglogging for å avgjøre om problemet fremdeles blir værende da, eller forsvinner.

Om problemet ikke forsvinner, kontakt din ISP for hjelp.

O problemet forsvinner er det sansynlgvis noe tull på din trådløsruter. Jeg vilel annbefalt å resette den og se om det hjelper.

-Stigma

Lenke til kommentar
Det første å teste er om problemet ligger på din linje ut mot nettet, eller om det er et lokalt problem.

Koble en PC direkte på spedtouchen (uton din trådløse ruter), og enten test over en lengre periode, eller bruk pinglogging for å avgjøre om problemet fremdeles blir værende da, eller forsvinner.

Om problemet ikke forsvinner, kontakt din ISP for hjelp.

O problemet forsvinner er det sansynlgvis noe tull på din trådløsruter. Jeg vilel annbefalt å resette den og se om det hjelper.

-Stigma

fungerer 100% når jeg har min pc direkte på speedtouchen. skal prøve med det wlan settingen som ble nevnt her

Lenke til kommentar

tok og "disablet" brannmur og dhcp inne på cnet ruteren.. er det ikke innebygget ruter i telenor modemet? tror det er disse to som kræsjer med hverandre. fant ut at dhcp deler ut ip adresser og kansje det er det som gjorde at jeg falt ut hvert 15minutt siden telenor modemet også deler ut ip`er.

"disablet" dhcp "acts as a server" eller ka pokker det stod. trenger jeg statisk ip nå ,eller fikser telenor modemet alt nå hver gang av seg selv?

Ser ut som jeg ble kvitt denne "twin router" buggen her nå i alle fall..

Lenke til kommentar

hvis du kobler den routeren fra telenor sammen med den trådløse via porter merket lan (ikke internet) samt slå av dhcp i den trådløse routeren vil den trådløse routeren fungere som en switch og routeren fra telenor har kontroll over all iptildeling i nettverket.

så ja, du er blitt kvitt "twin router" problemet ..

Endret av texaco
Lenke til kommentar
hvis du kobler den routeren fra telenor sammen med den trådløse via porter merket lan (ikke internet) samt slå av dhcp i den trådløse routeren vil den trådløse routeren fungere som en switch og routeren fra telenor har kontroll over all iptildeling i nettverket.

så ja, du er blitt kvitt "twin router" problemet ..

ok skal prøve det.. telenor modem uttak til lan port 1 på cnet ruter, og koble min pc på port nr 2. og la Wan(internet) porten på cnet ruteren stå urørt, og koble ut dhcp på cnet ruter. Får håpe dette virker da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...