Gå til innhold

northQ Giant 850W

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maskinen din vil dra rundt 380-400W maks, derfor tror jeg du heller bør se deg om etter en god 620-650W et monster på nærmere en kW

Dessuten, om vil ha noe håp om en stillegående maskin, så bør du se deg om etter et annet kabinett, f.eks. et Antec P182, og en Thermalright Ultra 120 Extreme cpukjøler med en grei vifte

Tviler dessuten på at du får mye bruk for 8800GTX SLI på en såpass lavoppløst skjerm som en 22" med 1680x1050, men det er ditt valg :) Jeg ville valgt et 8800GT kort, som er DX10.1-kompatibelt, og heller fått tak i ett til ved behov (større skjerm / råere spill).

Strømforbruket vil også falle til ca 250W om du dropper SLI på 8800GTX, og enda litt lavere om du velger 8800GT.

Edit: Vær også oppmerksom på at det ikke er helt uproblematisk å klokke en Q6600 på nvidia-hovedkort.

Endret av Wibla
Lenke til kommentar

wibla har noen gode poenger her. sli 8800gtx på en 22" er bortkasta. dessuten er det et nytt GTS 512mb kort på vei nå i desember som yter bedre enn GTX, prisen er ca 2500,-

antec 900 er også et kabinett som er lurt å ta en kikk på, hardware har testa det. fikk best i test.

men dersom oppsettet ditt ikke endrer seg, så ville jeg kjøpt en corsair TX650 eller 750. corsair lager noen av de beste psuene som er å få tak i om dagen.

Lenke til kommentar

Vel.. angående PSU så sier jo stort sett alle at EN enkel 8800GTX helst vil ha en PSU over 500W..

Og hva er problemet med klokking på nvidia brikkesett?

Er det noen andre brikkesett enn Nvidia sitt som kan kjøre SLI da?

Og stillegående maskin er ikke noe problem.. jeg spiller høy musikk :)

Lenke til kommentar

EVGA sitt 680i-baserte hovedkort skal takle quad core.

Angående PSU sier "stort sett alle" mye piss da de ikke har peil, men bare følger strømmen.

Å bygge en greit stillegående maskin krever 10 ekstra kalorier og en hundrings eller tre i riktige deler når man bygger, noe som det imho er verdt.

Det er heller ikke særlig sunt å spille høy musikk 24/7, men jeg bør vel ikke si noe som har anlegg til 30k kobla til pcen... :D

Edit:

Forøvrig er det i min ikke så beskjedne mening bare tull å kjøpe 2 8800GTX nå.

8800GT matcher GTX på endel benchmarks og i generell ytelse, og klokker man de så går de forbi, hva er da vitsen med å kjøpe GTX?

Nye GTS korta som kommer snart som også er basert på G92 vil bli hakket raskere igjen.

Verdt å tenke på.

Endret av Wibla
Lenke til kommentar
Angående PSU sier "stort sett alle" mye piss da de ikke har peil, men bare følger strømmen.

vet ikke om du referte til innlegget mitt når du sa det der, men et tips kan jo være å formulere seg litt mer nøytralt framfor å nesten direkte slenge dritt om andre sine meninger.

når det er sagt så har jeg opparbeida meg litt erfaring med psu'er de siste åra, har testa mist, hiper, corsair, chieftec, northq, ocz, qtec (fy for no dritt), bzerk og muligens et par merker til som jeg ikke kommer på i farta.

har vel ikke blitt noen guru akkurat, men litt kan jeg nå da :p

har vel vært fornøyd med de fleste i forhold til bruk og pris, men corsair står fram som den mest solide av disse.

har selv akkurat kjøpt to mist 500 wattere, men de skal angres på da komplett plutselig satte ned prisen på HX 620 wattern til 899 for noen dager sia.

misten er bra den, men jeg fant ut (etter at de var bestillt sef :roll:) at de har valgt noen litt mindre bra kondensatorere. så da når corsairen er blitt billigere så blir det en eller to sånne istede. vet det er overkill for systemet mitt, men liker å ta i litt selv. pleier dog ikke å anbefale for mye overkill til andre, litt avhengig av bruk.

jeg sier ikke at northq er et dårlig valg, men jeg mener bestemt at en HX 620 eller en TX 650 skal holde i lange baner til dette oppsettet.

jeg ser du selv har en corsair, så jeg lurer på hva du mener om den.

Lenke til kommentar

Det var definitivt ikke rettet mot deg, Spirre :)

Jeg styrer unna hiper, northq, qtec og bzerk pga. mye dårlig erfaring, støynivå og sånne ting. Mist har hatt litt problemer med dårlige kondensatorer, men har vært rimelig bra lell.

Bruker og anbefaler jevnt over Corsair for "skikklige" oppsett, og Fortron/Source for billigmaskiner (low-end amd o.l.), ikke fått noen klager på det enda.

Min mening er at det lønner seg å legge noen ekstra kroner i et skikkelig PSU fra en kjent leverandør når man først bygger ny pc, og samtidig velge et bra kabinett, så blir det atskillig mindre knot iløpet av levetiden til maskinen.

Har en Enlight 230W med noisekiller i gw'en, denne er sikkert 8 år gammel og funker like fint enda :) (P3-933 og litt diverse)

Jeg har faktisk KUN gode erfaringer med Corsair (2 av 2 bra som jeg har selv, og flere kolleger og bekjente som også er fornøyde, over 10 maskiner totalt som har blitt bygget iløpet av de siste 7-8 månedene)

Den bråker lite, gir meget stabile spenninger, og blir knapt varm.

Jeg kunne f.eks. klokke oppsettet mitt til 3GHz så fort jeg lempa ut Hiper psuet og putta inn Corsair, og så til 3.2 med ny ram (geil-brikkene jeg hadde var dårlige...). nådde kun 2.7 ustabile GHz med hiper psu.

Edit:

Jeg ble faktisk litt overrasket da maskina mi kun skal dra 200W ved stock spenninger og klokk, hadde forventet at det var nærmere 300-350W hvertfall, men da tok jeg feil... Kanskje ikke så rart at psuet ikke gjør så mye ut av seg... :)

Endret av Wibla
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg fått Giant Connector 850W i boks. pakket den ut og den ser mean ut ^^

MEN : Følger ikke kabelen som går fra stikkontakta til PSUen med? og jeg så på alle koblingene så så jeg at 20/24pin ATX kabelen manglet en metalldings inni en av "pinene" om jeg kan kalle det det. Skal laste opp bilde så fort som mulig. Ble jævlig bekymret nå :(

EDIT 1 : Ser nå at hele ledningen som skulle vært der mangler. Er det sånn det skal være eller har jeg fått en 19/23 pin feilprodusert strømforsyning?

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...