Baalzamon Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Lurte på om noen kunne hjelpe meg med noen ideer her. Skal sette opp et nettverk mellom 2 pcr i et bygg over til et annet bygg 300 m unna, der det står en pc og en printerserver. Nettverket er kun for å dele skriver og internett hovedsakelig. Ikke tenk på hvordan landskapet er eller noe slikt. Det er en oppgave jeg skal løse... er ikke mer info. i oppgaven enn det jeg har skrevet her. (Tåpelig oppgave :-? ) Takk for alle svar PS: Helst så billig som mulig :wink: Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Tykk koaks kabel, ikke mer enn det. Det går vel raskt nok med 10 Mbit tenker jeg? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Lurte på om noen kunne hjelpe meg med noen ideer her.Skal sette opp et nettverk mellom 2 pcr i et bygg over til et annet bygg 300 m unna, der det står en pc og en printerserver. Nettverket er kun for å dele skriver og internett hovedsakelig. Ikke tenk på hvordan landskapet er eller noe slikt. Det er en oppgave jeg skal løse... er ikke mer info. i oppgaven enn det jeg har skrevet her. (Tåpelig oppgave :-? ) Takk for alle svar PS: Helst så billig som mulig :wink: Trådløst er vel det billigste uansett hvis det ikke er spesielle krav til hastighet. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 fiber er også morsomt å legge opp trådløst er vel det enkleste & billigste. Må antageligvis ha ekstern antenne! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hva med STP (Shielded Twisted Pair), evt. med no'n gamle HUB'er som repeatere? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hva med STP (Shielded Twisted Pair), evt. med no'n gamle HUB'er som repeatere? Jo, men de krever både husrom og strøm. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Tykk koaks kabel, ikke mer enn det. Det går vel raskt nok med 10 Mbit tenker jeg? Er dette spesielt billig da? Du må jo har galvanisk skille og overganger osv. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Lurte på om noen kunne hjelpe meg med noen ideer her.Skal sette opp et nettverk mellom 2 pcr i et bygg over til et annet bygg 300 m unna, der det står en pc og en printerserver. Nettverket er kun for å dele skriver og internett hovedsakelig. Ikke tenk på hvordan landskapet er eller noe slikt. Det er en oppgave jeg skal løse... er ikke mer info. i oppgaven enn det jeg har skrevet her. (Tåpelig oppgave :-? ) Takk for alle svar PS: Helst så billig som mulig :wink: Billig men ikke så raskt: Trådløst Litt dyrere, men hyper raskt: Fiber Jeg vil tippe at trådløst holder i massevis om det ikke er noe annen bruk enn her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå