lobfredd Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Hvordan fungerer disse? Clas Ohlson - TrÃ¥dløs sender og mottaker TrÃ¥dløs sender Clas Ohlson - TrÃ¥dløs sender og mottaker TrÃ¥dløs sender og hva er forskjellen på de og de som koster over 1000 kr? førlger det med fjernkontroll på de jeg linket til? og hvordan er bilde? Endret 4. desember 2007 av lobfredd Lenke til kommentar
ein_2 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Jeg har litt problemer med tilsvarende trådløse tv overføring. Hos meg forstyrrer den trådløse ruteren signalene for den trådløse tv mottakeren. Også den trådløse tv mottakeren kan forstyrre den trådløse datanettet og PC-en finner ingen trådløse nett. Årsake er at de bruker nesten samme frekvens. Slår jeg av den trådløse datanettet, fungerer dette utmerket. Det følger ikke med fjernkontroll. Du bruker den samme som du bruker til tv'en elller dvd spilleren. Fester en ledning fra senderen til tv'ens infarøde mottaker for signaler fra fjernkontrollen (limes på). Når du bruker da fjernkontrollen, sender mottakeren signalene til senderen som via den ledningen overfører signaler til en liten infarød sender til tv'en. Jeg har tre slike mini infarøde sendere på denne ledningen så jeg kan styre tre ulike apparater som tv, dvd og digitaldekoder fra den. Kansje dårlig forklart, men håper dere forstår. Bilde er noe dårligere en orginalen, men er tv'en liten så er det ikke store forskjellen. Endret 4. desember 2007 av ein_2 Lenke til kommentar
cazber Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hvordan fungerer disse? Clas Ohlson - TrÃ¥dløs sender og mottaker TrÃ¥dløs sender Clas Ohlson - TrÃ¥dløs sender og mottaker TrÃ¥dløs sender og hva er forskjellen på de og de som koster over 1000 kr? førlger det med fjernkontroll på de jeg linket til? og hvordan er bilde? Forskjellen på de, og de som er dyrere, er vel at de dyrere har flere innganger. Har selv en fra Phillips med 4 scart innganger + 1 utgang. Den ene inngangen kan også brukes som utgang. Har da koplet DVD spiller, videospiller og satelitt tuner inn, og så kun en scart fra av linken til tv. Den 4 inngangen er også koplet tilbake til inngangen på dvd opptakeren min, slik at jeg f.eks. kan ta opp fra video, eller sattelitt tuner. Kan da styre alle komponentene mine fra soverommet. Pass på at du kjøper en som har flere kanaler å velge blandt. Dette pga den kan forstyrre trådløse datanett. Fikk selv dette problemet, men i og med at phillipsen har noen forskjellige kanaler å velge blandt, så fant jeg en kombinasjon av wifi kanal og av link kanal som ikke forstyrret hverandre. Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Hvordan fungerer disse? Clas Ohlson - TrÃ¥dløs sender og mottaker TrÃ¥dløs sender Clas Ohlson - TrÃ¥dløs sender og mottaker TrÃ¥dløs sender og hva er forskjellen på de og de som koster over 1000 kr? førlger det med fjernkontroll på de jeg linket til? og hvordan er bilde? Forskjellen på de, og de som er dyrere, er vel at de dyrere har flere innganger. Har selv en fra Phillips med 4 scart innganger + 1 utgang. Den ene inngangen kan også brukes som utgang. Har da koplet DVD spiller, videospiller og satelitt tuner inn, og så kun en scart fra av linken til tv. Den 4 inngangen er også koplet tilbake til inngangen på dvd opptakeren min, slik at jeg f.eks. kan ta opp fra video, eller sattelitt tuner. Kan da styre alle komponentene mine fra soverommet. Pass på at du kjøper en som har flere kanaler å velge blandt. Dette pga den kan forstyrre trådløse datanett. Fikk selv dette problemet, men i og med at phillipsen har noen forskjellige kanaler å velge blandt, så fant jeg en kombinasjon av wifi kanal og av link kanal som ikke forstyrret hverandre. Så vis det ikke er noen forstyrreslser så funker de helt fint og bilde blir Nesten like bra. og at jeg bruker kontrollen til tv`en for og skifte kanal på tuneren i stua. Stemmer dette? Tror du de fra clas ohlson holder for meg? (jeg skal bare igjennom en vegg, men på den veggen henger det en trådløs router) Lenke til kommentar
cazber Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Tror du de fra clas ohlson holder for meg? (jeg skal bare igjennom en vegg, men på den veggen henger det en trådløs router) Vil jo tro de vil virke, men kjenner de ikke så godt at jeg kan være siker. Min phillips går gjennom 2 vegger (ca 10 meter) og gir tilnærmet likt bilde som på hoved tv. Hos meg fungerte allt helt fint en lang stund, men så tror jeg naboen fikk trådløst nett, og da fikk jeg forstyrrelser. Pga phillipsen har flere kanaler man kan velge mellom, så kunne dette løses. Uten denne muligheten tor jeg man fort kan få problemer (vet ikke om de fra Clas har denne muligheten). Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Tror du de fra clas ohlson holder for meg? (jeg skal bare igjennom en vegg, men på den veggen henger det en trådløs router) Vil jo tro de vil virke, men kjenner de ikke så godt at jeg kan være siker. Min phillips går gjennom 2 vegger (ca 10 meter) og gir tilnærmet likt bilde som på hoved tv. Hos meg fungerte allt helt fint en lang stund, men så tror jeg naboen fikk trådløst nett, og da fikk jeg forstyrrelser. Pga phillipsen har flere kanaler man kan velge mellom, så kunne dette løses. Uten denne muligheten tor jeg man fort kan få problemer (vet ikke om de fra Clas har denne muligheten). Det står: "Omkoblingsbar for fire ulike kanaler." Mener de der det du sa om Kanaler for og ikke få forstyrelser? Lenke til kommentar
cazber Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det står: "Omkoblingsbar for fire ulike kanaler." Mener de der det du sa om Kanaler for og ikke få forstyrelser? Det er det nok ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå