Q.bat Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Får jeg kjørt AMD XP 1800 socket-a prosessor på et socket-423 hovedkort??? Det passer... jeg skal finne ut om cpu'en min har godt og har et socket-423 hovedkort... Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Håper det ikke er seriøst ment Men for å svare seriøst: nei, det går nok ikke. Andy Lenke til kommentar
Q.bat Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Nei? Why not? sitter en amd xp 2400 i socket-423 hovedkortet fra før av.... socket-a prosessoren passer fint Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Tror nok du tar litt feil der. En XP CPU er socket-A eller 462. Det vil si at den har 462 "pinner" som skal ned i socketen. En socket 423 har som navnet tilsier 423 hull til CPU'en. En socket-A CPU skal dermed ikke fysisk være mulig å innstalere i et socket 423 kort. En 423 socket er forøvrig beregnet for første generasjon Pentium 4. Andy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå