Gå til innhold

overføre video fra digitalkamera til pc

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt panasonic nvgs230 og filmer ved bruk av mini-dv kassett. Prøvde å overføre filmklippene til pc ved bruk av den medfølgende usb kabelen, det gikk ikke. Er det slik at ved overføring til pc når en bruker dv kassett må ha en dv-usb kabel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp kjøpt panasonic nvgs230 og filmer ved bruk av mini-dv kassett. Prøvde å overføre filmklippene til pc ved bruk av den medfølgende usb kabelen, det gikk ikke. Er det slik at ved overføring til pc når en bruker dv kassett må ha en dv-usb kabel?

Tror ikke du trenger noen dv-usb kabel. Jeg har en Sony DCR-HC42E om tar opp på Mini-Dv, og jeg har overført filmklipp fra kameraet, til PC med usb kabelen som fulgte med min Canon EOS 350D uten problemer.

Tror du bør avinstallere driveren til kameraet, lese instruksjonsboken, og prøve på nytt :)

Lenke til kommentar

Det anbefales at man bruker Firewire for overføring av video til PC, med tanke på kvalitet og stabilitet.

Du KAN bruke USB, men da blir kvaliteten dårlig, og du må muligens installere noen ekstra drivere. Panasonic er vel de eneste som overfører med USB i god kvalitet, men du risikerer svarte frames i mindre eller større grad, på grunn av dårlig stabilitet.

Det er forøvrig ikke noe som heter DV-USB kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...