Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig signal med trådløst i kjelleren

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg har dårlig signal med det trådløse nettet nede i kjelleren. Routeren står i førsteetasje.

Jeg lurer på om det finnes noe som kan forsterke signalet, som et mellomledd/bindeledd. Som gjør at nettet er mer stabilt og raskere. Kom gjerne med konkrete eksempler.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo. Jeg har dårlig signal med det trådløse nettet nede i kjelleren. Routeren står i førsteetasje.

Jeg lurer på om det finnes noe som kan forsterke signalet, som et mellomledd/bindeledd. Som gjør at nettet er mer stabilt og raskere. Kom gjerne med konkrete eksempler.

Takk for svar!

Du får anntenneforsterkere ja.

Se på Prisguiden, der har dem det.

Hva slags router har du?

Lenke til kommentar

Jeg har to forslag. Gå til innkjøp av en repeater som du setter i mellom routeren og datamaskinen som forsterker signalet. Sette den trådløse antennen din inni en pringles boks som du lager en directional antenne av som peker mot routeren. Dette vil garantert forsterke signalet. Lykke til :)

Endret av alec1
Lenke til kommentar
Greit nok det. Sliter litt med stabilitet osv. Har prøvd med 20 meter USB-kabel :p Hehe. Men det er jo ikke så praktisk. Men er det vanskelig å konfigurere den eller?

Hehe nei. Det kan jeg skjønne. Vanskelig..tja. Du må jo først koble den til pcen da, med nettverkskabel. Sette statisk ip og lignende.

Men alt står veldig bra forklart i bruksanvisningen og på nett. Men ha litt tålmodighet, jeg slet litt første gangen. Men nå er ikke jeg noe dataekspert. Så klarer jeg, så klarer du :)

Lenke til kommentar
Kan det bli bedre linje med den?

Hvis du mener raskere..så nei. Den "kaster" bare signalet videre slik at du får bedre signal over lengre avstander. En god regel er at den skal ha minimum 50% av det originale signalet.

Stusset litt her. Betyr det at den boksen stjeler 50 % av signalet, eller at den forsterker signalet med 50 %?

Lenke til kommentar
Bruk homeplug (LAN over strømnettet) så slipper du svake signaler pga vegger og gulv.

https://prisguiden.no/fritekst_sok....mp;search=S%F8k

Hva med dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=60065 ?

Ser bra ut, eller hva? Det er vel bare å ha en kabel mellom den ene og i routeren. Så må man ha den andre ved PCen, og kabel mellom den og PCen?

Endret av Mathias89
Lenke til kommentar
Kan det bli bedre linje med den?

Hvis du mener raskere..så nei. Den "kaster" bare signalet videre slik at du får bedre signal over lengre avstander. En god regel er at den skal ha minimum 50% av det originale signalet.

Stusset litt her. Betyr det at den boksen stjeler 50 % av signalet, eller at den forsterker signalet med 50 %?

Den stjeler i den forstand at den må ha sann ca 50 % for å sende videre, ellers vil du oppleve dårlig signal hvis den bare får f.eks 10%. Da står den for langt unna routeren din, må bare prøve seg litt fram og se hvor godt signal du får. Hvor mange meter den skal\kan stå unna vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...