Gå til innhold

Bærbar til skolebruk 6000+-


Leffsa

Anbefalte innlegg

Yes. Tenker nå på å skaffe meg en bærbar maskin, som i hovedsak skal brukes til skole, internett, msn og de greian der. Spill gjør jeg vel i hovedsak på stasjonær, men gjør ikke noe om den fortsatt kan kjøre spill som cs 1.6 på nub-lan.

 

Jeg har sett litt rundt, og har hvertfall lyst på en pc med 2gig Ram, liker det :D Hittil har jeg kommet frem til denne. Den ene er da med vista, noe jeg helst ungår, av den grunn at jeg rett og slett ikke liker det :p

Den har også Intel Core 2 Duo, noe som heller ikke er så værst.

 

Ellers, så lurer jeg på om noen andre klarer å finne en bærbar som har fine specs til 6000+-

 

Jeg har enda ikke så stor bruk for maskinen, men etter juleferien tenker jeg det skulle passe bedre.

 

Og et spørsmål til, noen som vet om bærbare pcer blir merkbart billigere etter jul? Pcer faller jo i pris hele tiden, men om det er noen stor prisforskjell etter jul?

 

(: Det var alt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hilo igjen. Har ikke sett så mye på bærbare i det siste, men på Multicom så jeg et dagstilbud idag: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...62%3bc%3a100561

 

Her har jeg da endra litt på den. Men da lurer jeg på en ting: Hvofor er det billigere med 1x2GB RAM, enn 2x1GB RAM? Er det bedre ytelse når det er flere RAM kort?

 

Det står da mellom den PCen som kun er idag, eller denne: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=93676#

 

Men er det betydelig mindre ytelse i Intel Pentium Dual Core ?

 

Den fra Multicom hadde da mindre skjerm, virker med portabel, og et par andre spesifikasjoner jeg likte. Syns den ser penest ut også, siden priser er relativt lik, så ser jeg ikke det som noe dårlig kjøp. Men har som sagt ikke så mye peil på dette.

 

(: takker for raskt svar

 

Edit: Nå er det da ikke inkludert OS på den fra Multicom

Endret av sonderLef
Lenke til kommentar

Er ikke den største eksperten på ram, men 2gigsbrikkene er dyrere, men gir ikke nødvendigvis mer ytelse. Fordelen er at du får plass til mer ram med dem. Når du velger to like rambrikker gir dette noen prosent (rundt 5%) mer ytelse enn når man bare har én stor ( vet ikke om dette gjelder for 2gigs, men det er ihvertfall regelen ellers). Bemerk gjerne om jeg prater skit her nå.

 

Ytelsesforskjellen er kanskje ikke enorm med vanlig bruk, men jeg regner med at du kjenner forskjell om du bruker kraftigere applikasjoner, photoshop etc.

 

Jeg ville valgt Muliticommaskina. Bedre prosessor, bedre batteri og ser jaggu meg bedre ut også synes jeg. Dette opphever prisforskjellen ved å legge til os.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...