Zarachas Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 En pc til 9- 12k kan jo inneholde et 8800gt kort pluss en samsung spinpoint 500 gb, samt et helt ok hovedkort til rundt 1500 kr, pluss en e6850 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Skjermkort-tabellen er ikke oppdatert den siste måneden og har dermed ikke fått med seg Radeon HD 38-serien. Det vil nok plassere seg godt oppe på mest-for-pengene-lista sammen med geforce 8800GT og 8600GT. Ellers så slår det meg at trådstarter ikke har sagt hva han skal bruke PCen til. Jo mer spesifikk man er på det jo mer kan rådene tilpasses ditt bruk. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 PCen skal brukes mest til jobbing, og litt video etc. Er greit med litt 3D ytelse allikevel (beryl etc). Husk at jeg beregner 2 store LCD skjermer med grei kvalitet i prisen, er vel 22" som er mest kurant nå. Takker for masse greie inspill til nå! Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Hva mener dere om denne handlekurven? Tips til justeringer... http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=50478 Endret 5. desember 2007 av Hagforce Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Du må gjøre handlevognen synlig for oss andre. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Trodde jeg hadde gjort det, nå er det i orden. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Det ser ganske bra ut det der Jeg har bare noen småkommentarer: - Skjermkortet er passivt kjølt så det er glimrende men det er ikke rasende raskt i spill eller mye for pengene i den prisklassen. Andre 8600GT-kort koster ned mot 350 kr mindre, men har til gjengjeld ikke passiv kjøler. Hvis du vil ha et kraftigere kort og godtar kjøler så kan et radeon HD 3850 være tingen. Det har veldig lavt strømforbruk ved idle (når du ikke spiller) og kan dermed ha vifta på minimal hastighet og minimal støy. Geforce 8800 GT er ennå kraftigere men det bråker fælt. - Du vet at den laserskriveren er en sort/hvitt-skriver? - Prosessoren er ikke veldig overklokkbar på grunn av lav multiplier (8x) men den er jo ganske rask fra før så det trengs kanskje ikke så mye overklokking. Med det minnet der kan det være realistisk å satse på 1600FSB og dermed 3,2GHz prossesor og ram på 800 GT/s. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 q6600? du kan finne mange tråder, og kan klokkes fra 2,4 til 2,7-3,9ghz uten overdimensjonerte vifter som stikker ut xD neida, men 2,7-3,0ghz uten å sette opp vcore (eller no') Hvis du har tenkt til å beholde datamaskinen lenge, kjøp deg Quad core, men hvis du bytter hvert 2. år kjøp deg Duo koster rund 2k. Q6600 Hvorfor det? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) - Prosessoren er ikke veldig overklokkbar på grunn av lav multiplier (8x) men den er jo ganske rask fra før så det trengs kanskje ikke så mye overklokking. Med det minnet der kan det være realistisk å satse på 1600FSB og dermed 3,2GHz prossesor og ram på 800 GT/s. Har modellen under (E6550 7x) og den går fint på 3,5Ghz med PC6400 ram@1000 MHz Standar spenning på cpu,2.0v på ram Samme HK som du har valgt. Med 2 av denne pakken så skal du ikke ha noe problem med ramen https://prisguiden.no/product.php?productId=78494 Endret 5. desember 2007 av taz Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Da har du hatt flaks med hovedkortet. 2000FSB er vel ikke så vanlig å klare uten diverse ekstra kjøletiltak. Men la oss si han klarer 1800FSB. Da vil det gi en CPU-hastighet på 3,6 GHz og minnet vil gå 900 GT/s. Det er jo en respektabel overklokk. Jeg ville valgt 2*2GB ram på grunn av oppgraderingsmuligheter og da får man ikke så mye mer enn DDR2-800 til en fornuftig pris. Det er vel god sannsynlighet for å klare 12% overklokk på de. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Kjøp dette hovedkortet.Da sparer du 300,- i forhold til handlekurven din. E6750 cpuene er meget klokkevillige.Min kjører på 3.7Ghz,og mange klarer atskillig høyere hastighet.Har en hovedkort som vil,har ikke multi noe å si,hvis ikke cpuen har en tidlig fsb wall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå