Gå til innhold

Skal kjøpe ny "familielaptop"


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe en ny data som skal brukes av hele familien vår, og faren min har to krav:

- Det skal være en laptop (dah), holder fint at den bare er "slepbar".

- Den skal helst ha en skjerm som er over 17".

Han var usikker på prisen, men ca 15 000 (mao under 20 :p )

(Det er sikkert mulig å få han til å forandre mening til en viss grad)

 

Selv vil jeg at den skal kunne kjøre spill så bra som mulig, spesielt BF2 og Americas Army ol. Jeg trenger ikke mye plass på harddisken.

 

Problemet er at jeg har lite peiling på hva som er bra og ikke, følger bare de "høyeste tallene" :p ... Jeg har kommet fram til HDX serien fra HP

- HP Pavilion HDX9130eo. (HP Pavilion HDX9170eo virker mye bedre, men vet ikke når den kommer, eller hvor mye den vil koste)

- Multicom Z84Jv med de beste tilpasningene.

 

Virker disse gode? Er det noen andre jeg burde kikke på?

På forhånd takk til alle svar :D

 

Hilsen

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme jeg ikke er non fan av de 20-tommers beistene til HP (ikke skyt folkens), hvorfor ikke da gå for en stasjonær? Om stor skjerm er viktig, hvorfor ikke kjøpe en ekstern i tillegg? Så kunne man hatt en 15/ 17-tommer emd mye futt til å drive den? Dette er en løsning som gjør maskina lettere å ta med bort/ ut i stua etc om dette er ønskelig.

Lenke til kommentar

Takk for svar :D

grunnen til at vi skal ha en bærbar er for at vi skal kunne flytte den rundt i huset. mao er det ikke så viktig at den er superlett, så lenge den er bærbar. det å ha en 20" var bare et ønske fra faren min sin side. Vi tanker ikke på å ha en stasjonær skjerm til, da kunne vi heller ha kjøpt hele greia stasjonær.

 

Men vil jeg få mye mer ut av å kjøpe en 17"?

Lenke til kommentar

Etter min mening så er det det, disse er det ihvertfall muligheter for å greit bære rundt/ ha i fanget etc, samtidig som du får gode maskiner for pengene. Her er noen gode alternativer:

 

Dell Inspiron 1720 kan konfiguereres mye, og er et godt valg da den fint vil takle deres krav til en god pris.

 

Toshiba x200 er ei skikkelig børse som også koster.

 

Asus G2s er også et alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...