Gå til innhold

LCD tv, 40-42", ca 12.000kr

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en ny tv, en LCD (skal være lcd), ca 40-42" og den skal være full HD.

Skal brukes til følgende:

PC

Xbox 360 (uten HDMI dessverre, men skal kanskje kjøpe hvis jeg får solgt den gamle)

Film

TV (får HD-dekoder om en liten måned, med pakke fra canal digital)

Hvilken tv vil dere anbefale som kan passe disse kriteriene?

Liker Sony og Samsung, men har sett på Philips og Toshiba også.

Skal ikke ha Tatung sin eller andre ukjente merker. Vil ha et merke som jeg kjenner til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mitt råd: hold deg langt unna philips! jobber i elektrobutikk og philips tvene kommer som regel tilbake...

anbefaler enten samsung eller panasonic de har bra tver..

samsungs m8 serie er bra... men blir snart tatt over av den nye f8 serien.. som blir en del bedre lyd og sort-messig sett...

Lenke til kommentar
mitt råd: hold deg langt unna philips! jobber i elektrobutikk og philips tvene kommer som regel tilbake...

anbefaler enten samsung eller panasonic de har bra tver..

samsungs m8 serie er bra... men blir snart tatt over av den nye f8 serien.. som blir en del bedre lyd og sort-messig sett...

Greit, da dropper vi Philips.

Etter det jeg har sett på nå står egentlig valget mellom 3 tv'er syns jeg:

Sony W2000

Samsung LE86/87 (er jo samme tv sant? bare litt forksjellig utvendig desing)

Toshiba X3030D

Hvilken av disse er best? Det er egentlig det jeg lurer mest på nå. Tatt mine bruksområder i betrakning...

Lenke til kommentar
jeg hadde tatt samsungen... fine tver enkle menyer og god pris... forskjellen på 86 og 87 er at 87 har en fet sølvkant nederst...

og samsungen har 3 hdmi kontakter!

Ja, har kanskje mest lyst på samsungen, men den er jo en del dyrere enn sony'en. Kan få W2000 til 11.000kr + porto, mens Samsungen får jeg kun fra netonnet til 11.500k. Skal den kjøpes hos netshop/MPX er den 13.500.

Noen som har erfaring med netonnet? Er det side man kan stole på?

Også er det en annen ting, du som jobber i el-butikk. Vil expert/elkjøp klare å matche disse prisene under nyttårssalg? Burde jeg vente til over nyttår? Vil netshop og de sette ned prisene?

Lenke til kommentar

Har meget god kjennskap til netonnet.no, og de er til å stole på. Har selv + at jeg kjenner folk som har bestilt derfra et par ganger uten problemer, selv ved retur av varer. Prisene du ser på netonnet er den prisen du betaler. Ikke noe ekstrakostander og sånt. NB: Bestiller du fra netonnet, og når varen ankommer Norge, så husk å ringe til Tollpost for å sjekke om de har fått med seg telefonnr ditt for levering! Av en eller annen grunn, så roter Tollpost vekk telefonnummer...

Ta en titt på LG 37LY95..? 37", men du får mye for pengene... For all del, 40" M86/87 er et godt valg, men det er så mange som opplever å få sin Samsung med manglende kabler, uoppdaterte firmware og andre småfeil.

Lenke til kommentar

Vet det, Samsung har hatt en del feil på dem, er dessverre klar over det.

Men jeg har fått tips om LG 42PFL7772D.

Noen som har erfaringer med dene?

Den er meget dyr, koster 17.000 hos expert, men har ikke klart å finne den noen andre steder, og føler at jeg kan få den billigere på nettet eller andre steder, men finner den ingen steder.

Men er det noen andre Philips tv'er som er like gode?

Bildet på den jeg så på, var fantastisk mye bedre enn på samsung og sony sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...