Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk tentamen. Tekst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har kjønt det sånn at det er mange som har engelsk tentamen i det siste.

Legg ut tekstene deres og gi hverandre karakterer. Jeg begynner!

Hei :) Leste gjennom teksten din nå. Jeg mistenker deg for å jukse fordi innlegget ditt var skrevet den 4.Desember, men på teksten din står det 5.desember. Kanskje jeg tar feil men :ermm:

Det gode:

Bra tekst, bra historie.

Det dårlige:

Ordvalget ditt er helt forferdelig. Du bruker ord i helt feile sammenhenger og i flere tilfeller er de ikke bøyd riktig engang. Ikke pynt tekstene dine med ord du ikke vet hvordan skal brukes, det høres galt ut og gir et inntrykk av at du ikke helt vet selv hva du har skrevet. Blant annet mangler du mange ord som gir setningene mening.

Jeg gir deg 3(+) hvis du ikke jukset men gir deg stryk hvis du jukset.

Lenke til kommentar
http://dikt.no/index.php?page=vis_tekst&TekstID=224838

Tentamen for 9 klasse. Karakter: 6

skal oppdatere om et par dager med engelsktentamen for i år.

6-- fra meg på den teksten der. Du har en jevn og god flyt i språket ditt men for å få en klar 6er må du fikse på noen bøyninger og øve litt på setningsstrukturen din. Les noen vanskelige engelske bøker og du vil ha det enkelt med å ikke få 6er framover, utifra teksten tolker jeg at du leser engelske bøker selv. Gleder meg til å lese 10.klasse teksten din ;)

Lenke til kommentar
Har bare lest en engelsk bok. Douglas adams selv mener jeg at jeg har fobredret språk og skriveferdigheter i tiendeklasse.

http://dikt.no/index.php?page=vis_tekst&TekstID=233888

en tekst jeg skrev rett før tentamen trenger fremdeles hjelp med hva jeg skal skrive om på tentamen :S

Uansett takk fir positiv tilbakemelding.

Hei igjen!

Bra tekst og veldig morsom til tider :)

Du gjør noen av de samme feilene som i den forrige teksten, men langt ifra så "synlige" at det bryter med flyten i teksten. Det er fortsatt noen verb og preposisjoner som er bøyd feilt men det er bare krimskrams og det skal ikke trekke så mye ned i mine øyne. Tydelig er det at du har blitt bedre på engelsken din, og hvis du skriver på samme nivå tentamen vil du få en klar sekser. Fra meg får du en 6- fordi det er fortsatt noe mtp. setningsstrukturen din som trekker ned, og dette er bare tiende :thumbup: Ikke ta min karaktersetting så alvorlig, jeg er ingen lærer;)

Hvis du likte boken til Douglas burde du lese ordboken hans "The meaning of liff". En ordbok om ord som ikke finnes ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Har kjønt det sånn at det er mange som har engelsk tentamen i det siste.

Legg ut tekstene deres og gi hverandre karakterer. Jeg begynner!

En god historie med stort potensiale. Dessverre faller teksten gjennom på noe dårlig grammatikk. Eksempler er feil bøyning av verb, feil bruk av presens samtidsform (the pistol shot hit you. It wasn't hitting you) det er et eksempel. Samtidsform indikerer at det er noe som fortsatt pågår, med andre ord blir hovedpersonen fortsatt truffet av den samme kulen. Enkelte adjektiv brukes feil og gir ingen mening i denne konteksten.

Du kunne godt bidratt med enda flere beskrivelser, i tillegg ville jeg sett etter flere såkalte "linking words" altså ord som binder teksten sammen for en bedre flyt. Og bruk språk du er komfortabel med, istedet for å bruke avanserte ord som ikke passer helt inn.

Min vurdering: 3 (Veldig bra historie, men rettskriving og beskrivelser samt lite linking words trekker ned)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...