Gå til innhold

kjøp av 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Zoom-Nikkor Noen med erfaringer anngående dette objektivet?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaringer med dette objektivet? http://www.nikon.no/product/no_NO/products...9/overview.html

Har idag nikon d80 med 18-135 kit linsa, syntes den fungerer greit men kunne tenkt meg å investere i ei bra linse med noe mer zoom siden det er det jeg savner mest. kom gjerne med forslag til linse i samme bruksområde?

på forhånd takk for hjelp ;)

Endret av ermaxz1000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen egne erfaringer, men har lest en god del om det ettersom jeg har vurdert dette objektivet selv. Dette er et meget bra teleobjektiv for statiske objektiver. Jeg sier statiske fordi det ikke er veldig lyssterkt og fordi VR ikke hjelper når du tar bilder av bevegelige motiver.

Av en eller annen grunn er det en voldsom prisforskjell på dette objektivet i Norge og for eksempel i USA. Mye større relativ prisforskjell enn tilfellet er for 55-200 VR.

For ordens skyld: Dette objektivet har mindre zoom enn det du allerede har. Zoom = lengste brennvidde/korteste brennvidde.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen egne erfaringer, men har lest en god del om det ettersom jeg har vurdert dette objektivet selv. Dette er et meget bra teleobjektiv for statiske objektiver. Jeg sier statiske fordi det ikke er veldig lyssterkt og fordi VR ikke hjelper når du tar bilder av bevegelige motiver.

Av en eller annen grunn er det en voldsom prisforskjell på dette objektivet i Norge og for eksempel i USA. Mye større relativ prisforskjell enn tilfellet er for 55-200 VR.

For ordens skyld: Dette objektivet har mindre zoom enn det du allerede har. Zoom = lengste brennvidde/korteste brennvidde.

jeg har også lagt merke til prisforskjellen så eneste alternativ er å kjøpe fra usa. Det jeg er ute etter er å komme nermere det jeg skal ta bilde av fks dyr el fugler. Er klar over at x zoom er større på den linsa jeg har men jeg vil komme mye nermere med brennvidde på 300mm kontra 135mm.

Du sier at vr ikke vil hjelpe på ting i bevegelse noe som jeg ikke var klar over men vr vil vel ikke påvirke negativt?

ser at prisene skyter i været dersom en skal ha mer lyssterke linser med stor brennvidde så jeg ser dette som ett overkommelig valg!

setter pris på innvendinger og tips....

Lenke til kommentar

har det selv, meget fornøyd selv om det godt kunne vært litt mer lyssterkt, sytnes det er skarpt og det hjelper virkelig at søkerbildet blir stabilisert når man skal komposere.

VR fjerner endel av de bevegelsene du selv påfører kameraet slik at man kan bruke lengre lukkertider uten å få uskarpe bilder hvis man er ustø på handa, men har ingen effekt på motivet.

Lenke til kommentar
har det selv, meget fornøyd selv om det godt kunne vært litt mer lyssterkt, sytnes det er skarpt og det hjelper virkelig at søkerbildet blir stabilisert når man skal komposere.

VR fjerner endel av de bevegelsene du selv påfører kameraet slik at man kan bruke lengre lukkertider uten å få uskarpe bilder hvis man er ustø på handa, men har ingen effekt på motivet.

Hvordan fungerer autofokusen på dette objektivet? fornøyd?

Lenke til kommentar

jeg kjøpte ett sigma 70-300 på elkjøp for en ukes tid siden bare for å teste det men af er veldig treg og i det hele tatt holdt det ikke mål syntes jeg (Pris 1400.-) ;) . vil heller legge på prisen en god del og kjøpe nikon sitt med vr i samme område. Takker for tilbakemeldinger og kom gjerne med flere innspill!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...