dennisjr Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hei! Jeg holder for tiden på med 2. utkast til siden min. Men da jeg sjekket siden min på jobbens datamaskin som har en 1280x1024 oppløsning, la jeg merke til at menyen og tekst, samt bilder hadde forlyttet seg ganske langt opp på siden. Dette så veldig rart ut. Jeg brukte IE som nettleser. Noen har nevnt at jeg kan bruke % når det gjelder plassering av objekter, for å løse dette, men siden jeg er veldig fersk aner jeg ikke hvordan dette gjøres. Eller om det er løsningen på problemet. Håpe noen kan hjelpe meg. Link: www.akustikk.org/test Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Prøv: background-position: center center; Menyen din er forresten uleselig. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Endre: <!-- Centering --> <STYLE TYPE="text/css"> BODY { margin: 0px; text-align: center; height: 100%; width: 100%;} </STYLE> <!-- --------- --> Til: <!-- Centering --> <STYLE TYPE="text/css"> body { margin: 0 auto; text-align: center; height: 100%; width: 100%; } </STYLE> <!-- --------- --> Lenke til kommentar
dennisjr Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Endre: <!-- Centering --> <STYLE TYPE="text/css"> BODY { margin: 0px; text-align: center; height: 100%; width: 100%;} </STYLE> <!-- --------- --> Til: <!-- Centering --> <STYLE TYPE="text/css"> body { margin: 0 auto; text-align: center; height: 100%; width: 100%; } </STYLE> <!-- --------- --> Ok, har forsøkt å erstatte dette, men kan dessverre ikke se noen endring. Menyen og annet innhold er fortsatt plassert for høyt i forhold til bakgrunnen. Jeg har sikkert gjort noe feil. gjorde det på denne siden: http://www.akustikk.org/test/gallery.html Endret 5. desember 2007 av dennisjr Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 heh, du har jo bare ett bilde og det ligger i bakgrunnen. Ikke rart menyen flytter på seg. Skjær opp de forskjellige delene av designet ditt til header, meny osv., så blir det nok bra. Følg Anaxyd's tutorial om du ikke vet hvordan du gjør det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå