Gå til innhold

Thermaltake Armor , bra kabinett?

Anbefalte innlegg

Hei, har i lang tid sett på kabinett til pcen jeg snart skal bygge, og er veldig i tvil på hva jeg skal velge, vil betale rundt 1000-2000,- kr for kabinettet, og vil ha maksimal luftgjennomstrøming i det, altså at det er et solid luftig kabinett.

har sett på disse:

Thermaltake Armor

Thermaltake Kandalf

Zalman Z-MACHINE GT1000 Gaming

Antec p190

Cooler Master Stacker 831

Silverstone SST-TJ05B

Disse hovedsaklig er de jeg står mellom, holder en liten finger på Thermaltake armor, lest mye bra om det.

kom gjerne med forslag til andre kabinett osv:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv et Thermaltake Armor og kan så absolutt anbefale det. Rimelig god plass; er tungt som fy da :!:

Et lite aber er at harddiskholderen er plassert over PSU plassen, slik at luftflyten ikke er 100% der, men går også an å feste HDer andre steder. Men alt i alt er jeg veldig fornøyd :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp satt sammen en maskin i et Armor Jr. kabinett som er lillebroren til Armor. Jeg har ikke sjekket, men regner med de er ganske like da bruksanvisningen som fulgte med var for begge modellene. Mange smarte finesser, bl. a. skrueløs festing av ekspansjonskort, vibrasjonsdempere av gummi til harddisker, enkel tilgang til baksiden av harddisker da de står sidelengs, USB/firewire/lyd under en luke på toppen av kabinettet og 12cm viftefester samt perforering nesten overalt så luftgjennomstrømmingen bør det ikke være noe å si på. Det eneste jeg ikke liker er at det ikke er noen festemekanisme for "klaffene" foran, de bare henger og slenger. Jeg kommer kanskje til å lage et magnetfeste eller noe lignende for å holde de lukket.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg ikke liker er at det ikke er noen festemekanisme for "klaffene" foran, de bare henger og slenger. Jeg kommer kanskje til å lage et magnetfeste eller noe lignende for å holde de lukket.

Da er ikke jr. helt lik. Det er to magnetfester pr. "klaff" på Armor tower.

Jeg kan ikke si mye annet enn positive ting om kabinettet! Selvom kabinettet er rimelig tungt, og de fleste ledningene som følger med på ting jeg kjøper til PCen må jeg kjøpe nye kabler til fordi de som følger med er for korte. Men dette er problemer man får med de fleste store kabinetter. Så, er du ute etter et stort kabinett, kan jeg anbefale Armor.

Lenke til kommentar
Da er ikke jr. helt lik. Det er to magnetfester pr. "klaff" på Armor tower.

Hmmm....

Satt magnetfestene ferdig montert på, eller kan jeg mangle/ha oversett noen deler?

Det er en vinklet metallbit som holder "klaffene" i riktig vinkel, men det er bare en etikett eller lignende mellom denne og selve kabinettet.

Lenke til kommentar

Har armor selv, og er rimlig fornøyd med det.

MEN! det er et par ting som i hvertfall jeg ikke liker med det:

1. Hvis du skal bruke det iCage harddisk festet som følger med, så kan du bare ha det over eller under der hvor minnet sitter på hovedkortet. Dette er fordi at med det harddisk festet så vil harddiskene stikke så langt ut at de kommer i veien for minne modulene, eller omvendt.

Dette begrenser da hvor du kan ha harddiskene i kabinettet.

2. Hvis du bruker iCage til å feste harddiskene, så vil vifta på den trekke støv inn i filten som sitter i front av kainettet, slik at du får et fint rundt støvfelt på fronten av kabinettet.

Men det fjernes lett med trykkluft på boks.

3. Det skrueløse festet til ekspansjons kort fungerer særdeles dårlig sammen med skjermkort som tar 2 plasser der. Festet vil rett og slett ha problemer med å sette seg skikkelig på plass, og derfor får du en følelse av at kortet ikke sitter ordentlig.

Jeg tok tilslutt og fjernet hele det festet, og brukte skruer i stede. noe som også er mulig.

ellers er jeg rimlig fornøyd med kabinettet.

Lenke til kommentar
Satt magnetfestene ferdig montert på, eller kan jeg mangle/ha oversett noen deler?

Det er en vinklet metallbit som holder "klaffene" i riktig vinkel, men det er bare en etikett eller lignende mellom denne og selve kabinettet.

Nei, du har nok ikke oversett noe. Magnetene er fastmontert i kabinettet og det er hull i fronten hvor magnetene passer inn.

Jeg skjønner det kan være vanskelig å forstå min forklaring, så jeg tok et bilde:

2086814825_c900c6ebd2_o.jpg

Lenke til kommentar

ok, jeg hadde jo da tenkt og bestille en ekstra Icage eller hva den heter, hørte noe om det.. og fjerne den som sitter hved siden av strømforsyningen. men det er kanskje ingen vits og kjøpe en ny eller?

syns det om hardisker osv ikke hørtes bra ut.. nå ble jeg igjen usikker på hvordan kabinett jeg skal velge:/

Lenke til kommentar
ok, jeg hadde jo da tenkt og bestille en ekstra Icage eller hva den heter, hørte noe om det.. og fjerne den som sitter hved siden av strømforsyningen. men det er kanskje ingen vits og kjøpe en ny eller?

syns det om hardisker osv ikke hørtes bra ut.. nå ble jeg igjen usikker på hvordan kabinett jeg skal velge:/

Jeg bruker ikke HDD-festet ved strømforyningen, og har plasert mine HDDer i front. Jeg har foreløpig ikke hatt noen problemer med det, og synes faktisk at den store sideviften (25cm. ikke på alle modeller) trekker inn mer støv en HDD-viften, noe som fører til at skjermkortet og prosessoren blir mye mer støvete enn fronten. (Antakelig fordi en vifte som tekker innover ikke er serlig lurt under en pult)

Men er du i tvil, er det lurt å sammenligne med andre kabinetter. Alle har sine fordeler og ulemper. Kabinetter med god luft-gjennomstrømning kommer selvfølgelig til å trekke med seg mer støv enn vanlig.

edit: Hvor mange HDDer har du? Det fulgte med en iCage i mitt kabinett da jeg kjøpte det. (eller misforstår jeg hva du mener?) Har du ikke fler enn tre trenger du vel ikke kjøpe en i tillegg?

Endret av krisdt
Lenke til kommentar

skal ha 2 disker, leste bare om at hvis jeg kjøper et nytt icage, noe jeg trodde ikke er i armor..

men har du sett det armor med innebygd vannkjøling? så også litt på kandalf.. veldig usikker på hva jeg skal ta.. virker som om norske nett sider ikke har det thermaltake reklamerer med, bare gamle versjoner:s

Lenke til kommentar
skal ha 2 disker, leste bare om at hvis jeg kjøper et nytt icage, noe jeg trodde ikke er i armor..

men har du sett det armor med innebygd vannkjøling? så også litt på kandalf.. veldig usikker på hva jeg skal ta.. virker som om norske nett sider ikke har det thermaltake reklamerer med, bare gamle versjoner:s

Jeg så på kabinettet med ferdig montert vannkjøling, men kom til at det var få eller ingen som solgte det da. Jeg vet ikke hvordan det er nå, men det er ikke vanskelig å montere dette selv. Det er lagd fester og hull i kabinettet for å kunne sette inn vannkjølingssystemene til Thermaltake. Vurderer å kjøpe dette til kabinettet mitt til meg selv i julegave:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=318419

edit:

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...18;c:36139;r:pg

tenkte på dette^^ det er med vannkjøling

Jeg anntar det er et av bigwater systemene? Vet du hvilket?

edit2:

Thermaltakes vannkjølingssystemer:

Liquid Cooling System

Endret av krisdt
Lenke til kommentar
er nokk det normal bigwater systemet.. men et annet problem Thermaltake Tide Water VGA. lurer på om de passer til 8800GT, finner bare tester av det fra 2006:/ uff

dessverre er ikke det noe jeg vet. Men jeg tenkte jeg bare skulle informere om at det kabinettet du linket til med ferdigmontert vannkjøling ikke inneholder iCage, da den er byttet ut med radiatoren:

Armor LCS

edit:

Det kan se ut til at den kjøleren skulle passe da den kun kjøler GPUen og ikke noe annet (link), men for å være på den sikre siden ville jeg ha sendt en mail til Thermaltake eller en forhandler.

Endret av krisdt
Lenke til kommentar
ok daså, men ja.. hva syns du? er så vanskelig og velge.. skal ha gamer pc til 20000, og vil ha maksimal ytelse, til og med når det gjelder kabinett/kjøling..

Huff, ja. Det kan være vanskelig. For meg er det enda vanseligere siden jeg ikke vet hvilke komponenter du kommer til å bruke (HK bla.), eller om du kommer til å overklokke systemet ditt kraftig. Det er nok et valg du må ta selv, dessverre.

Lenke til kommentar

Ser på thermaltake sine sider der, at de har Armor+ kabinetter.

De kommer som vanlig og med vannkjøling. De trenger du heller ikke iCage til, da det "problemet" er løst med sidemonterte harddisk feste (slik at diskene peker ut mot døra, i stede for bakenden av kabinettet) noe jeg i hvertfall syns er en mye bedre harddisk løsning.

Tror faktisk jeg skal se om jeg finner et sted som selger det kabinettet (uten vannkjøling) og om jeg har råd til å investere i det selv...

det har mange nye, gode løsnigner, som skulle gjøre brukene mye lettere for slike som meg som jobber mye inne i PC-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...